نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorآقاسی, امیرfa_IR
dc.contributor.authorتربتی نژاد, محسنfa_IR
dc.contributor.authorباقرزاده, امیرfa_IR
dc.date.accessioned1402-01-10T15:31:22Zfa_IR
dc.date.accessioned2023-03-30T15:31:23Z
dc.date.available1402-01-10T15:31:22Zfa_IR
dc.date.available2023-03-30T15:31:23Z
dc.date.issued2022-11-22en_US
dc.date.issued1401-09-01fa_IR
dc.date.submitted2022-04-28en_US
dc.date.submitted1401-02-08fa_IR
dc.identifier.citationآقاسی, امیر, تربتی نژاد, محسن, باقرزاده, امیر. (1401). ارائه مدل شیارشدگی مخلوط آسفالتی اصلاح‌شده پلیمری با استفاده از شبکه عصبی مصنوعی. مهندسی عمران فردوسی, 35(3), 69-88. doi: 10.22067/jfcei.2022.76444.1135fa_IR
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22067/jfcei.2022.76444.1135
dc.identifier.urihttps://civil-ferdowsi.um.ac.ir/article_42657.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/943923
dc.description.abstractشیارشدگی یکی از مهم‌ترین خرابی‌های ایجادشده در روسازی‌های آسفالتی می‌باشد که علاوه بر کاهش عمر خدمت‌دهی روسازی، خطرات جدی را برای استفاده‌کنندگان از راه ایجاد می‌کند. بنابراین مدل‌سازی رفتار شیارشدگی مخلوط‌های آسفالتی اهمیت بالایی دارد و در صورت تعیین مدل مناسب می‌توان از تولید آسفالت با احتمال بالای شیارشدگی در مرحله طراحی جلوگیری کرد. هدف از این تحقیق تعیین تأثیر رده عملکردی قیر پایه، درصد های مختلف پلیمر SBS، دما، تعداد سیکل بارگذاری و درصد فضای خالی بر مقاومت شیارشدگی مخلوط‌های آسفالتی با بررسی رفتار خزشی و استفاده از مدل شبکه عصبی می‌باشد. نتایج این تحقیق نشان داد، استفاده از پلیمر و قیر PG64-22 موجب کاهش کرنش تجمعی و بهبود مقاومت شیارشدگی روسازی می‌شود و با افزایش درصد پلیمر، عملکرد مخلوط آسفالتی در برابر شیارشدگی بهبود می‌یابد و بهترین مقاومت مربوط به نمونه حاوی 6 درصد پلیمر با قیر PG64-22 می‌باشد. همچنین، با افزایش سیکل بارگذاری تغییر شکل‌های دائمی ایجادشده در روسازی به شکل قابل‌توجهی افزایش‌یافته است و از مقاومت مخلوط در برابر شیارشدگی کم می‌شود. این در حالی است که افزودن پلیمر با عملکرد مناسب و مثبت موجب کاهش این نرخ شده است و روند کاهش مقاومت و افزایش خزش مخلوط‌های آسفالتی را بهبود می‌بخشد. نتایج بخش مدل‌سازی نشان داد، مدل شبکه عصبی ازنظر پیش‌بینی رفتار خزشی و مقاومت شیارشدگی مخلوط‌های آسفالتی اصلاح‌شده پلیمری عملکرد بسیار خوبی دارد.fa_IR
dc.format.extent1422
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی عمران فردوسیfa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22067/jfcei.2022.76444.1135
dc.subjectمخلوط‌های آسفالتیfa_IR
dc.subjectقیر پلیمریfa_IR
dc.subjectشیارشدگیfa_IR
dc.subjectشبکه عصبیfa_IR
dc.subjectمدل پیشبینیfa_IR
dc.titleارائه مدل شیارشدگی مخلوط آسفالتی اصلاح‌شده پلیمری با استفاده از شبکه عصبی مصنوعیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب.fa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیات علمی گروه عمران موسسه آموزش عالی حکیم جرجانی گرگانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده مهندسی عمران دانشگاه آزاد تهران غربfa_IR
dc.citation.volume35
dc.citation.issue3
dc.citation.spage69
dc.citation.epage88
nlai.contributor.orcid0000-0002-1418-9970


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد