• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • EBNESINA
    • Volume 23, Issue 3
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • EBNESINA
    • Volume 23, Issue 3
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    رابطه پاسخگویی و کیفیت خدمات درمانی و ارتباط آن با پرستیژ سازمانی در بیمارستان‌های دولتی

    (ندگان)پدیدآور
    رستگاری مهر, بابکزاهدی, عاطفهمحبوبی, محمداسدی, معصومهعشافلی, راضیهابرازه, علی
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    382.2کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    تحقیقی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    ینه و اهداف: ارائه خدمات با کیفیت و پاسخگویی به نیاز مراجعین در نظام سلامت کشورها، مورد تأکید سیاستگذاران است. برای باقی ماندن در عرصه رقابت، شناساندن سازمان به دیگران نیز امری ضرورری است. بنابراین، این مطالعه با هدف بررسی رابطه بین پاسخگویی و کیفیت خدمات درمانی و ارتباط آن با پرستیژ سازمانی در بیمارستان‌های دولتی شهرهای آبادان و خرمشهر در سال 1398 انجام شد. روش بررسی: مطالعه توصیفی- تحلیلی حاضر در3 بیمارستان تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی آبادان به روش سرشماری انجام شد. گردآوری اطلاعات با پرسشنامه کیفیت خدمات درمانی از بیماران و پرسشنامه‌های پاسخگویی سریع و پرستیژ سازمانی از کارکنان بیماررستان‌ها انجام شد. تحلیل اطلاعات با استفاده از نرم افزار SPSS و به کمک آماره‌های توصیفی و آزمون آماری همبستگی پیرسون انجام شد. یافته‌ها: میزان کیفیت خدمات درمانی در بیمارستان‌های مورد مطالعه از نظر بیماران در سطح متوسط (15.42±63.54) قرار داشت. یافته‌ها همچنین میزان پاسخگویی سریع بیمارستان‌ها را در حد خوب نشان داد (15.59±62.12) و در نهایت وضعیت پرستیژ سازمانی از نظر کارکنان بیمارستان‌ها بسیار خوب ارزیابی گردیده است (4.81±24.93). ارتباط آماری بین پرستیژ سازمانی و کیفیت خدمات و پاسخگویی مشاهده نشد. نتیجه‌گیری: علاوه بر پاسخگویی سریع به نیازهای بیماران، ارتقاء کیفیت خدمات برای شناساندن بیمارستان و پرستیژ بیمارستانی نیز دارای اهمیت است و باید مورد توجه قرار گیرد.
    کلید واژگان
    کیفیت خدمات بهداشتی
    پاسخگویی
    سازمان و مدیریت
    بیماران
    بیمارستان‌ها

    شماره نشریه
    3
    تاریخ نشر
    2021-10-01
    1400-07-09
    ناشر
    اداره‌ی‌ بهداشت‌، امداد و درمان‌ نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران
    سازمان پدید آورنده
    کارشناسی ارشد مدیریت خدمات بهداشتی درمانی، دانشگاه علوم پزشکی آبادان
    کارشناسی ارشد اپیدمیولوژی، دانشکده علوم پزشکی اسدآباد، اسدآباد، ایران
    دانشگاه علوم پزشکی آبادان، آبادان، ایران
    کارشناسی ارشد پرستاری، دانشگاه علوم پزشکی آبادان
    کارشناسی ارشد مدیریت خدمات بهداشتی درمانی، دانشگاه علوم پزشکی آبادان
    دانشگاه علوم پزشکی قم، دانشکده بهداشت، گروه بهداشت عمومی، قم، ایران

    شاپا
    1735-9503
    2645-4653
    URI
    https://dx.doi.org/10.22034/23.3.33
    http://ebnesina.ajaums.ac.ir/article-1-959-fa.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/886905

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب