| dc.contributor.author | جهانگیریان, علیرضا | fa_IR |
| dc.contributor.author | علیزاده, نیما | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1401-05-11T20:02:43Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2022-08-02T20:02:45Z | |
| dc.date.available | 1401-05-11T20:02:43Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2022-08-02T20:02:45Z | |
| dc.date.issued | 2022-07-23 | en_US |
| dc.date.issued | 1401-05-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2021-08-26 | en_US |
| dc.date.submitted | 1400-06-04 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | جهانگیریان, علیرضا, علیزاده, نیما. (1401). طراحی یک نوع فلپ جهت افزایش توان تولیدی توربین باد محور افقی. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 54(5), 4-4. doi: 10.22060/mej.2022.20452.7233 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2008-6032 | |
| dc.identifier.issn | 2476-3446 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22060/mej.2022.20452.7233 | |
| dc.identifier.uri | https://mej.aut.ac.ir/article_4746.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/924290 | |
| dc.description.abstract | نصب سطوح برآافزا یا فلپ در لبه فرار معمولا بمنظور بهبود ضریب لیفت مقاطع آئرودینامیکی مورد استفاده قرار می گیرد. طرحهای مختلفی از فلپ برای کاربردهای مختلف تاکنون ارائه شده اند. در این تحقیق اثر افزودن فلپهای مسطح همراستا با خط انحنای مقطع پره به یک توربین باد محور افقی و بهینه سازی محل و میزان طول آن بررسی شده است. افزودن سطوح برآافزا به دلیل نیاز به تغییرات جزیی در پرههای موجود نسبت به سایر روشهای اصلاح هنندسه پره به منظور بهینهسازی آئرودینامیکی آن مقرون به صرفه تر است. اینکار باعث افزایش راندمان پره و در نهایت افزایش ضریب توان آن بدون نیاز به تغییر در هندسه پره مبنا میشود. برای تحلیل توان تولیدی از الگوریتم اندازه حرکت المان پره اصلاح شده و برای محاسبه ضرایب آئرودینامیکی مقطع پره از حل معادلات حاکم بر جریان بروش دینامیک سیالات محاسباتی استفاده شده است. توربین مبنا از نوع TU-BERT با توان نامی 2 کیلووات انتخاب شد. در این تحقیق محل و میزان طول سطح براافزا برای دستیابی به توان تولیدی ماگزیمم در سرعت باد 10 متر بر ثانیه بهینه شده است. نتایج بدست آمده نشان می دهد که سطوح برآافزا در صورت طراحی و چیدمان مناسب می تواند ضریب توان توربین TU-BERT را به میزان 39% نسبت به پره مبنا افزایش دهد. | fa_IR |
| dc.format.extent | 2300 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه صنعتی امیر کبیر | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر) | fa_IR |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22060/mej.2022.20452.7233 | |
| dc.subject | توربین باد محور افقی | fa_IR |
| dc.subject | ضریب توان | fa_IR |
| dc.subject | طراحی سطح برآافزا | fa_IR |
| dc.subject | روش اندازه حرکت المان پره | fa_IR |
| dc.subject | توربین TU-BERT | fa_IR |
| dc.subject | انرژی های تجدیدپذیر | fa_IR |
| dc.subject | آئرودینامیک | fa_IR |
| dc.title | طراحی یک نوع فلپ جهت افزایش توان تولیدی توربین باد محور افقی | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | صنعتی امیرکبیر*مهندسی هوافضا | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشکده مهندسی هوافضا
دانشگاه صنعتی امیرکبیر | fa_IR |
| dc.citation.volume | 54 | |
| dc.citation.issue | 5 | |
| dc.citation.spage | 4 | |
| dc.citation.epage | 4 | |
| nlai.contributor.orcid | 0000-0001-7373-3211 | |