نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorصابری ورزنه, علیfa_IR
dc.contributor.authorنادری, محمودfa_IR
dc.date.accessioned1401-09-20T19:58:39Zfa_IR
dc.date.accessioned2022-12-11T19:58:40Z
dc.date.available1401-09-20T19:58:39Zfa_IR
dc.date.available2022-12-11T19:58:40Z
dc.date.issued2022-07-01en_US
dc.date.issued1401-04-10fa_IR
dc.identifier.citationصابری ورزنه, علی, نادری, محمود. (1401). بکارگیری آزمون انتقال اصطکاک برای بررسی مقاومت فشاری ملات های تعمیری و تأثیر پیش فشار بر چسبندگی بین ملات و بتن پایه. مهندسی عمران مدرس, 22(4), 173-187.fa_IR
dc.identifier.issn2476-6763
dc.identifier.urihttp://mcej.modares.ac.ir/article-16-57292-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/933253
dc.description.abstractبا توجه به آسیب های وارده به سازه‌های بتنی که ممکن است به دلیل عوامل مختلفی پدید آید، موادی برای تعمیر و تقویت این سازه‌ها مورد نیاز است. معمولاً برای ترمیم و تعمیر سازه های بتنی از ملات‌های پایه سیمانی استفاده می‌گردد. جمع شدگی و تراکم نامناسب ملات های تعمیری می تواند باعث کاهش مقاومت چسبندگی بین ملات و بستر بتنی گردد. فصل مشترک ملات و بستر دارای اهمیت فراوانی می باشد، زیرا عدم تراکم مناسب باعث ایجاد حفرات ریز بین سطح مشترک شده و یکی از عوامل اصلی در کاهش مقاومت چسبندگی می باشد. لذا در این تحقیق با اعمال پیش فشارهای متفاوت روی ملات تعمیری، تاثیر آن بر مقاومت چسبندگی برشی و کششی بین ملات تعمیری و بستر بتنی با استفاده از آزمون های "انتقال اصطکاک" و "کشیدن از سطح" مورد بررسی قرار گرفته است. برای ساخت ملات های تعمیری از نسبت سیمان به ماسه برابر 1 به 3 و نسبت آب به سیمان نیز برابر 5/0 استفاده شده است. همچنین تاثیر عمل آوری بر کاهش جمع شدگی ملات ها ارائه گردیده است. در ادامه نیز برای ارزیابی مقاومت فشاری درجای ملات های سیمانی از آزمون های نیمه مخرب "انتقال اصطکاک" و "کشیدن از سطح" استفاده شده و با اندازه گیری ضریب همبستگی و رسم نمودارهای کالیبراسیون، معادلات تبدیل قرائت های حاصل از آزمون های نیمه مخرب به مقاومت فشاری ملات ها ارائه شده است. در انتها نیز با استفاده از نرم افزار اجزا محدود ABAQUS ترک¬ها و تنش¬های بوجود آمده در نمونه ها ارائه شدند. نتایج حاصله بیانگر این می باشد که اعمال فشار 5/0 کیلوگرم بر سانتی مربع باعث افزایش مقاومت چسبندگی برشی و کششی بین لایه تعمیری و بتنی در سن 90 روز به ترتیب برابر 1/30 و 4/31 درصد گردیده است. با استفاده از معادلات y=10x-0.805 و y=17.32x+1.83  به ترتیب می توان با جایگذاری نتایج حاصل از آزمون های "انتقال اصطکاک" و "کشیدن از سطح" در معادله به جای عبارت x، مقاومت فشاری ملات تعمیری را تعیین نمود.fa_IR
dc.format.extent973
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی عمران مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofModares Civil Engineering journalen_US
dc.subjectانتقال اصطکاکfa_IR
dc.subjectپیش فشارfa_IR
dc.subjectچسبندگیfa_IR
dc.subjectملات.fa_IR
dc.titleبکارگیری آزمون انتقال اصطکاک برای بررسی مقاومت فشاری ملات های تعمیری و تأثیر پیش فشار بر چسبندگی بین ملات و بتن پایهfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشی اصيل (کامل)fa_IR
dc.contributor.departmentدکتری، دانشکده فنی و مهندسی، دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره)، قزوین، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد، دانشکده فنی و مهندسی، دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره)، قزوین، ایرانfa_IR
dc.citation.volume22
dc.citation.issue4
dc.citation.spage173
dc.citation.epage187


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد