نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorحاجیلو, پریساfa_IR
dc.contributor.authorترابی, محمدfa_IR
dc.contributor.authorاسلامی پناه, مهساfa_IR
dc.date.accessioned1401-04-10T21:00:22Zfa_IR
dc.date.accessioned2022-07-01T21:00:33Z
dc.date.available1401-04-10T21:00:22Zfa_IR
dc.date.available2022-07-01T21:00:33Z
dc.date.issued2022-03-01en_US
dc.date.issued1400-12-10fa_IR
dc.identifier.citationحاجیلو, پریسا, ترابی, محمد, اسلامی پناه, مهسا. (1400). بررسی ارتباط بین استدلال اخلاقی و ارزش های حرفه ای در دانشجویان پرستاری مقطع کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان ـ 1400. مجله مراقبت پرستاری و مامایی ابن‌سینا, 30(1), 1-10.fa_IR
dc.identifier.issn2676-5748
dc.identifier.urihttp://nmj.umsha.ac.ir/article-1-2351-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/910714
dc.description.abstractسابقه و هدف: در حرفه پرستاری، وجود سطح مناسبی از استدلال اخلاقی موجب ارائه مراقبت‌های باکیفیت‌تر به بیماران و افزایش رضایت شغلی در پرستاران می‌شود. از طرفی ارزش‌های حرفه‌ای بخش مهمی از این حرفه را تشکیل می‌دهند که پرستاران موظف هستند فعالیت‌های خود را متناسب با این ارزش‌ها تنظیم کنند. پژوهش حاضر با هدف بررسی سطح استدلال اخلاقی و نگرش ارزش‌های حرفه‌ای دانشجویان سال آخر پرستاری مقطع کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان در سال 1399 انجام شد. مواد و روش‌‌ها: مطالعه حاضر یک پژوهش توصیفی ـ مقطعی است که روی 125 نفر از دانشجویان سال آخر پرستاری در مقطع کارشناسی با روش سرشماری انجام شد. ابزار گردآوری داده‌ها پرسش‌نامه سه قسمتی شامل فرم اطلاعات جمعیت‌شناختی، پرسش‌نامه آزمون معضلات اخلاقی (NDT) و پرسش‌نامه ارزش‌های حرفه‌ای پرستاری (NPVS-R) بود. پرسش‌نامه‌ها به صورت حضوری و الکترونیکی توزیع شدند. تجزیه‌وتحلیل داده‌ها با نرم‌افزار SPSS نسخه 26 انجام شد. یافته‌ها: تجزیه‌وتحلیل داده‌ها نشان داد بین استدلال اخلاقی و ارزش‌های حرفه‌ای رابطه معناداری وجود ندارد (0.79P=، 0.023=r). میانگین نمره استدلال اخلاقی دانشجویان بیشتر از سطح متوسط گزارش شد (6/84± 46/4). همچنین میانگین نمره ارزش‌های حرفه‌ای دانشجویان در سطح مطلوبی گزارش شد (9.28±96.84). نتیجه‌گیری: اگرچه بین استدلال اخلاقی و ارزش‌های حرفه‌ای دانشجویان رابطه معناداری مشاهده نشد، به‌منظور ارتقای سطح استدلال اخلاقی و نهادینه کردن ارزش‌های حرفه‌ای در دانشجویان، داشتن برنامه‌ریزی آموزشی در دانشکده ضروری است.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی همدانfa_IR
dc.relation.ispartofمجله مراقبت پرستاری و مامایی ابن‌سیناfa_IR
dc.relation.ispartofAvicenna Journal of Nursing and Midwifery Careen_US
dc.subjectارزش های حرفه ایfa_IR
dc.subjectاستدلال اخلاقیfa_IR
dc.subjectدانشجویان پرستاریfa_IR
dc.subjectآموزش در پرستاری و ماماییfa_IR
dc.titleبررسی ارتباط بین استدلال اخلاقی و ارزش های حرفه ای در دانشجویان پرستاری مقطع کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان ـ 1400fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشي اصیلfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی کارشناسی اتاق عمل، دانشکده پیراپزشکی نهاوند، دانشگاه علوم پزشکی همدان، همدان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، گروه پرستاری، دانشکده پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم پزشکی همدان، همدان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی کارشناسی اتاق عمل، دانشکده پیراپزشکی نهاوند، دانشگاه علوم پزشکی همدان، همدان، ایرانfa_IR
dc.citation.volume30
dc.citation.issue1
dc.citation.spage1
dc.citation.epage10


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد