| dc.contributor.author | مشعشعی, پریسا | fa_IR |
| dc.contributor.author | کهندل, مهدی | fa_IR |
| dc.contributor.author | حلاجی, محسن | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1402-03-27T04:17:28Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2023-06-17T04:17:29Z | |
| dc.date.available | 1402-03-27T04:17:28Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2023-06-17T04:17:29Z | |
| dc.date.issued | 2022-10-01 | en_US |
| dc.date.issued | 1401-07-09 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | مشعشعی, پریسا, کهندل, مهدی, حلاجی, محسن. (1401). بررسی عوامل موثر بر مولفه های تعارض پویای معلمین. مجله علوم پزشکی رازی, 29(7), 179-188. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2228-7043 | |
| dc.identifier.issn | 2228-7051 | |
| dc.identifier.uri | http://rjms.iums.ac.ir/article-1-7506-fa.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/988742 | |
| dc.description.abstract | زمینه و هدف: تعارض فرآیندی است که طی آن یک حزب یا بخش معتقد است که منافع در تضاد و مخالفت با حزب یا بخشهای دیگر قرار دارد. هدف از انجام تحقیق حاضر، بررسی عوامل موثر بر مولفه های تعارض پویای معلمین بود.
روش کار: برای انجام تحقیق توصیفی – پیمایشی حاضر از بین معلمان تربیت بدنی استان البرز بودند (150N=). با توجه به حجم افراد جامعه و روش نمونهگیری کل شمار تمام افراد جامعه به عنوان نمونهها انتخاب شدند. سپس پرسشنامه محقق ساخته شامل 40 سوال که روایی آن توسط متخصصین مورد تأیید قرار گرفت و به منظور بررسی پایایی پرسشنامه از آزمون ضریب آلفای کرونباخ استفاده گردید (81/0) بین افراد نمونه توزیع و جمعآوری گردید.
یافته ها: نتایج نشان داد در بین عوامل موثر بر تعارض پویای معلمان تربیت بدنی عامل ارائه گزینههایی برای سود متقابل بیشترین بار عاملی (77/0) را داشت. و عوامل تمرکز بر آینده با یادگیری از گذشتهها 75/0، همکاری مثبت 66/0، شفاف سازی 66/0، فضا و موقعیت 56/0، طبیعی بودن 54/0، کارهای شدنی 52/0، ملاحظه کاری 51/0، توجه به نیازها 50/0 و توافق سود متقابل 47/0 به ترتیب بیشترین بار عاملی را داشتند. همچنین عوامل جهت دهی فرهنگ پویایی تعارض ها در محیط آموزش و پرورش، حفظ ارتباطات اثربخش، اعتماد بین افراد و نهایت استفاده از منابع مختلف نقش کمک کننده دارند.
نتیجه گیری: با توجه به نتایج توصیه میشود به عوامل موثر بر مولفههای تعارض پویای معلمین توجه ویژه شود.
| fa_IR |
| dc.format.extent | 686 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه علوم پزشکی ایران | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | مجله علوم پزشکی رازی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Razi Journal of Medical Sciences | en_US |
| dc.subject | تعارض پویا | fa_IR |
| dc.subject | معلمان | fa_IR |
| dc.subject | تربیت بدنی و ورزش | fa_IR |
| dc.subject | مدرسه | fa_IR |
| dc.subject | روانشناسی بالینی | fa_IR |
| dc.title | بررسی عوامل موثر بر مولفه های تعارض پویای معلمین | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | پژوهشي | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشجوی دکتری گروه مدیریت ورزشی ، واحد کرج، دانشگاه آزاد اسلامی،کرج، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشیار، گروه مدیریت ورزشی ، واحد کرج، دانشگاه آزاد اسلامی، کرج، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار، گروه تربیت بدنی، دانشگاه فرهنگیان استان تهران، پردیس شهید چمران، تهران، ایران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 29 | |
| dc.citation.issue | 7 | |
| dc.citation.spage | 179 | |
| dc.citation.epage | 188 | |