نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorخسروی لاریجانی, علی اکبرfa_IR
dc.contributor.authorملکوتی نژاد, فاطمهfa_IR
dc.contributor.authorیدالله زاده, امیریونسfa_IR
dc.contributor.authorرضایی مجد, امیرمحمدfa_IR
dc.contributor.authorکاووسی, سمانهfa_IR
dc.contributor.authorمحمدی, سید محمدحسنfa_IR
dc.contributor.authorقاسمی درزی, محمدعلیfa_IR
dc.contributor.authorنیک بخش ذاتی, کامیارfa_IR
dc.contributor.authorصدرزاده, علیfa_IR
dc.contributor.authorمحمودی, فاطمهfa_IR
dc.contributor.authorصاحب زمانی, الهامfa_IR
dc.contributor.authorحاجی حسینی, علیfa_IR
dc.contributor.authorمجدد, احمدرضاfa_IR
dc.contributor.authorاحمدیان, مصطفیfa_IR
dc.contributor.authorپورتقی, محمد یوسفfa_IR
dc.contributor.authorنیکخو امیری, رضاfa_IR
dc.contributor.authorحلال خور میرکلایی, پارساfa_IR
dc.contributor.authorرسول پور روشن, مریمfa_IR
dc.contributor.authorعلیجانی گنجی, محمد حسینfa_IR
dc.contributor.authorعسگری, الههfa_IR
dc.contributor.authorپوشیده, حانیهfa_IR
dc.contributor.authorزمانی, فاطمهfa_IR
dc.contributor.authorحسینی, امیر حسینfa_IR
dc.contributor.authorعباسی, سهرابfa_IR
dc.contributor.authorعزیزی لاری, حسنfa_IR
dc.contributor.authorمقدم نیا, علی اکبرfa_IR
dc.date.accessioned1401-12-09T23:24:11Zfa_IR
dc.date.accessioned2023-02-28T23:24:11Z
dc.date.available1401-12-09T23:24:11Zfa_IR
dc.date.available2023-02-28T23:24:11Z
dc.date.issued2023-03-01en_US
dc.date.issued1401-12-10fa_IR
dc.identifier.citationخسروی لاریجانی, علی اکبر, ملکوتی نژاد, فاطمه, یدالله زاده, امیریونس, رضایی مجد, امیرمحمد, کاووسی, سمانه, محمدی, سید محمدحسن, قاسمی درزی, محمدعلی, نیک بخش ذاتی, کامیار, صدرزاده, علی, محمودی, فاطمه, صاحب زمانی, الهام, حاجی حسینی, علی, مجدد, احمدرضا, احمدیان, مصطفی, پورتقی, محمد یوسف, نیکخو امیری, رضا, حلال خور میرکلایی, پارسا, رسول پور روشن, مریم, علیجانی گنجی, محمد حسین, عسگری, الهه, پوشیده, حانیه, زمانی, فاطمه, حسینی, امیر حسین, عباسی, سهراب, عزیزی لاری, حسن, مقدم نیا, علی اکبر. (1401). یادگیری فارماکولوژی پزشکی با استفاده از روش ایفای نقش. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل, 25(1), 88-101.fa_IR
dc.identifier.issn1561-4107
dc.identifier.issn2251-7170
dc.identifier.urihttp://jbums.org/article-1-10849-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/941219
dc.description.abstractسابقه و هدف: روش‌های سنتی آموزش پزشکی علی‌رغم سهولت در اجرا، از کارآمدی ماندگاری برخوردار نیستند. هدف اصلی از این مطالعه، استفاده از کمکِ خودِ‌ فراگیران برای آموزش بخش‌هایی از درس فارماکولوژی پزشکی با استفاده از روش ایفای نقش می‌باشد. این کار برای اولین بار در دانشگاه علوم پزشکی بابل با همکاری دانشجویان پزشکی ورودی 1395، انجام گردید. مواد و روش‌ها: دانشجویان به 5 گروه تقسیم شدند و برای هر گروه یک نفر سرگروه معرفی گردید. پنج موضوع انتخاب شد و سناریوهای مربوطه نوشته شد. سه تا هفت نفر در هر گروه حضور داشتند. پزشک به همراه رزیدنت یا دانشجوی فرضی، مسائل بیمار را بررسی کرده و دارویی تجویز و توصیه‌های لازم را به ایشان نمودند. از همه شرکت کنندگان پیش و پس آزمون گرفته شد، سپس یافته‌ها تحلیل آماری شدند. یافته‌ها: 101 دانشجو (49 نفر دختر و 52 نفر پسر با میانگین سنی 1/14±21/43 سال در مطالعه حضور داشتند. به غیر از موضوع مسمومیت‌ها نسبت به سایر موضوعات، میانگین اختلاف نمره پیش و پس آزمون دانشجویان دختر کمتر از دانشجویان پسر بود. به عنوان مثال در موضوع پارکینسونیسم این اختلاف مشاهده گردید (0/0001>p). همه دانشجویان درگیر در اجرا، نمرات بهتری نسبت به سایر دانشجویان در همان مباحث کسب نمودند (88/15 در مقابل 59/71 از 100). 74% از دانشجویان دختر و 79% از دانشجویان پسر، از اجرا این روش ابراز رضایت نمودند. نتیجه‌گیری: طبق یافته‌ها، این روش سبب افزایش انگیزه برای یادگیری درس فارماکولوژی پزشکی و تثبیت عناوین درسی شده است. لذا اجرای آن در دروس سنگین با تنوع زیاد مطالب، حجیم و پرکاربرد، نه تنها به یادگیری بهتر آن‌ها کمک می‌کند بلکه سبب حفظ اشتیاق و افزایش انگیزه برای یادگیری بیشتر و تثبیت موارد یاد گرفته شده می‌شود.fa_IR
dc.format.extent514
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی بابلfa_IR
dc.relation.ispartofمجله علمی دانشگاه علوم پزشکی بابلfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Babol University Of Medical Sciencesen_US
