نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorفولادی, نعمت الهfa_IR
dc.contributor.authorافخمی, سیناfa_IR
dc.contributor.authorپسندیده فرد, محمودfa_IR
dc.date.accessioned1401-05-11T20:02:42Zfa_IR
dc.date.accessioned2022-08-02T20:02:43Z
dc.date.available1401-05-11T20:02:42Zfa_IR
dc.date.available2022-08-02T20:02:43Z
dc.date.issued2022-07-23en_US
dc.date.issued1401-05-01fa_IR
dc.date.submitted2021-08-25en_US
dc.date.submitted1400-06-03fa_IR
dc.identifier.citationفولادی, نعمت اله, افخمی, سینا, پسندیده فرد, محمود. (1401). شبیه‌سازی عددی جدایش جریان در یک نازل سهموی بهینه تراست. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 54(5), 3-3. doi: 10.22060/mej.2022.20465.7235fa_IR
dc.identifier.issn2008-6032
dc.identifier.issn2476-3446
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2022.20465.7235
dc.identifier.urihttps://mej.aut.ac.ir/article_4732.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/924289
dc.description.abstractجریان گازها در نازل‌های سهموی بهینه تراست در شرایط فرامنبسط از فیزیک پیچیده‌تری نسبت به سایر نازل‌ها برخوردار است. تخمین صحیح عملکرد این نازل‌ها تا حدود زیادی به تخمین دقیق محل جدایش جریان وابسته است. مدل‌های آشفتگی RANS (معادلات ناویر-استوکس متوسط‌گیری شده رینولدز) متداول به خاطر تخمین بالادستی تولید انرژی جنبشی آشفتگی در پیش‌بینی محل جدایش جریان در این نوع نازل‌ها با خطای قابل توجهی مواجه‌اند. اخیرا حالت عمومی شده مدل توربولانسی ωk- (GEKO) که توسط منتر ارائه شده با بکارگیری پارامترهای قابل تنظیم، امکان تصحیح شبیه‌سازی عددی را بر اساس فیزیک حاکم و بکارگیری نتایج محدود تجربی فراهم کرده است. در تحقیق حاضر، به شبیه‌سازی عددی فیزیک جریان در نازل سهموی بهینه تراست LEA_TOC با مدل GEKO پرداخته شده است. ابتدا خطای فاحش مدل‌های آشفتگی RANS متداول برای شبیه‌سازی جدایش جریان در این نوع نازل در شرایط فرامنبسط نشان داده شده است. سپس، پارامترهای حاکم بر مدل GEKO با بکارگیری نمونه‌ای از نتایج تجربی نازل LEA_TOC، اصلاح شده و قابلیت این مدل برای تخمین فیزیک جریان در این نازل در شرایط مختلف مورد ارزیابی قرار گرفته است. بررسی‌های عددی نشان می‌دهد که مدل آشفتگی اصلاح شده برای تخمین دقیق فیزیک جریان و محل جدایش جریان از قابلیت بالایی برخوردار است، به‌طوریکه بکارگیری مدل اصلاح شده همراه با ضرایب جدید باعث بهبود حدود 30 درصدی در تخمین محل جدایش نسبت به مدل -sstωk- شده استfa_IR
dc.format.extent2338
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صنعتی امیر کبیرfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر)fa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2022.20465.7235
dc.subjectشبیه سازی عددیfa_IR
dc.subjectنازل سهموی بهینه تراستfa_IR
dc.subjectالگوی جدایش جریانfa_IR
dc.subjectمدل آشفتگی GEKOfa_IR
dc.subjectجریانهای آشفته و مدل‌های آنfa_IR
dc.subjectدینامیک سیالات محاسباتیfa_IR
dc.titleشبیه‌سازی عددی جدایش جریان در یک نازل سهموی بهینه تراستfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentگروه پژوهشی پیشران/پژوهشکده سامانه های حمل ونقل فضایی/ پژوهشگاه فضایی ایران، تهران/ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده مهندسی، دانشگاه فردوسی مشهد، مشهد، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیات علمی دانشگاه فردوسیfa_IR
dc.citation.volume54
dc.citation.issue5
dc.citation.spage3
dc.citation.epage3
nlai.contributor.orcid0000-0003-2737-0741


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد