نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorپیله چی ها, پیمانfa_IR
dc.contributor.authorکاظمی, معصومهfa_IR
dc.date.accessioned1402-01-28T06:54:54Zfa_IR
dc.date.accessioned2023-04-17T06:54:56Z
dc.date.available1402-01-28T06:54:54Zfa_IR
dc.date.available2023-04-17T06:54:56Z
dc.date.issued2022-08-23en_US
dc.date.issued1401-06-01fa_IR
dc.date.submitted2020-04-12en_US
dc.date.submitted1399-01-24fa_IR
dc.identifier.citationپیله چی ها, پیمان, کاظمی, معصومه. (1401). ارزیابی جایگاه آموزش‌های دانشگاهی در حوزه معماری پایدار؛ نمونه موردی: ساختمان‌های مسکونی شهر تهران. معماری و شهرسازی ایران, 13(1), 231-244. doi: 10.30475/isau.2022.226552.1388fa_IR
dc.identifier.issn2228-589X
dc.identifier.issn2645-7148
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.30475/isau.2022.226552.1388
dc.identifier.urihttp://www.isau.ir/article_154968.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/956301
dc.description.abstractباوجود بحران‌های زیست‌محیطی و کاهش ذخایر سوخت‌های فسیلی نیاز به راهکارهای توسعه پایدار و معماری پایدار به ‌منظور مدیریت مصرف انرژی و کاهش زیان‌های خطرناک انسانی بیش‌ازپیش احساس می‌شود. در این راستا به‌منظور افزایش آگاهی دانشجویان و طراحان بایستی آموزش‌های تخصصی معماری پایدار در حوزه دروس دانشگاهی قرار گیرد. از آنجایی‌که ساختمان‌های مسکونی بخش مهمی از مصرف انرژی را در کشور شامل می‌شوند، بایستی میزان اثربخشی این راهکار بر نحوه طراحی ساختمان‌های مسکونی در شهر تهران موردبررسی قرار گیرد. این پژوهش از منظر روش‌شناسی پیمایشی است و دارای دو بخش کیفی و کمی است که در بخش کیفی به بررسی مبانی نظری مربوطه و در بخش دوم پرسشنامه‌هایی در اختیار 20 نفر از اساتید و دانشجویان معماری به‌ منظور بررسی میزان اثربخشی آموزش‌های معماری پایدار بر نحوه طراحی خانه‌های مسکونی شهر تهران گذاشته ‌شده است و برای تعیین اعتباریابی پرسشنامه از نرم‌افزار Smart PLS2 استفاده ‌شده و به جهت اولویت‌بندی داده‌ها از آزمون فریدمن در نرم‌افزار SPSS ‌بهره گرفته شده است. درنهایت نتایج حاصله بیانگر آن است آموزش‌های معماری پایدار در سطح اجتماعی (دانشجویان، بالا بردن آگاهی مردم و درنهایت کارفرمایان) بیشترین تأثیر را داشته و در بالا بردن کیفیت محیط داخلی ساختمان به نسبت اثربخشی کمتری دارد.fa_IR
dc.format.extent1173
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherانجمن علمی معماری و شهرسازی ایرانfa_IR
dc.publisherIranian Scientific Association of Architecture & Urbanismen_US
dc.relation.ispartofمعماری و شهرسازی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Iranian Architecture & Urbanismen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.30475/isau.2022.226552.1388
dc.subjectآموزش معماریfa_IR
dc.subjectمعماری پایدارfa_IR
dc.subjectساختمان‌های مسکونیfa_IR
dc.subjectبهره‌وری انرژیfa_IR
dc.titleارزیابی جایگاه آموزش‌های دانشگاهی در حوزه معماری پایدار؛ نمونه موردی: ساختمان‌های مسکونی شهر تهرانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، گروه معماری، موسسه آموزش عالی کوثر، قزوین، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری معماری، گروه معماری، دانشکده معماری و شهرسازی، واحد تهران مرکز، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران.fa_IR
dc.citation.volume13
dc.citation.issue1
dc.citation.spage231
dc.citation.epage244
nlai.contributor.orcid0000-0002-1396-6969
nlai.contributor.orcid0000-0002-3363-1138


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد