نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorقربانی نصرآبادی, زهراfa_IR
dc.contributor.authorسمیعی, روح اللهfa_IR
dc.contributor.authorآقاجانی, طهمورثfa_IR
dc.date.accessioned1402-03-27T07:30:26Zfa_IR
dc.date.accessioned2023-06-17T07:30:27Z
dc.date.available1402-03-27T07:30:26Zfa_IR
dc.date.available2023-06-17T07:30:27Z
dc.date.issued2022-12-01en_US
dc.date.issued1401-09-10fa_IR
dc.identifier.citationقربانی نصرآبادی, زهرا, سمیعی, روح الله, آقاجانی, طهمورث. (1401). نقش عوامل رفتاری و ساختاری در توسعه منابع انسانی دانش محور در دانشگاه علوم پزشکی منطقه یک کشور. مجله علوم پزشکی رازی, 29(9), 263-271.fa_IR
dc.identifier.issn2228-7043
dc.identifier.issn2228-7051
dc.identifier.urihttp://rjms.iums.ac.ir/article-1-6823-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/988830
dc.description.abstractزمینه و هدف: دانشگاه علوم پزشکی به عنوان یکی از مراکز مهم کشور می­بایستی همواره در جهت کسب موفقیت از نیروی انسانی خبره و باتجربه برخوردار باشد. تحقیق حاضر با هدف نقش عوامل رفتاری و ساختاری در توسعه منابع انسانی دانش محور در دانشگاه علوم پزشکی منطقه یک کشور طراحی و اجرا گردید. روش کار: روش تحقیق توصیفی همبستگی است که از لحاظ هدف، کاربردی بود. جامعه آماری تحقیق شامل کلیه مدیران و کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی منطقه یک کشور بودند که بر اساس روش نمونه­گیری تمام شمار تعداد 150 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. روش گردآوری اطلاعات در تحقیق حاضر به صورت میدانی بود. ابزار تحقیق حاضر شامل 3 پرسشنامه محقق ساخته توسعه منابع انسانی دانش محور، پرسشنامه عوامل رفتاری و پرسشنامه عوامل ساختاری بوده است. روایی صوری و محتوی پرسشنامه توسط 10 نفر از اساتید تایید و روایی سازه نیز بر اساس تحلیل عاملی تاییدی مورد بررسی قرار گرفت. پایایی پرسشنامه نیز بر اساس ضریب آفای کرونباخ به ترتیب برابر با 82/0؛ 86/0 و 85/0 بدست آمد. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از آمار توصیفی و آمار استنباطی (معادلات ساختاری با رویکرد حداقل مربعات جزئی) با نرم افزارPLS  و SPSS استفاده شده است. یافته ­ها: نتایج نشان داد مدل اثرگذاری عوامل رفتاری و ساختاری بر توسعه منابع انسانی دانش محور دارای برازش لازم و مطلوب می باشد. همچنین عوامل رفتاری بر توسعه منابع انسانی دانش محور به میزان 601/0 و عوامل ساختاری بر توسعه منابع انسانی دانش محور تاثیری به میزان 304/0 اثر دارد. نتیجه­ گیری: به نظر می­رسد عوامل رفتاری نسبت به عوامل ساختاری در جهت توسعه منابع انسانی دانش محور در دانشگاه­های علوم پزشکی نقش بیشتری دارند.  fa_IR
dc.format.extent672
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofمجله علوم پزشکی رازیfa_IR
dc.relation.ispartofRazi Journal of Medical Sciencesen_US
dc.subjectدانش محورfa_IR
dc.subjectرفتاریfa_IR
dc.subjectساختاریfa_IR
dc.subjectعلوم پزشکیfa_IR
dc.subjectروانشناسی بالینیfa_IR
dc.titleنقش عوامل رفتاری و ساختاری در توسعه منابع انسانی دانش محور در دانشگاه علوم پزشکی منطقه یک کشورfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری، گروه مدیریت، واحد علی آباد کتول، دانشگاه آزاد اسلامی، علی آباد کتول، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، گروه مدیریت، واحد علی آباد کتول، دانشگاه آزاد اسلامی، علی آباد کتول، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه روان شناسی، واحد شهر قدس، دانشگاه آزاد اسلامی، شهر قدس، ایرانfa_IR
dc.citation.volume29
dc.citation.issue9
dc.citation.spage263
dc.citation.epage271


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد