نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorبهرامی, ژیلاfa_IR
dc.contributor.authorزندی, فرزادfa_IR
dc.contributor.authorاکبری, مریمfa_IR
dc.contributor.authorجدیدی, هوشنگfa_IR
dc.date.accessioned1401-06-20T07:22:26Zfa_IR
dc.date.accessioned2022-09-11T07:22:26Z
dc.date.available1401-06-20T07:22:26Zfa_IR
dc.date.available2022-09-11T07:22:26Z
dc.date.issued2022-11-01en_US
dc.date.issued1401-08-10fa_IR
dc.identifier.citationبهرامی, ژیلا, زندی, فرزاد, اکبری, مریم, جدیدی, هوشنگ. (1401). ارائه الگوی مدل ارتباطی سرمایه اجتماعی و رفتارهای پرخطربا هویت اجتماعی در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه. مجله علوم پزشکی رازی, 29(8), 0-0.fa_IR
dc.identifier.issn2228-7043
dc.identifier.issn2228-7051
dc.identifier.urihttp://rjms.iums.ac.ir/article-1-6692-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/929539
dc.description.abstractهدف از پژوهش حاضر ارائه الگوی مدل ارتباطی سرمایه اجتماعی و رفتارهای پرخطربا هویت اجتماعی در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بود. پژوهش حاضر از لحاظ هدف کاربردی، از نظر شیوه گردآوری داده­ها توصیفی- همبستگی است. جامعه آماری پژوهش حاضر را کلیه دانشجویان مشغول به تحصیل در رشته پزشکی کرمانشاه (مجموعاَ 2000نفر) در سال تحصیلی 1399-1398 می‌باشد با استفاده از جدول مورگان و به روش نمونه‌گیری دردسترس نمونه‌ای به حجم 322 نفر، انتخاب شدند. برای جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه رفتارهای پر خطر ازمقیاس رفتارهای پر خطر (YRBSS)، پرسشنامه سرمایه اجتماعی ناهاپیت و گوشال (1998)، پرسشنامه مسئولیت پذیری کالیفرنیا(1987) و پرسشنامه هویت اخلاقی آکو بینو و رید(2002) استفاده شد. به منظور تجزیه و تحلیل داده­ها از شاخص­های آمار توصیفی (فراوانی، میانگین، انحراف معیار، رسم نمودارها) و آمار استنباطی استفاده شد. به منظور تعیین پایایی ابزار تحقیق از آلفای کرونباخ ، برای بررسی نرمال بودن توزیع داده­ها از شاخص­های کجی و کشیدگی و به منظور بررسی روابط بین متغیرها از تحلیل مسیر استفاده شد. جهت انجام این آزمون­ها از نرم­افزارهای SPSS23 و Smart PLS استفاده شد. نتایج پژوهش حاضر نشان داد هویت اخلاقی، سرمایه اجتماعی بر رفتارهای پر خطر دانشجویان دانشگاه  علوم پزشکی کرمانشاه اثر معنی داری دارد. نتیجه گیری: دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی برای آموزش و آشنایی هرچه بیشتر دانشجویان با حوزه هویت اجتماعی و سرمایه اجتماعی و رفتارهای پرخطر با  و مؤلفه های تشکیل دهنده آن، دوره ها یا کلاسهای آموزشی خاصی را در قالب فعالیتهای فوق برنامه طراحی و اجرا کنند.  fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofمجله علوم پزشکی رازیfa_IR
dc.relation.ispartofRazi Journal of Medical Sciencesen_US
dc.subjectرفتارهای پرخطرfa_IR
dc.subjectسرمایه اجتماعیfa_IR
dc.subjectهویت اخلاقیfa_IR
dc.subjectروانشناسی بالینیfa_IR
dc.titleارائه الگوی مدل ارتباطی سرمایه اجتماعی و رفتارهای پرخطربا هویت اجتماعی در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاهfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندجfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه آزاد واحد قروهfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندجfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندجfa_IR
dc.citation.volume29
dc.citation.issue8
dc.citation.spage0
dc.citation.epage0


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد