تجاری سازی کالاهای پزشکی در شرکتهای دانش بنیان
(ندگان)پدیدآور
علیزاده سیدآبادی, مهدیچیرانی, ابراهیمآزاده دل, محمدرضاشبگو منصف, سیدمحمودنوع مدرک
Textپژوهشي
زبان مدرک
فارسیچکیده
زمینه و هدف: نسل جدید دانشگاه، همکاری شرکتهای دانش بنیان با دانشگاههای علوم پزشکی را معرفی میکند. هدف از انجام این پژوهش، طراحی و تبیین مدل تجاری سازی کالاهای پزشکی شرکتهای دانش بنیان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی بود.
روش کار: جامعه آماری پژوهش کیفی اکتشافی حاضر را خبرگان جامعه، اساتید دانشگاه و خبرگان شرکتهای دانش بنیان استان مازندان تشکیل دادند. نمونهگیری از خبرگان به صورت غیر احتمالی، هدفمند و به روش گلوله برفی تا رسیدن به حد اشباع نظری، با دوازده تن مصاحبه نیمه ساختار به منظور گردآوری داده انجام شد. طراحی مدل با روش داده بنیاد طی سه مرحله کدگذاری با روش اشتراس و کوربی ن به دست آمد. روایی با تحلیل توسط خبرگان و پایایی، با روش آلفای کرپیندورف سنجیده شد.
یافته ها: نتایج تعداد یکصد و نه کد اولیه در سی و دو کد محوری و در سیزده کد انتخابی را نشان دادند.
نتیجه گیری: نتایج تایید کننده نقش شرکتهای دانش بنیان در تجاریسازی کالاهای پزشکی میباشد.
کلید واژگان
دانشگاه علوم پزشکیدانش بنیان
داده بنیاد
پزشکی اجتماعی
شماره نشریه
12تاریخ نشر
2023-03-011401-12-10
ناشر
دانشگاه علوم پزشکی ایرانسازمان پدید آورنده
دانشجوی دکتری گروه مدیریت بازرگانی، واحد رشت، دانشگاه آزاد اسلامی، رشت، ایراناستادیار، گروه مدیریت بازرگانی، واحد رشت، دانشگاه آزاد اسلامی، رشت، ایران
استادیار، گروه مدیریت دولتی، واحد رشت، دانشگاه آزاد اسلامی، رشت، ایران
استادیار، گروه مدیریت بازرگانی، واحد رشت، دانشگاه آزاد اسلامی، رشت، ایران
شاپا
2228-70432228-7051




