| dc.contributor.author | حسینی, سید عظیم | fa_IR |
| dc.contributor.author | صبائی, مسعود | fa_IR |
| dc.contributor.author | سعادتجو, سید امیر | fa_IR |
| dc.contributor.author | فاطمی, سعید | fa_IR |
| dc.contributor.author | ضیائی, سید علی | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1402-01-10T14:43:43Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2023-03-30T14:43:44Z | |
| dc.date.available | 1402-01-10T14:43:43Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2023-03-30T14:43:44Z | |
| dc.date.issued | 2022-02-20 | en_US |
| dc.date.issued | 1400-12-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2021-12-03 | en_US |
| dc.date.submitted | 1400-09-12 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | حسینی, سید عظیم, صبائی, مسعود, سعادتجو, سید امیر, فاطمی, سعید, ضیائی, سید علی. (1400). ارایه مدل پیشبینی شاخص وضعیت روسازی با استفاده از مقادیر شاخص بینالمللی ناهمواری مطالعه موردی آزادراههای منتخب ایران. مهندسی عمران فردوسی, 34(4), 69-80. doi: 10.22067/jfcei.2022.73899.1097 | fa_IR |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22067/jfcei.2022.73899.1097 | |
| dc.identifier.uri | https://civil-ferdowsi.um.ac.ir/article_41852.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/943902 | |
| dc.description.abstract | یکی از مؤلفههای مهم در یک سیستم مدیریت روسازی و برنامهریزی منابع مالی جهت ترمیم و نگهداری آنها، ارزیابی قابل اعتماد و دقیق از وضع موجود شبکه روسازی است که شامل محاسبه پارامترهای خدمت رسانی مانند شاخص بینالمللی ناهمواری (IRI) و شاخص وضعیت روسازی (PCI)، در طول دوره عملکرد روسازی میباشد. محاسبه میدانی شاخص PCI و تا حدودی شاخص IRI کمی دشوار و پیچیده است. لذا استفاده از مدلهای عددی جهت تخمین این پارامترها ضرورت دارد. در این مطالعه، مقادیر اندازهگیری شده شاخصهای PCI و IRI مربوط به پنج آزادراه مختلف در ایران مورد استفاده قرار گرفت و دقت ارزیابی مدلهای مختلف ریاضی ارائه شده در نقاط مختلف جهان بر روی آنها بررسی گردید. سپس برای پیش بینی دادههای PCI با استفاده از مقادیر ورودی IRI، یک مدل ریاضی جدید معرفی گردید. نتایج بررسی دقت پیش بینی مدلها نشان داد برای تمامی آزادراههای مورد مطالعه، مدل پیشنهادی از تمام مدلهایی که تا کنون توسط محققین مختلف در دنیا ارائه شدهاست عملکرد بهتری از خود نشان داد. استفاده از این مدل میتواند پیش بینی پارامتر PCI با استفاده از مقادیر ورودی شاخص IRI را برای شبکه آزادراهی کشور میسر سازد و مدیریت روسازی آزادراهها و برنامه ریزی عملیات ترمیم و نگهداری آنها را با هزینه کمتری تسهیل نماید. | fa_IR |
| dc.format.extent | 1108 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.relation.ispartof | مهندسی عمران فردوسی | fa_IR |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22067/jfcei.2022.73899.1097 | |
| dc.subject | شاخص وضعیت روسازی | fa_IR |
| dc.subject | شاخص بینالمللی ناهمواری | fa_IR |
| dc.subject | مدیریت روسازی | fa_IR |
| dc.subject | ترمیم و نگهداری | fa_IR |
| dc.title | ارایه مدل پیشبینی شاخص وضعیت روسازی با استفاده از مقادیر شاخص بینالمللی ناهمواری مطالعه موردی آزادراههای منتخب ایران | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشکده مهندسی عمران، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب، تهران، ایران. | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشکده مهندسی عمران، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب، تهران، ایران. | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشکده مهندسی عمران، دانشگاه علم و صنعت ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | گروه مهندسی عمران، دانشکده مهندسی، دانشگاه فردوسی مشهد، مشهد، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | گروه مهندسی عمران، دانشکده مهندسی، دانشگاه فردوسی مشهد، مشهد، ایران. | fa_IR |
| dc.citation.volume | 34 | |
| dc.citation.issue | 4 | |
| dc.citation.spage | 69 | |
| dc.citation.epage | 80 | |
| nlai.contributor.orcid | 0000-0002-3232-6561 | |
| nlai.contributor.orcid | 0000-0001-6179-8181 | |