نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorآقایاری, مجیدfa_IR
dc.contributor.authorتابع جماعت, صادقfa_IR
dc.date.accessioned1401-04-10T21:06:24Zfa_IR
dc.date.accessioned2022-07-01T21:06:25Z
dc.date.available1401-04-10T21:06:24Zfa_IR
dc.date.available2022-07-01T21:06:25Z
dc.date.issued2022-07-01en_US
dc.date.issued1401-04-10fa_IR
dc.identifier.citationآقایاری, مجید, تابع جماعت, صادق. (1401). بهینه سازی محفظه احتراق توربین گاز میکرو با تغییر چرخاننده به صورت عددی و تجربی. مهندسی مکانیک مدرس, 22(7), 473-483.fa_IR
dc.identifier.issn1027-5940
dc.identifier.issn2476-6909
dc.identifier.urihttp://mme.modares.ac.ir/article-15-57240-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/910987
dc.description.abstractدر طراحی محفظه احتراق، پارامترهای مختلفی مدنظر باید قرار بگیرد. از جمله این پارامترها می­توان به توزیع دمای یکنواخت در خروجی محفظه، کنترل پایداری شعله، آلایندگی کمتر، بازده بیشتر احتراق، دمای دیواره کمتر و افت فشار کمتر در محفظه اشاره کرد. با توجه به شرایط پیچیده حاکم بر جریان در محفظه احتراق بعلت اثرات متعدد توربولانس و اختلاط جریان­ها و همچنین رفتار شعله­های آشفته، پیش بینی عملکرد این­گونه محفظه­ها امری بسیار پیچیده می­باشد. در این مقاله، سعی شده است محفظه احتراق میکروتوربین دانشگاه صنعتی امیرکبیر به لحاظ چرخاننده بررسی شده و بهینه گردد. متغیرهای این بهینه سازی تعداد، ضخامت و زایه پره­ها و توابع هدف کاهش مقدار CO، NOx، هیدروکربن نسوخته و افزایش دمای خروجی در نظر گرفته شد. این کار به کمک روش عددی انجام و در نهایت چرخاننده انتخاب شده در روش عددی، در روش تجربی تست گردید. با توجه به مطالعات انجام شده، در نهایت چرخاننده با زاویه 60 درجه، تعداد 12 پره و ضخامت 75/0 میلی متر به عنوان گزینه نهایی انتخاب شد. در نتایج نهایی، مقدار آلایندگی CO به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرد. البته دمای خروجی و ضریب یکنواختی دمای خروجی و هیدروکربن نسوخته در گزینه نهایی کمتر شد. با این حال یکنواختی دما داخل محفظه بیشتر شد.fa_IR
dc.format.extent825
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofModares Mechanical Engineeringen_US
dc.subjectمحفظه احتراقfa_IR
dc.subjectچرخانندهfa_IR
dc.subjectآلایندگیfa_IR
dc.subjectدماfa_IR
dc.subjectبهینه‌سازیfa_IR
dc.titleبهینه سازی محفظه احتراق توربین گاز میکرو با تغییر چرخاننده به صورت عددی و تجربیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentدانشکده هوافضا، دانشگاه صنعتی امیرکبیرfa_IR
dc.contributor.departmentهیئت علمی دانشکده هوافضا، دانشگاه صنعتی امیرکبیرfa_IR
dc.citation.volume22
dc.citation.issue7
dc.citation.spage473
dc.citation.epage483


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد