نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorدهقانیزاده, مریمfa_IR
dc.contributor.authorفلاح تفتی, .مهدیfa_IR
dc.date.accessioned1401-01-30T15:47:36Zfa_IR
dc.date.accessioned2022-04-19T15:47:37Z
dc.date.available1401-01-30T15:47:36Zfa_IR
dc.date.available2022-04-19T15:47:37Z
dc.date.issued2021-12-22en_US
dc.date.issued1400-10-01fa_IR
dc.date.submitted2019-12-24en_US
dc.date.submitted1398-10-03fa_IR
dc.identifier.citationدهقانیزاده, مریم, فلاح تفتی, .مهدی. (1400). تعیین ضرایب هم‌سنگ سواری برای موتورسیکلت، اتوبوس و مینی‌بوس در تقاطع‌های چراغ‌دار شهری ایران، مطالعۀ موردی در شهرهای اصفهان و یزد. مهندسی عمران فردوسی, 34(3), 1-22. doi: 10.22067/jfcei.2021.61598.0fa_IR
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22067/jfcei.2021.61598.0
dc.identifier.urihttps://civil-ferdowsi.um.ac.ir/article_41352.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/891471
dc.description.abstractدرحال حاضر در مطالعات و طراحی­های مربوط به تقاطعات چراغ‌دار ایران، از مقادیر ضریب هم‌سنگ سواری پیشنهادی توسط سایر آیین­نامه‌های معتبر دنیا استفاده می­شود که به‌نظر می‌رسد باتوجه به خصوصیات متفاوت هندسی، رفتاری و خودروها در کشورمان با کشورهای دیگر، تأثیر منفی بر درستی تحلیل‌های ظرفیتی آنها داشته باشد؛ لذا در این مطالعه سعی شد تا برای نخستین بار بااستفاده از روش آنالیز رگرسیون چندمتغیره، مقادیر ضرایب هم‌سنگ سواری برای اتوبوس، مینی­بوس و موتورسیکلت­های عبوری در تقاطعات چراغ‌دار شهری محاسبه شود. این مطالعه در محدودۀ 9 تقاطع چراغ‌دار شهرهای اصفهان و یزد انجام شد و روابط پیشنهادی در نرم­افزار SPSS برازش شدند؛ سپس از ضرایب پرداخت‌شده برای مدل استفاده شد و مقادیر 46/0، 45/1 و 53/2 به‌ترتیب برای ضرایب معادل سواری موتورسیکلت، مینی­بوس و اتوبوس به‌دست آمد؛ هم‌چنین ضریب هم‌سنگ سواری کلی برای وسایل نقلیۀ سنگین برابر 13/2 به‌دست آمد. از این نتایج می‌توان به‌عنوان بهترین تخمین موجود برای تعیین ضریب هم‌سنگ در دیگر تقاطع‌های چراغ‌دار مشابه در کشور استفاده کرد.fa_IR
dc.format.extent1948
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی عمران فردوسیfa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22067/jfcei.2021.61598.0
dc.subjectضریب هم‌سنگ سواریfa_IR
dc.subjectتقاطع‌های چراغ‌دارfa_IR
dc.subjectآنالیز رگرسیون چندمتغیرهfa_IR
dc.subjectظرفیت تقاطعfa_IR
dc.titleتعیین ضرایب هم‌سنگ سواری برای موتورسیکلت، اتوبوس و مینی‌بوس در تقاطع‌های چراغ‌دار شهری ایران، مطالعۀ موردی در شهرهای اصفهان و یزدfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری راه و ترابری، دانشکده مهندسی عمران، دانشگاه یزد، یزد، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار، دانشکدۀ مهندسی عمران، دانشگاه یزد.fa_IR
dc.citation.volume34
dc.citation.issue3
dc.citation.spage1
dc.citation.epage22
nlai.contributor.orcid0000-0001-6844-3316


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد