نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorصمدی طاهرگورابی, مریمfa_IR
dc.contributor.authorشاکری نیا, ایرجfa_IR
dc.date.accessioned1401-04-10T22:22:19Zfa_IR
dc.date.accessioned2022-07-01T22:22:19Z
dc.date.available1401-04-10T22:22:19Zfa_IR
dc.date.available2022-07-01T22:22:19Z
dc.date.issued2022-01-01en_US
dc.date.issued1400-10-11fa_IR
dc.identifier.citationصمدی طاهرگورابی, مریم, شاکری نیا, ایرج. (1400). اثربخشی نوروفیدبک بر حافظه کاری و انعطاف پذیری شناختی بیماران مبتلا به افسردگی خفیف. مجله دانشگاه علوم پزشکی گیلان, 30(4), 290-303. doi: 10.32598/JGUMS.30.4.1835.1fa_IR
dc.identifier.issn2008-4048
dc.identifier.issn2008-4056
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.32598/JGUMS.30.4.1835.1
dc.identifier.urihttp://journal.gums.ac.ir/article-1-2408-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/914261
dc.description.abstractزمینه: افسردگی یک بیماری شایع در سراسر جهان است. تقریباً 280 میلیون نفر در جهان افسردگی دارند.  هدف: پژوهش حاضر با هدف اثربخشی نوروفیدبک بر حافظه کاری و انعطاف پذیری شناختی بیماران مبتلا به افسردگی خفیف انجام شد. روش‌ها: این بررسی، مطالعه نیمه‌تجربی است که بر روی 30 بیمار مبتلا به افسردگی خفیف شهر رشت که در سال 1400 به صورت هدف مند انتخاب شدند، انجام شد. از برنامه مداخله نوروفیدبک و پرسش نامه افسردگی گلدبرگ، انعطاف پذیری شناختی دنیس و واندروال و حافظه کاری دانمن و کارپنتر استفاده شد. داده ها با استفاده از تحلیل کوواریانس مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته‌ها: نتایج نشان داد آموزش نوروفیدبک در افزایش حافظه کاری (038/P<0) و انعطاف پذیری شناختی (P‌<0/001) بیماران مبتلا به افسردگی خفیف تأثیر داشت. نتیجه‌گیری: سیستم نوروفیدبک با استفاده از یک سیستم پاداش ساده می تواند فعالیت مغز را تغییر دهد. در واقع، آموزش نوروفیدبک می تواند روش مؤثری برای افزایش حافظه کاری و انعطاف پذیری شناختی در بیماران مبتلا به افسردگی باشد. fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی گیلانfa_IR
dc.relation.ispartofمجله دانشگاه علوم پزشکی گیلانfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Guilan University of Medical Sciencesen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.32598/JGUMS.30.4.1835.1
dc.subjectنوروفیدبکfa_IR
dc.subjectحافظه‌کاریfa_IR
dc.subjectانعطاف‌پذیری شناختیfa_IR
dc.subjectافسردگی خفیفfa_IR
dc.subjectتخصصيfa_IR
dc.titleاثربخشی نوروفیدبک بر حافظه کاری و انعطاف پذیری شناختی بیماران مبتلا به افسردگی خفیفfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeكاربرديfa_IR
dc.contributor.departmentگروه روان شناسی، واحد لاهیجان، دانشگاه آزاد اسلامی، لاهیجان، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentگروه روان شناسی بالینی، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه علوم پزشکی گیلان، رشت، ایران.fa_IR
dc.citation.volume30
dc.citation.issue4
dc.citation.spage290
dc.citation.epage303


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد