نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorخاکسار, حسنfa_IR
dc.contributor.authorبهارزاده, حسینfa_IR
dc.contributor.authorاشرفی, الهامfa_IR
dc.date.accessioned1402-01-10T14:45:54Zfa_IR
dc.date.accessioned2023-03-30T14:46:04Z
dc.date.available1402-01-10T14:45:54Zfa_IR
dc.date.available2023-03-30T14:46:04Z
dc.date.issued2022-08-23en_US
dc.date.issued1401-06-01fa_IR
dc.date.submitted2022-03-05en_US
dc.date.submitted1400-12-14fa_IR
dc.identifier.citationخاکسار, حسن, بهارزاده, حسین, اشرفی, الهام. (1401). بررسی رابطه خصوصیات هندسی خودروها و تراکم ترافیک. مهندسی عمران فردوسی, 35(2), 19-34. doi: 10.22067/jfcei.2022.75645.1127fa_IR
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22067/jfcei.2022.75645.1127
dc.identifier.urihttps://civil-ferdowsi.um.ac.ir/article_42231.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/943903
dc.description.abstractشناسایی پارامترهای موثر بر تراکم جریان ترافیک می‌تواند در تصمیم‌سازی و سیاست‌گذاری‌های مدیران در جهت سرمایه‌گزاری و اولویت‌بندی طرح‌ها و پروژه‌های اجرایی موثر باشد. در این مقاله به شناسایی تاثیرات مشخصات خودرو بر تراکم ترافیک در شبکه معابر بزرگراهی شهر تهران پرداخته شده است. جزئیات هندسی و مشخصات حرکتی خودروها می‌تواند بر کیفیت ترافیک موثر باشد. این موضوع در معابر بزرگراهی و شریانی که پارامترهای دیگر نظیر تاخیر و توقف ناشی از تقاطع‌ها و تداخل‌ها کمتر است تعیین کننده تر است. پژوهش حاضر از نوع هدف از نوع تحقیقات کاربردی محسوب می‌شود و از لحاظ جمع‌آوری داده‌ها تحقیقی پیمایشی است. روش تجزیه و تحلیل داده‌های پژوهش به صورت کمی است و برای تجزیه و تحلیل داده‌ها از مدل‌های آماری استفاده شده است. در این پژوهش رابطه جزئیات و خصوصیات هندسی خودروها و تراکم ترافیک مورد بررسی قرار گرفته است. مطالعه موردی این پژوهش مقطعی از بزرگراه همت بوده است. بر اساس خروجی‌های مطالعه انجام شده، نسبت طول مقطع به طول خودرو، مدت زمان عبور، سرعت خودرو و تعداد عبور خودروها بیشترین تاثیر را بر تراکم خودروها داشته‌اند.fa_IR
dc.format.extent1133
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی عمران فردوسیfa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22067/jfcei.2022.75645.1127
dc.subjectتراکم ترافیکfa_IR
dc.subjectبزرگراهfa_IR
dc.subjectحجم ترددfa_IR
dc.subjectمشخصات هندسیfa_IR
dc.subjectخودروی سواریfa_IR
dc.titleبررسی رابطه خصوصیات هندسی خودروها و تراکم ترافیکfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentگروه حمل‌ونقل، دانشکده عمران، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه حمل و نقل دانشکده عمران، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentگروه شهرسازی، دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)fa_IR
dc.citation.volume35
dc.citation.issue2
dc.citation.spage19
dc.citation.epage34
nlai.contributor.orcid0000-0003-0291-9128


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد