نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorناظری, امیرمحمدfa_IR
dc.contributor.authorتحسینی, امیرمهدیfa_IR
dc.date.accessioned1402-02-02T13:20:54Zfa_IR
dc.date.accessioned2023-04-22T13:20:54Z
dc.date.available1402-02-02T13:20:54Zfa_IR
dc.date.available2023-04-22T13:20:54Z
dc.date.issued2022-10-23en_US
dc.date.issued1401-08-01fa_IR
dc.date.submitted2022-01-13en_US
dc.date.submitted1400-10-23fa_IR
dc.identifier.citationناظری, امیرمحمد, تحسینی, امیرمهدی. (1401). بررسی عددی روش پیشنهادی نوین کاهش نیروی پسا در پرواز ماوراء صوت. مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز, 52(3), 183-187. doi: 10.22034/jmeut.2022.49895.3045fa_IR
dc.identifier.issn2228-5148
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22034/jmeut.2022.49895.3045
dc.identifier.urihttps://tumechj.tabrizu.ac.ir/article_15017.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/960047
dc.description.abstractدر تحقیق حاضر، جدیدترین ایده پیشنهاد شده به منظور کاهش نیروی پسا در پرواز ماوراء صوت با استفاده از شبیه سازی عددی مورد مطالعه دقیق قرار گرفته است. اساس روش مذکور، استفاده از ماده ای انرژی زا به عنوان پوشش سطح دماغه جسم بوده که تحت تاثیر دمای بالای هوا در اطراف ناحیه سکون در حین پرواز، طی واکنش با هوا و با آزادسازی انرژی، منجر به دورتر شدن موج ضربه ای از دماغه و کاهش نیروی پسا خواهد شد. اطلاعات ارائه شده در مورد این روش محدود بوده و بر اساس بررسی های انجام شده قبل، بعضا تناقضاتی در این اطلاعات مشاهده و گزارش شده است. بررسی های قبل، متمرکز بر فیزیک این فرایند و تاثیر روش در میزان افزایش فاصله موج ضربه ای از دماغه بوده و به تاثیر این روش در میزان کاهش نیروی پسا نپرداخته اند. در این تحقیق، تمرکز اصلی بر روی تغییرات نیروی پسای جسم بوده و با استفاده از فرضیات مناسب، تاثیر روش در میزان کاهش نیروی پسا مورد مطالعه قرار گرفته است. نتایج این تحقیق نشان می دهد که بر خلاف ادعای ارائه دهندگان این روش، میزان کاهش نیروی پسا قابل توجه نبوده و لذا در کنار اثرات منفی جنبی آن، باید بر اساس ملزومات طراحی و به منظور کاربرد، با دقت بیشتری مورد ارزیابی قرار گیرد.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherرئیس دانشکده فنی مهندسی مکانیکfa_IR
dc.publisherUniversity of Tabrizen_US
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک دانشگاه تبریزfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Mechanical Engineeringen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22034/jmeut.2022.49895.3045
dc.subjectکاهش نیروی پساfa_IR
dc.subjectپرواز ماوراء صوتfa_IR
dc.subjectشبیه سازی عددیfa_IR
dc.subjectپوشش انرژی زاfa_IR
dc.subjectروش نوینfa_IR
dc.subjectجریان آشفتهfa_IR
dc.subjectآیرودینامیکfa_IR
dc.titleبررسی عددی روش پیشنهادی نوین کاهش نیروی پسا در پرواز ماوراء صوتfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناسی ارشد، دانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه علم و صنعت ایران، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، دانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه علم و صنعت ایران، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume52
dc.citation.issue3
dc.citation.spage183
dc.citation.epage187


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد