نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorنوروزی, منوچهرfa_IR
dc.contributor.authorیوسفی سعیدآبادی, رضاfa_IR
dc.contributor.authorتقوایی یزدی, مریمfa_IR
dc.date.accessioned1402-03-27T05:07:55Zfa_IR
dc.date.accessioned2023-06-17T05:07:56Z
dc.date.available1402-03-27T05:07:55Zfa_IR
dc.date.available2023-06-17T05:07:56Z
dc.date.issued2022-11-01en_US
dc.date.issued1401-08-10fa_IR
dc.identifier.citationنوروزی, منوچهر, یوسفی سعیدآبادی, رضا, تقوایی یزدی, مریم. (1401). شناسایی ابعاد توانمندساز سازمانی کارکنان با رویکرد روانی. مجله علوم پزشکی رازی, 29(8), 215-222.fa_IR
dc.identifier.issn2228-7043
dc.identifier.issn2228-7051
dc.identifier.urihttp://rjms.iums.ac.ir/article-1-7629-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/988765
dc.description.abstractزمینه و هدف: رویکرد روانی از مؤلفه­های مؤثر بر مکانیزم­های توانمندساز سازمانی می­باشد؛ از این­رو، در این پژوهش سعی می­شود تا ابعاد توانمندساز سازمانی کارکنان با رویکرد روانی شناسایی گردد. روش کار: روش پژوهش آمیخته اکتشافی بود. جامعه آماری در بخش کیفی شامل خبرگان منتخب سازمان آموزش و پرورش استان مازندران با سابقه مدیریت و سیاست گذاری روش دلفی بود، حجم نمونه در بخش کیفی با در نظر گرفتن قانون اشباع به تعداد 20 نفر تعیین شد. در بخش کمی جامعه آماری شامل کارکنان ادارات آموزش و پرورش 32 منطقه شهرستان­های استان مازندران بود. در بخش کمی حجم نمونه با استفاده از جدول کرجسی و مورگان به تعداد 320 نفر تعیین شد. ابزار اندازه­گیری در بخش کیفی مصاحبه نیمه ساختاریافته و در بخش کمی شامل پرسشنامه محقق ساخته. به منظور تجزیه و تحلیل داده­ها در بخش کیفی از تکنیک دلفی و در بخش کمی از ازمون فریدمن استفاده شده‌ است. یافته­ ها: یافته­ها نشان داد که از نظر اولویت بندی ابعاد توانمندساز سازمانی کارکنان به ترتیب زیر می­باشد. 1) تصمیم‌گیری 2) مهارت‌های شهروندی 3) ویژگی‌های فردی4) همکاری. نتیجه‌گیری: به طور کلی می­توان بیان داشت که توانمندسازی کارکنان با توجه به رویکرد روانی می­تواند روش جدیدی باشد که به منظور افزایش بهره­وری از راه افزایش تعهد کارکنان به سازمان و برعکس مورد استفاده مدیران قرار ­گیرد و این شیوه ارزشمندی است که بین کنترل کامل مدیریت و آزادی عمل کارکنان توازن برقرار می­کند.  fa_IR
dc.format.extent652
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofمجله علوم پزشکی رازیfa_IR
dc.relation.ispartofRazi Journal of Medical Sciencesen_US
dc.subjectتوانمندساز سازمانی کارکنانfa_IR
dc.subjectسلامت روانیfa_IR
dc.subjectکارکنان آموزش و پرورشfa_IR
dc.subjectروانشناسی بالینیfa_IR
dc.titleشناسایی ابعاد توانمندساز سازمانی کارکنان با رویکرد روانیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری مدیریت آموزشی، گروه مدیریت آموزشی، واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه مدیریت آموزشی، دانشکده علوم انسانی، واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، گروه مدیریت آموزشی، واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایرانfa_IR
dc.citation.volume29
dc.citation.issue8
dc.citation.spage215
dc.citation.epage222


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد