نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorاسدی, محمدfa_IR
dc.contributor.authorحسنی, ابوالفضلfa_IR
dc.contributor.authorمحمدکریمی, محمدfa_IR
dc.date.accessioned1401-12-07T19:27:55Zfa_IR
dc.date.accessioned2023-02-26T19:27:56Z
dc.date.available1401-12-07T19:27:55Zfa_IR
dc.date.available2023-02-26T19:27:56Z
dc.date.issued2022-07-01en_US
dc.date.issued1401-04-10fa_IR
dc.identifier.citationاسدی, محمد, حسنی, ابوالفضل, محمدکریمی, محمد. (1401). ترمیم پرکننده‌های درزهای عرضی در روسازی بتنی با استفاده از روش حرارت القایی توسط اشعه الکترومغناطیس. مهندسی عمران مدرس, 22(5), 141-152. doi: 10.22034/22.5.141fa_IR
dc.identifier.issn2476-6763
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22034/22.5.141
dc.identifier.urihttp://mcej.modares.ac.ir/article-16-58619-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/939609
dc.description.abstractشکست چسبندگی و درون ماده از جمله مهم ترین خرابی‌های ماده درزگیر قیری گرم اجرا در درزهای روسازی بتنی می‌باشد. این خرابی ها ناشی از جمع شدگی بتن در اثر کاهش دما است که باعث نفوذ آب به زیر دال بتنی و به وجود آمدن پدیده پامپینگ می‌شود. تاکنون تنها راه برای جلوگیری از نفوذ آب به داخل درزهایی که مواد درزگیرشان دچار خرابی چسبندگی و درون ماده شده‌اند، درزگیری مجدد بوده است که هزینه و زمان زیادی را به هدر می‌دهد و باعث اثرات زیست محیطی می‌شود. بنابراین، ابداع روشی نوین که بتوان با صرف حداقل هزینه و زمان این خرابی‌ها را به طور کامل ترمیم کرد بسیار حائز اهمیت می‌باشد. در چند سال اخیر از گرمایش القایی برای ترمیم ریزترک‌ها و ترک‌های مخلوط‌های آسفالتی استفاده شده است. با توجه به این موضوع برای اولین بار از گرمایش القایی برای ترمیم خرابی‌های چسبندگی و درون ماده استفاده شد. در این مطالعه یک آزمایش کشش جدید برای ارزیابی ماده درزگیر قیری توسعه داده شد. در ابتدا ماده درزگیری که بین دو بلوک بتن اجرا شده در دمای پایین (10-، 20- و 30- درجه سانتی‌گراد) گذاشته شد و سپس آزمایش کشش تا نقطه جداشدگی درزگیر انجام شد. پس‌ازآن درزگیرهای آسیب‌دیده شده بعد از رسیدن به دمای محیط برای ترمیم القایی از طریق گرمایش القایی، درون دستگاه مایکروویو گذاشته شدند. پس از گرمایش القایی، نمونه‌ها در دمای محیط گذاشته شدند تا ماده درزگیر عمل‌آوری شود. این روند (شکست-ترمیم) برای 3 بار دیگر انجام گرفت. نتایج نشان داد که ترمیم القایی با استفاده از امواج مایکروویو خرابی‌های چسبندگی و درون ماده را به طور کامل ترمیم می‌کند به طوری که شاخص تنش و کرنش در دماهای 10- و 20- درجه سانتی گراد در سیکل های دوم به بعد افزایش بیش از 1 را داشت و در دمای 30- درجه سانتی گراد هم شاخص تنش و کرنش کمتر از سیکل اول نشد.fa_IR
dc.format.extent582
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی عمران مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofModares Civil Engineering journalen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22034/22.5.141
dc.subjectدرزگیر قیری گرم اجراfa_IR
dc.subjectگرمایش القاییfa_IR
dc.subjectترمیم القاییfa_IR
dc.subjectامواج مایکروویوfa_IR
dc.titleترمیم پرکننده‌های درزهای عرضی در روسازی بتنی با استفاده از روش حرارت القایی توسط اشعه الکترومغناطیسfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشی اصيل (کامل)fa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.citation.volume22
dc.citation.issue5
dc.citation.spage141
dc.citation.epage152


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد