• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه پژوهش حکیم
    • دوره 23, شماره 4
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه پژوهش حکیم
    • دوره 23, شماره 4
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی رفتار جستجوی اطلاعات و دانش سلامت در میان کارکنان بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران

    (ندگان)پدیدآور
    آقاجانی افروزی, علی اکبرموسوی چلک, افشینریاحی, عارف
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    393.4کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    تاریخ دریافت: 1400/01/15   تاریخ پذیرش:1400/04/09 مقدمه: این مطالعه با هدف بررسی رفتار اطلاعاتی و اطلاع‏یابی سلامت در میان کارکنان بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته است. روش کار: پژوهش حاضر به لحاظ هدف کاربردی و به روش پیمایشی توصیفی در سال 1399 صورت گرفته است. جامعه پژوهش مطالعه حاضر را 384 کارکنان بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تشکیل می‌دهند. یافته‌ها: برای جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه محقق‏ساخته استفاده شده است. ‫"اطلاع از روش‌های پیشگیری از بیماری" با میانگین 27/4 (99/0=SD) به عنوان مهم‌ترین هدف جستجوی اطلاعات سلامت اعلام شده است. "مشورت و کمک از پزشکان،‌ پرستاران و متخصصین حوزه سلامت" نیز با میانگین 07/4 (97/0=SD) به عنوان اصلی‌ترین کانال کسب اطلاعات سلامت عنوان شده است.  در میان شبکه‌های اجتماعی نیز اینستاگرام به عنوان اصلی‌ترین کانال کسب اطلاعات (با میانگین 55/4) (03/1=SD) ذکر شده است. "دستیابی به زندگی سالم" نیز با میانگین 66/4 (98/0=SD) به عنوان مهم‌ترین اولویت اطلاعات حوزه سلامت و "دانش پایین سطح زبان انگلیسی" با میانگین 71/3  (26/1=SD) به عنوان اصلی‌ترین مانع کسب اطلاعات سلامت در نظر گرفته شده است.  نتیجه‌گیری:کارکنان بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران برای سطح کمی و کیفی اطلاعات مناسب و مرتبط با حوزه بهداشت و سلامت (فردی و شغلی) نیاز به دریافت اطلاعات از طریق منابع و مجاری رسمی و معتبر دارند. برنامه‏ریزی و سیاست‏گذاری مناسب توسط مسئولان و مدیران ارشد بانک در حوزه بهداشت و سلامت و در راس آن اداره رفاه، بهداری و همچنین معاونت اداری و مالی بانک مرکزی در جهت تسهیل آموزش کارکنان به منابع اطلاعاتی حوزه بهداشت سلامت با گسترش و افزایش مجاری و کانال‏های اطلاعاتی می‏تواند راهگشا باشد.  
    کلید واژگان
    رفتار اطلاعاتی
    رفتار اطلاعیابی
    اطلاعیابی سلامت
    جستجوی اطلاعات سلامت
    بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران.
    عمومى

    شماره نشریه
    4
    تاریخ نشر
    2020-12-01
    1399-09-11
    ناشر
    وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
    سازمان پدید آورنده
    استادیار، گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران.
    دانشیار، گروه علم اطلاعات و دانش‌شناسی، دانشگاه پیام‌نور، تهران،‌ایران.
    کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، دانشگاه پیام‌نور، تهران،‌ایران.

    شاپا
    2383-3742
    URI
    http://hakim.hbi.ir/article-1-2081-fa.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/883969

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب