نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorرضایی, مهدیfa_IR
dc.contributor.authorمیربازغ, سیده فاطمهfa_IR
dc.contributor.authorکردباقری, محمدرضاfa_IR
dc.contributor.authorورعی, شکوهfa_IR
dc.date.accessioned1401-05-11T20:06:58Zfa_IR
dc.date.accessioned2022-08-02T20:06:59Z
dc.date.available1401-05-11T20:06:58Zfa_IR
dc.date.available2022-08-02T20:06:59Z
dc.date.issued2021-05-01en_US
dc.date.issued1400-02-11fa_IR
dc.identifier.citationرضایی, مهدی, میربازغ, سیده فاطمه, کردباقری, محمدرضا, ورعی, شکوه. (1400). عوامل موثر بر رضایت شغلی پرستاران شاغل در بخش اورژانس. فصلنامه پژوهش حکیم, 24(1), 65-75.fa_IR
dc.identifier.issn2383-3742
dc.identifier.urihttp://hakim.hbi.ir/article-1-2077-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/924541
dc.description.abstractتاریخ دریافت: 1399/12/17  تاریخ پذیرش: 1400/03/20 مقدمه: رضایت شغلی پرستاران یکی از عوامل موثر در ارتقای کیفیت مراقبت پرستاری است. هدف این مطالعه تعیین عوامل موثر بر رضایت شغلی پرستاران شاغل در بخش‌های اورژانس بیمارستان‌های دولتی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تهران بود. روش کار: این پژوهش، یک مطالعه مقطعی بود که در بخش‌های اورژانس 14 بیمارستان تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تهران انجام شد. ابزار جمع‌آوری اطلاعات، پرسشنامه اطلاعات فردی و پرسشنامه رضایت‌مندی شغلی هرزبرگ بود. نمونه‌های مورد پژوهش 665 نفر از پرستاران شاغل در بخش‌های اورژانس بودند که به روش سرشماری وارد مطالعه شدند. اطلاعات کسب شده با استفاده از آزمون‌های آماری توصیفی و تحلیلی (میانگین و انحراف معیار و کای دو) و نرم‌افزار Version 18 SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته‌ها: نتایج نشان داد میانگین (انحراف معیار) رضایت‌مندی شغلی پرستاران (831/36 ± 58/141) متوسط رو به پایین بود و در بین ابعاد رضایت‌مندی شغلی، بالاترین میزان رضایت به ترتیب در دو بعد، ارتباط با همکاران و بیماران (3/48‌درصد) و جایگاه شغلی (7/27‌درصد) و پایین‌ترین میزان رضایت به ترتیب در دو بعد، حقوق و مزایا (4/62‌درصد) و وضعیت و شرایط کار (3/49‌درصد) بود. نتیجه‌گیری: در تمامی سازمان‌ها رضایت شغلی، عاملی مهم در ایجاد انگیزه، کارآیی و مسئولیت‌پذیری کارکنان شناسایی شده است. در بخش اورژانس شناسایی عوامل موثر بر رضایت شغلی پرستاران، می‌تواند راهکاری برای اعمال مداخلات موثر به‌مظور ارتقای رضایت شغلی پرستاران، ارتقای کیفیت مراقبت پرستاری و کاهش ترک خدمت آنها باشد.  fa_IR
dc.format.extent472
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherوزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکیfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه پژوهش حکیمfa_IR
dc.subjectرضایت شغلیfa_IR
dc.subjectپرستارfa_IR
dc.subjectبخش اورژانسfa_IR
dc.subjectعوامل موثرfa_IR
dc.subjectعمومىfa_IR
dc.titleعوامل موثر بر رضایت شغلی پرستاران شاغل در بخش اورژانسfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، متخصص جراحی ارتوپد،گروه ارتوپدی، معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران، تهران، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد پرستاری، معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران، تهران، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد آمار، دانش اموخته دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه آزاد رامسر، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار، دکترای پرستاری، دانشکده پرستاری ومامایی دانشگاه علوم پزشکی تهران، تهران، ایران.fa_IR
dc.citation.volume24
dc.citation.issue1
dc.citation.spage65
dc.citation.epage75


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد