| dc.contributor.author | خاکسار, حسن | fa_IR |
| dc.contributor.author | بهارزاده, حسین | fa_IR |
| dc.contributor.author | اشرفی, الهام | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1402-01-10T14:45:54Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2023-03-30T14:46:04Z | |
| dc.date.available | 1402-01-10T14:45:54Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2023-03-30T14:46:04Z | |
| dc.date.issued | 2022-08-23 | en_US |
| dc.date.issued | 1401-06-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2022-03-05 | en_US |
| dc.date.submitted | 1400-12-14 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | خاکسار, حسن, بهارزاده, حسین, اشرفی, الهام. (1401). بررسی رابطه خصوصیات هندسی خودروها و تراکم ترافیک. مهندسی عمران فردوسی, 35(2), 19-34. doi: 10.22067/jfcei.2022.75645.1127 | fa_IR |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22067/jfcei.2022.75645.1127 | |
| dc.identifier.uri | https://civil-ferdowsi.um.ac.ir/article_42231.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/943903 | |
| dc.description.abstract | شناسایی پارامترهای موثر بر تراکم جریان ترافیک میتواند در تصمیمسازی و سیاستگذاریهای مدیران در جهت سرمایهگزاری و اولویتبندی طرحها و پروژههای اجرایی موثر باشد. در این مقاله به شناسایی تاثیرات مشخصات خودرو بر تراکم ترافیک در شبکه معابر بزرگراهی شهر تهران پرداخته شده است. جزئیات هندسی و مشخصات حرکتی خودروها میتواند بر کیفیت ترافیک موثر باشد. این موضوع در معابر بزرگراهی و شریانی که پارامترهای دیگر نظیر تاخیر و توقف ناشی از تقاطعها و تداخلها کمتر است تعیین کننده تر است. پژوهش حاضر از نوع هدف از نوع تحقیقات کاربردی محسوب میشود و از لحاظ جمعآوری دادهها تحقیقی پیمایشی است. روش تجزیه و تحلیل دادههای پژوهش به صورت کمی است و برای تجزیه و تحلیل دادهها از مدلهای آماری استفاده شده است. در این پژوهش رابطه جزئیات و خصوصیات هندسی خودروها و تراکم ترافیک مورد بررسی قرار گرفته است. مطالعه موردی این پژوهش مقطعی از بزرگراه همت بوده است. بر اساس خروجیهای مطالعه انجام شده، نسبت طول مقطع به طول خودرو، مدت زمان عبور، سرعت خودرو و تعداد عبور خودروها بیشترین تاثیر را بر تراکم خودروها داشتهاند. | fa_IR |
| dc.format.extent | 1133 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.relation.ispartof | مهندسی عمران فردوسی | fa_IR |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22067/jfcei.2022.75645.1127 | |
| dc.subject | تراکم ترافیک | fa_IR |
| dc.subject | بزرگراه | fa_IR |
| dc.subject | حجم تردد | fa_IR |
| dc.subject | مشخصات هندسی | fa_IR |
| dc.subject | خودروی سواری | fa_IR |
| dc.title | بررسی رابطه خصوصیات هندسی خودروها و تراکم ترافیک | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | گروه حملونقل، دانشکده عمران، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | گروه حمل و نقل دانشکده عمران، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال، ایران. | fa_IR |
| dc.contributor.department | گروه شهرسازی، دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) | fa_IR |
| dc.citation.volume | 35 | |
| dc.citation.issue | 2 | |
| dc.citation.spage | 19 | |
| dc.citation.epage | 34 | |
| nlai.contributor.orcid | 0000-0003-0291-9128 | |