نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorعلی حسینی, سمیراfa_IR
dc.contributor.authorحق دوست, علی اکبرfa_IR
dc.contributor.authorقالیچی, لیلاfa_IR
dc.contributor.authorگوهری نژاد, سلیمهfa_IR
dc.contributor.authorمهروی, بیتاfa_IR
dc.contributor.authorبراتی, امیدfa_IR
dc.contributor.authorعشرتی, بابکfa_IR
dc.contributor.authorنجفی مقدم, طیبهfa_IR
dc.contributor.authorکبیر, علیfa_IR
dc.contributor.authorعاضدی, فرشتهfa_IR
dc.date.accessioned1401-05-11T19:01:25Zfa_IR
dc.date.accessioned2022-08-02T19:01:25Z
dc.date.available1401-05-11T19:01:25Zfa_IR
dc.date.available2022-08-02T19:01:25Z
dc.date.issued2022-05-01en_US
dc.date.issued1401-02-11fa_IR
dc.identifier.citationعلی حسینی, سمیرا, حق دوست, علی اکبر, قالیچی, لیلا, گوهری نژاد, سلیمه, مهروی, بیتا, براتی, امید, عشرتی, بابک, نجفی مقدم, طیبه, کبیر, علی, عاضدی, فرشته. (1401). نگاهی نو به مشکلات و چالش‌های دانشگاه علوم پزشکی ایران؛ گام اول در مسیر ارتقای عملکرد. مجله علوم پزشکی رازی, 29(3), 0-0.fa_IR
dc.identifier.issn2228-7043
dc.identifier.issn2228-7051
dc.identifier.urihttp://rjms.iums.ac.ir/article-1-6137-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/921052
dc.description.abstractمقدمه: دانشگاه­های علوم پزشکی کشور به‌عنوان مراکزی برای تفکر و نوآوری متولی تأمین، حفظ و ارتقای سلامت جمعیت تحت پوشش خود و سایر نقاط کشور هستند. مدیران دانشگاه با شناسایی مشکلات و چالش‌ها و با تکیه بر ابزارهای توسعه خلاقیت و حل‌مساله و حرکت به سمت دانشگاه‌های نسل سوم می‌تواند اهداف دانشگاه را محقق کنند. روش: این مطالعه یک پژوهش کاربردی است که به ‌روش کیفی در سه مرحله به احصاء و دسته‌بندی چالش‌های عملکردی مراکز و واحدهای تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران پرداخته است. جامعه مورد بررسی در این پژوهش را خبرگان، مدیران و کارشناسان مراکز مختلف دانشگاه تشکیل دادند. تحلیل داده‌ها به روش تحلیل محتوایی انجام شد. نتایج: مجموع 215 مساله جمع‌آوری شده در 3 محور کلی مدیریت مبتنی بر شواهد، وجود بروکراسی سنگین و فرهنگ سازمانی تقسیم‌بندی شد. پرتکرارترین مشکلات در حوزه مدیریت مبتنی بر شواهد ذکر شد و نقص در شایسته‌سالاری سرفصلی بود که در هر سه محور مورد توجه قرار گرفته‌بود. فقدان برنامه پایش و ارزشیابی مؤثر، نبود چارچوب مدون برای استفاده از نتایج پایش و ارزشیابی موجود، کمی‌گرایی، نبود سیستم تنبیهی و تشویقی کارآمد، ایرادات قانونی، مدیریتی، تشکیلاتی و فرایندی، مشکلات آموزش، ارتباطات، انگیزش، عملکرد و نگرش نیروی انسانی و ضعف در تعلق سازمانی پرسنل از سایر موارد مهم مورد اشاره بود. نتیجه‌گیری: به نظر می‌رسد که مهمترین مشکلات دانشگاه از منظر کارکنان به صورت مجموعه به هم مرتبطی از محدودیت‌های بوروکراتیک، تصمیم‌گیری‌های فاقد پشتوانه و تاثیرات سوء و متقابل این دو و مشکلات مربوط به  فرهنگ سازمانی نمود می‌یابد و هر نوع تغییری برای رفع این مشکلات باید با در نظر گرفتن اثرات احتمالی آن بر سایر عوامل ذکر شده انجام شود.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofمجله علوم پزشکی رازیfa_IR
dc.relation.ispartofRazi Journal of Medical Sciencesen_US
dc.subjectعملکردfa_IR
dc.subjectبهبودfa_IR
dc.subjectفرهنگ سازمانیfa_IR
dc.subjectاپیدمیولوژیfa_IR
dc.titleنگاهی نو به مشکلات و چالش‌های دانشگاه علوم پزشکی ایران؛ گام اول در مسیر ارتقای عملکردfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.citation.volume29
dc.citation.issue3
dc.citation.spage0
dc.citation.epage0


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد