مطالعه تأثیر مؤلفه های برنامه درسی پنهان بر ویژگی های غیرشناختی (نگرش عاطفی) یادگیری دانش آموزان دبیرستان های دولتی، غیر دولتی ، نمونه دولتی و استعدادهای درخشان ( سمپاد )
(ندگان)پدیدآور
رییسی آهوان, یعقوبشیخی فینی, علی اکبرزینلی پور, حسیننوع مدرک
Textپژوهشي
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف : پژوهش حاضر با هدف بررسی و کشف تأثیرگذاری مؤلفه های برنامه درسی پنهان بر ویژگی های غیرشناختی (نگرش عاطفی) یادگیری دانش آموزان دبیرستان های دولتی، غیردولتی، نمونه دولتی و تیزهوشان (سمپاد ) و ارائه راهکارهایی در جهت طراحی بهتر محیط های آموزشی انجام گرفت.
روش : روش پژوهش آمیخته یا ترکیبی است که در بخش کمی، از روش پیمایشی نوع مقطعی و در بخش کیفی از روش بررسی موردی ( پژوهش پدیدارشناختی از نوع تجربه زیست شده) استفاده شده است. جامعه آماری این پژوهش شامل دانش آموزان کلیه دبیرستان های دوره دوم متوسطه پسرانه ناحیه یک شهر بندرعباس در سال تحصیلی99- 1398 است که با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی هشت دبیرستان( سه دبیرستان دولتی، سه دبیرستان غیر دولتی، یک دبیرستان نمونه دولتی و یک دبیرستان تیزهوشان) انتخاب شدند.
کلید واژگان
مؤلفه های برنامه درسی پنهاننگرش عاطفی به مدرسه
ویژگی های غیرشناختی
کمک به اصلاح و بازنگری برنامههای درسی مقاطع مختلف تحصیلی
شماره نشریه
17تاریخ نشر
2021-03-011399-12-11
ناشر
انجمن مطالعات برنامه درسی ایرانسازمان پدید آورنده
داتشگاه هرمزگاندانشگاه هرمزگان
دانشگاه هرمزگان




