تدوین مدل کیفی بازاریابی رسانههای اجتماعی در خرید تجهیزات پزشکی در شرایط بیماری کرونا جهت ارتقا سلامت عمومی افراد جامعه
(ندگان)پدیدآور
رزدان, عالمهفائزی رازی, فرشاددانایی, ابوالفضلوکیل الرعایا, یونسنوع مدرک
Textپژوهشي
زبان مدرک
فارسیچکیده
زمینه و هدف: شیوع COVID-19 یک اثر مخرب بر روی سیستم های بهداشتی جهانی با تأثیر موجدار بر همه جنبههای زندگی بشری داشته است؛ لذا هدف این مطالعه تدوین مدل کیفی بازاریابی رسانههای اجتماعی در خرید تجهیزات پزشکی در شرایط بیماری کرونا جهت ارتقا سلامت عمومی افراد جامعه بود.
روش کار: جامعه آماری این مطالعه کیفی شامل تمام صاحبنظران دانشگاهی و خبرگان حوزه بازاریابی بود که اغلب عضو هیئت علمی دانشگاههای کشور و نیز افراد مجرب در حیطه بازاریابی به ویژه بازاریابی محصولات و تجهیزات پزشکی بودند. حجم نمونهی آماری 25 نفر تا رسیدن به اشباع نظری از طریق مصاحبههای دلفی نیمهساختاریافته بود.
یافتهها: نتایج نشان داد که مقولهها در قالب 41 مقوله، 136 کد مفهومی و 256 گویه (سنجه) مشخص شد و در دل سازههای ۶ گانه الگوی پارادایمی به صورت شرایط علّی (8 مقوله، 49 گویه و 28 مفهوم)، پدیده اصلی و مرکزی: بازاریابی رسانههای اجتماعی در خرید تجهیزات پزشکی، (3 مقوله، 40 گویه و 13 مفهوم)، راهبردها (5 مقوله، 46 گویه و 19 مفهوم)، شرایط زمینهای (8 مقوله، 49 گویه و 32 مفهوم)، شرایط مداخلهگر یا میانجی (8 مقوله، 37 گویه و 29 مفهوم)، و پیامدها (4 مقوله، 35 گویه و 15 مفهوم) جای گرفتند.
نتیجهگیری: به طور کلی میتوان اینگونه بیان داشت که توجه به مدل کیفی مدل توسعهی بازاریابی رسانههای اجتماعی در خرید تجهیزات پزشکی در شرایط بحرانی ویروسی میتواند زمینهای مبنایی و ضرورتی تام و تمام برای پرداختن به حوزهی بازاریابی رسانههای اجتماعی در شرایط بحرانی ویروسی در بازار باشد.
کلید واژگان
بازاریابی رسانههای اجتماعیتجهیزات پزشکی
بیماری کرونا
سلامت
روانشناسی بالینی
شماره نشریه
12تاریخ نشر
2023-03-011401-12-10
ناشر
دانشگاه علوم پزشکی ایرانسازمان پدید آورنده
دانشجوی دکترا، گروه مدیریت بازرگانی، واحد سمنان، دانشگاه آزاد اسلامی، سمنان، ایراندانشیار، گروه مدیریت صنعتی، واحد سمنان، دانشگاه آزاد اسلامی، سمنان، ایران
دانشیار، گروه مدیریت رسانه، واحد سمنان، دانشگاه آزاد اسلامی، سمنان، ایران
دانشیار، گروه مدیریت، مرکز تحقیقات کارآفرینی، ایدهپردازی و تجاریسازی، واحد سمنان، دانشگاه آزاد اسلامی، سمنان، ایران
شاپا
2228-70432228-7051




