نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorحسینی, سید عظیمfa_IR
dc.contributor.authorصبائی, مسعودfa_IR
dc.contributor.authorسعادتجو, سید امیرfa_IR
dc.contributor.authorفاطمی, سعیدfa_IR
dc.contributor.authorضیائی, سید علیfa_IR
dc.date.accessioned1402-01-10T14:43:43Zfa_IR
dc.date.accessioned2023-03-30T14:43:44Z
dc.date.available1402-01-10T14:43:43Zfa_IR
dc.date.available2023-03-30T14:43:44Z
dc.date.issued2022-02-20en_US
dc.date.issued1400-12-01fa_IR
dc.date.submitted2021-12-03en_US
dc.date.submitted1400-09-12fa_IR
dc.identifier.citationحسینی, سید عظیم, صبائی, مسعود, سعادتجو, سید امیر, فاطمی, سعید, ضیائی, سید علی. (1400). ارایه مدل پیش‌بینی شاخص وضعیت روسازی با استفاده از مقادیر شاخص بین‌المللی ناهمواری مطالعه موردی آزادراه‌های منتخب ایران. مهندسی عمران فردوسی, 34(4), 69-80. doi: 10.22067/jfcei.2022.73899.1097fa_IR
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22067/jfcei.2022.73899.1097
dc.identifier.urihttps://civil-ferdowsi.um.ac.ir/article_41852.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/943902
dc.description.abstractیکی از مؤلفه‌های مهم در یک سیستم مدیریت روسازی و برنامه­ریزی منابع مالی جهت ترمیم و نگهداری آن­ها، ارزیابی قابل اعتماد و دقیق از وضع موجود شبکه روسازی است که شامل محاسبه پارامترهای خدمت رسانی مانند شاخص بین‌المللی ناهمواری (IRI) و شاخص وضعیت روسازی (PCI)، در طول دوره عملکرد روسازی می‌باشد. محاسبه میدانی شاخص PCI و تا حدودی شاخص IRI کمی دشوار و پیچیده است. لذا استفاده از مدل­های عددی جهت تخمین این پارامترها ضرورت دارد. در این مطالعه، مقادیر اندازه‌گیری شده شاخص‌های PCI و IRI مربوط به پنج آزادراه مختلف در ایران مورد استفاده قرار گرفت و دقت ارزیابی مدل­های مختلف ریاضی ارائه شده در نقاط مختلف جهان بر روی آن­ها بررسی گردید. سپس برای پیش بینی داده­های PCI با استفاده از مقادیر ورودی IRI، یک مدل ریاضی جدید معرفی گردید. نتایج بررسی‌ دقت پیش بینی مدل‌ها نشان داد برای تمامی آزادراه­های مورد مطالعه، مدل پیشنهادی از تمام مدل­هایی که تا کنون توسط محققین مختلف در دنیا ارائه شده‌است عملکرد بهتری از خود نشان داد. استفاده از این مدل می­تواند پیش بینی پارامتر PCI با استفاده از مقادیر ورودی شاخص IRI را برای شبکه آزادراهی کشور میسر سازد و مدیریت روسازی آزادراه­ها و برنامه ریزی عملیات ترمیم و نگهداری آن‌ها را با هزینه کم­تری تسهیل نماید.fa_IR
dc.format.extent1108
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی عمران فردوسیfa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22067/jfcei.2022.73899.1097
dc.subjectشاخص وضعیت روسازیfa_IR
dc.subjectشاخص بین‌المللی ناهمواریfa_IR
dc.subjectمدیریت روسازیfa_IR
dc.subjectترمیم و نگهداریfa_IR
dc.titleارایه مدل پیش‌بینی شاخص وضعیت روسازی با استفاده از مقادیر شاخص بین‌المللی ناهمواری مطالعه موردی آزادراه‌های منتخب ایرانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده مهندسی عمران، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب، تهران، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده مهندسی عمران، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب، تهران، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده مهندسی عمران، دانشگاه علم و صنعت ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه مهندسی عمران، دانشکده مهندسی، دانشگاه فردوسی مشهد، مشهد، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه مهندسی عمران، دانشکده مهندسی، دانشگاه فردوسی مشهد، مشهد، ایران.fa_IR
dc.citation.volume34
dc.citation.issue4
dc.citation.spage69
dc.citation.epage80
nlai.contributor.orcid0000-0002-3232-6561
nlai.contributor.orcid0000-0001-6179-8181


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد