نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorزینل بیک, محمدجوادfa_IR
dc.contributor.authorحسینی, روح الهfa_IR
dc.contributor.authorمدرس, سیدمحمدمحسنfa_IR
dc.contributor.authorعامری, محمدجوادfa_IR
dc.date.accessioned1401-04-10T21:06:14Zfa_IR
dc.date.accessioned2022-07-01T21:06:14Z
dc.date.available1401-04-10T21:06:14Zfa_IR
dc.date.available2022-07-01T21:06:14Z
dc.date.issued2022-05-01en_US
dc.date.issued1401-02-11fa_IR
dc.identifier.citationزینل بیک, محمدجواد, حسینی, روح اله, مدرس, سیدمحمدمحسن, عامری, محمدجواد. (1401). بررسی تاثیر تغییر ابعاد چرخ طیار یک سیستم جدایش غیر انفجاری در عملکرد آن. مهندسی مکانیک مدرس, 22(6), 419-428. doi: 10.52547/mme.22.6.419fa_IR
dc.identifier.issn1027-5940
dc.identifier.issn2476-6909
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.52547/mme.22.6.419
dc.identifier.urihttp://mme.modares.ac.ir/article-15-57499-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/910978
dc.description.abstractیکی از مهمترین راه­های اثبات شده در کاهش مصرف سوخت ماهواره برها؛ استفاده از سیستم‏های جدایش چند مرحله­ای است. این سیستم­های جدایش بر اساس مکانیزم عملکرد به دو دسته انفجاری و غیر انفجاری تقسیم می­شوند. امروزه سیستم­های جدایش غیر انفجاری به دلیل ویژگی­هایی از جمله سهولت نگهداری، کاهش خطرات مربوط به انفجار و کاهش شوک وارده به قسمت پیلود(Payload) مورد توجه قرار گرفته­اند. یکی از انواع سیستم­های جدایش غیر انفجاری، سیستم جدایش غیر انفجاری مبتنی بر رهاساز سی بی او دی  (Clamp Band Opening Device) است. در این پژوهش تغییرات ابعاد (هندسه و ضخامت) چرخ طیار که یکی از پارامترهای موثر در عملکرد رهاساز سی بی او دی می­باشد، مورد بررسی قرار گرفته است. به منظور شبیه­سازی از نرم افزار ادمز (ADAMS) استفاده شده و نتایج با استفاده از آزمایشات تجربی بر روی نمونه ساخته شده با استفاده از پرینتر سه‏بعدی صحت‏سنجی شده است. پارامترهای زمان جدایش، شتاب خطی پیچ پادساعتگرد در راستای محور جدایش و شتاب زاویه­ای چرخ طیار حول محور جدایش به عنوان پارامترهای خروجی انتخاب شده است. مشخص شد که افزایش قطر و ضخامت چرخ طیار با مدت زمان جدایش رابطه مستقیم و با شتاب زاویه­ای چرخ طیار حول محور جدایش و شتاب خطی پیچ پادساعتگرد در راستای جدایش رابطه معکوس دارد. همچنین با افزایش گشتاور جرمی و جرم چرخ طیار، دامنه نوسانات شتاب کاهش می‏یابد.fa_IR
dc.format.extent702
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofModares Mechanical Engineeringen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.52547/mme.22.6.419
dc.subjectسیستم جدایشfa_IR
dc.subjectغیر انفجاریfa_IR
dc.subjectسی بی او دیfa_IR
dc.subjectزمان جدایشfa_IR
dc.subjectشوکfa_IR
dc.subjectماهواره‌برfa_IR
dc.titleبررسی تاثیر تغییر ابعاد چرخ طیار یک سیستم جدایش غیر انفجاری در عملکرد آنfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentدانشگاه جامع امام حسین (ع)fa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه جامع امام حسین(ع)fa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه جامع امام حسین(ع)fa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه جامع امام حسین(ع)fa_IR
dc.citation.volume22
dc.citation.issue6
dc.citation.spage419
dc.citation.epage428


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد