| dc.contributor.author | ناظری, امیرمحمد | fa_IR |
| dc.contributor.author | تحسینی, امیرمهدی | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1402-02-02T13:20:54Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2023-04-22T13:20:54Z | |
| dc.date.available | 1402-02-02T13:20:54Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2023-04-22T13:20:54Z | |
| dc.date.issued | 2022-10-23 | en_US |
| dc.date.issued | 1401-08-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2022-01-13 | en_US |
| dc.date.submitted | 1400-10-23 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | ناظری, امیرمحمد, تحسینی, امیرمهدی. (1401). بررسی عددی روش پیشنهادی نوین کاهش نیروی پسا در پرواز ماوراء صوت. مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز, 52(3), 183-187. doi: 10.22034/jmeut.2022.49895.3045 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2228-5148 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22034/jmeut.2022.49895.3045 | |
| dc.identifier.uri | https://tumechj.tabrizu.ac.ir/article_15017.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/960047 | |
| dc.description.abstract | در تحقیق حاضر، جدیدترین ایده پیشنهاد شده به منظور کاهش نیروی پسا در پرواز ماوراء صوت با استفاده از شبیه سازی عددی مورد مطالعه دقیق قرار گرفته است. اساس روش مذکور، استفاده از ماده ای انرژی زا به عنوان پوشش سطح دماغه جسم بوده که تحت تاثیر دمای بالای هوا در اطراف ناحیه سکون در حین پرواز، طی واکنش با هوا و با آزادسازی انرژی، منجر به دورتر شدن موج ضربه ای از دماغه و کاهش نیروی پسا خواهد شد. اطلاعات ارائه شده در مورد این روش محدود بوده و بر اساس بررسی های انجام شده قبل، بعضا تناقضاتی در این اطلاعات مشاهده و گزارش شده است. بررسی های قبل، متمرکز بر فیزیک این فرایند و تاثیر روش در میزان افزایش فاصله موج ضربه ای از دماغه بوده و به تاثیر این روش در میزان کاهش نیروی پسا نپرداخته اند. در این تحقیق، تمرکز اصلی بر روی تغییرات نیروی پسای جسم بوده و با استفاده از فرضیات مناسب، تاثیر روش در میزان کاهش نیروی پسا مورد مطالعه قرار گرفته است. نتایج این تحقیق نشان می دهد که بر خلاف ادعای ارائه دهندگان این روش، میزان کاهش نیروی پسا قابل توجه نبوده و لذا در کنار اثرات منفی جنبی آن، باید بر اساس ملزومات طراحی و به منظور کاربرد، با دقت بیشتری مورد ارزیابی قرار گیرد. | fa_IR |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | رئیس دانشکده فنی مهندسی مکانیک | fa_IR |
| dc.publisher | University of Tabriz | en_US |
| dc.relation.ispartof | مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Journal of Mechanical Engineering | en_US |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22034/jmeut.2022.49895.3045 | |
| dc.subject | کاهش نیروی پسا | fa_IR |
| dc.subject | پرواز ماوراء صوت | fa_IR |
| dc.subject | شبیه سازی عددی | fa_IR |
| dc.subject | پوشش انرژی زا | fa_IR |
| dc.subject | روش نوین | fa_IR |
| dc.subject | جریان آشفته | fa_IR |
| dc.subject | آیرودینامیک | fa_IR |
| dc.title | بررسی عددی روش پیشنهادی نوین کاهش نیروی پسا در پرواز ماوراء صوت | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | کارشناسی ارشد، دانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه علم و صنعت ایران، تهران، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار، دانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه علم و صنعت ایران، تهران، ایران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 52 | |
| dc.citation.issue | 3 | |
| dc.citation.spage | 183 | |
| dc.citation.epage | 187 | |