dc.subjectفارماکولوژی پزشکیfa_IR
dc.subjectآموزش به روش ایفای نقشfa_IR
dc.subjectآموزش دانشجو-محورfa_IR
dc.subjectتثبیت یادگیریfa_IR
dc.subjectیادگیری مؤثرfa_IR
dc.subjectیادگیری در حد تسلط.fa_IR
dc.subjectفارماکولوژیfa_IR
dc.titleیادگیری فارماکولوژی پزشکی با استفاده از روش ایفای نقشfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeتحلیلیfa_IR
dc.contributor.department1. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی (EDC)، دانشگاه علوم پزشکی بابل، بابل، ایرانfa_IR
dc.contributor.department2. کمیته تحقیقات دانشجویی، دانشگاه علوم پزشکی مشهد، مشهد، ایرانfa_IR
dc.contributor.department1. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی (EDC)، دانشگاه علوم پزشکی بابل، بابل، ایرانfa_IR
dc.contributor.department1. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی (EDC)، دانشگاه علوم پزشکی بابل، بابل، ایرانfa_IR
dc.contributor.department1. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی (EDC)، دانشگاه علوم پزشکی بابل، بابل، ایرانfa_IR
dc.contributor.department1. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی (EDC)، دانشگاه علوم پزشکی بابل، بابل، ایرانfa_IR
dc.contributor.department1. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی (EDC)، دانشگاه علوم پزشکی بابل، بابل، ایرانfa_IR
dc.contributor.department1. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی (EDC)، دانشگاه علوم پزشکی بابل، بابل، ایرانfa_IR
dc.contributor.department1. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی (EDC)، دانشگاه علوم پزشکی بابل، بابل، ایرانfa_IR
dc.contributor.department1. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی (EDC)، دانشگاه علوم پزشکی بابل، بابل، ایرانfa_IR
dc.contributor.department1. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی (EDC)، دانشگاه علوم پزشکی بابل، بابل، ایرانfa_IR
dc.contributor.department1. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی (EDC)، دانشگاه علوم پزشکی بابل، بابل، ایرانfa_IR
dc.contributor.department1. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی (EDC)، دانشگاه علوم پزشکی بابل، بابل، ایرانfa_IR
dc.contributor.department1. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی (EDC)، دانشگاه علوم پزشکی بابل، بابل، ایرانfa_IR
dc.contributor.department1. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی (EDC)، دانشگاه علوم پزشکی بابل، بابل، ایرانfa_IR
dc.contributor.department1. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی (EDC)، دانشگاه علوم پزشکی بابل، بابل، ایرانfa_IR
dc.contributor.department1. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی (EDC)، دانشگاه علوم پزشکی بابل، بابل، ایرانfa_IR
dc.contributor.department1. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی (EDC)، دانشگاه علوم پزشکی بابل، بابل، ایرانfa_IR
dc.contributor.department1. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی (EDC)، دانشگاه علوم پزشکی بابل، بابل، ایرانfa_IR
dc.contributor.department1. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی (EDC)، دانشگاه علوم پزشکی بابل، بابل، ایرانfa_IR
dc.contributor.department1. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی (EDC)، دانشگاه علوم پزشکی بابل، بابل، ایرانfa_IR
dc.contributor.department1. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی (EDC)، دانشگاه علوم پزشکی بابل، بابل، ایرانfa_IR
dc.contributor.department1. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی (EDC)، دانشگاه علوم پزشکی بابل، بابل، ایرانfa_IR
dc.contributor.department1. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی (EDC)، دانشگاه علوم پزشکی بابل، بابل، ایرانfa_IR
dc.contributor.department1. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی (EDC)، دانشگاه علوم پزشکی بابل، بابل، ایرانfa_IR
dc.contributor.department3. گروه فارماکولوژی و توکسیکولوژی، دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی بابل، بابل، ایرانfa_IR
dc.citation.volume25
dc.citation.issue1
dc.citation.spage88
dc.citation.epage101


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد