نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorناظمیان علایی, محسنfa_IR
dc.contributor.authorولی پور, محمد صادقfa_IR
dc.date.accessioned1401-12-07T15:07:14Zfa_IR
dc.date.accessioned2023-02-26T15:07:16Z
dc.date.available1401-12-07T15:07:14Zfa_IR
dc.date.available2023-02-26T15:07:16Z
dc.date.issued2023-01-01en_US
dc.date.issued1401-10-11fa_IR
dc.identifier.citationناظمیان علایی, محسن, ولی پور, محمد صادق. (1401). بررسی تجربی و عددی گردابه های روی سطح بال وینگ سوت بر عملکرد پروازی. مهندسی مکانیک مدرس, 23(2), 93-105.fa_IR
dc.identifier.issn1027-5940
dc.identifier.issn2476-6909
dc.identifier.urihttp://mme.modares.ac.ir/article-15-62371-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/939478
dc.description.abstractحرفه وینگ سوت جزو یکی از رسته های پرطرفدار پروازی در دهه های اخیر می باشد. کارایی و امنیت در الویت اول طراحان لباس های این حرفه هوانوردی قرار گرفته است. تغییرات موجی شکل در سطح بال  یک مدل وینگ سوت در این مقاله بررسی شده است که عملکرد آیرودینامیکی را تحت شرایط جریان خاص بهبود می بخشد. یکی از مکانیسم های افزایش عملکرد، تولید گردابه است که تبادل حرکت در لایه مرزی را بهبود می بخشد. این مطالعه تجربی و عددی شکل‌گیری و تکامل این گردابه ‌ها را در محدوده عدد رینولدز 106 بررسی می‌کند و بینشی را در مورد الگوهای جریان با هندسه روی سطح ارائه می‌دهد. ارزیابی های بدست آمده از مشاهدات تجربی و عددی امکان بررسی دقیق ساختار جریان را فراهم می‌کند. نتایج نشان می دهد که حضور قوی فشار در نزدیکی کوله پشتی باعث ایجاد مولد های قابل توجهی از گردابه در این ناحیه می شود. به محض ایجاد این گردابه ها، جریان تحت تاثیر آن روی سطح بال به صورت سه بعدی کشیده و منتشر می گردد. این فرآیندها منجر به جدایش زودهنگام تحت تاثیر زاویه حمله می گردد. بررسی ضرایب برآ و پسا نشان می دهد که، برای این رژیم جریان، مدل مورد مطالعه در زاویه حمله 10 درجه بهترین کارایی در پرواز را دارد.  fa_IR
dc.format.extent831
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofModares Mechanical Engineeringen_US
dc.subjectوینگ سوتfa_IR
dc.subjectالگوی جریانfa_IR
dc.subjectضرایب آیرودینامیکیfa_IR
dc.subjectتونل بادfa_IR
dc.subjectشبیه سازی عددیfa_IR
dc.titleبررسی تجربی و عددی گردابه های روی سطح بال وینگ سوت بر عملکرد پروازیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentدانشگاه سمنانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه سمنانfa_IR
dc.citation.volume23
dc.citation.issue2
dc.citation.spage93
dc.citation.epage105


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد