| dc.contributor.author | ساداتی, سید حسین | fa_IR |
| dc.contributor.author | مسرور, جواد | fa_IR |
| dc.contributor.author | شهروی, مرتضی | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1400-12-14T15:36:44Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2022-03-05T15:36:45Z | |
| dc.date.available | 1400-12-14T15:36:44Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2022-03-05T15:36:45Z | |
| dc.date.issued | 2022-04-21 | en_US |
| dc.date.issued | 1401-02-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2021-04-17 | en_US |
| dc.date.submitted | 1400-01-28 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | ساداتی, سید حسین, مسرور, جواد, شهروی, مرتضی. (1401). کنترل و کاهش بارهای ناشی از تندباد در هواپیمای انعطافپذیر. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 54(2), 2-2. doi: 10.22060/mej.2022.19869.7136 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2008-6032 | |
| dc.identifier.issn | 2476-3446 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22060/mej.2022.19869.7136 | |
| dc.identifier.uri | https://mej.aut.ac.ir/article_4663.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/883277 | |
| dc.description.abstract | وظیفه سیستمهای کاهش بارهای تندباد کم کردن بارهای وارد بر بدنه پرنده در حال عبور از اغتشاشات جوی میباشد. استفاده از کنترل فعال در حالی که هواپیما از این اغتشاشات عبور میکند باعث کاهش بارهای وارد بر سازه، کاهش شتاب در نقاط خاص هواپیما شده و کیفیت پروازی آن را بهبود میبخشد. در این مقاله پاسخ یک هواپیمای انعطافپذیر به تندباد با در نظر گرفتن یک مدل همگیر توسعه یافته به کمک روش لاگرانژ و آیرودینامیک شبهپایا مورد بررسی قرار گرفته است. بال بصورت انعطاف پذیر و بقیه هواپیما صلب در نظر گرفته می شود. مدل توسعه یافته به عنوان یک مدل پایه شامل دو مود جسم صلب و بال انعطاف پذیر مدل شده بصورت تیر با مودهای خمشی و پیچشی در نظر گرفته شده و پاسخ به الگوهای مختلف تندباد گسسته مورد بررسی قرار گرفته است. برای کاهش بارهای ناشی از تندباد از الویتور و فلپرون استفاده شده است و با استفاده از کنترل تطبیقیعصبی بر اساس واروندینامیک سعی در کنترل نوسانات پیچ و شتاب وارده بر هواپیما شده است. پاسخ هواپیما به تندباد در حالت حلقه باز و حلقه بسته مقایسه شده است. | fa_IR |
| dc.format.extent | 1752 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه صنعتی امیر کبیر | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر) | fa_IR |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22060/mej.2022.19869.7136 | |
| dc.subject | هواپیمای انعطافپذیر | fa_IR |
| dc.subject | رفتار آیروالاستیک | fa_IR |
| dc.subject | آیرودینامیک شبهپایا | fa_IR |
| dc.subject | کنترل | fa_IR |
| dc.subject | مواد و سازه های هوا فضا | fa_IR |
| dc.title | کنترل و کاهش بارهای ناشی از تندباد در هواپیمای انعطافپذیر | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دینامیک پرواز و کنترل-مجتمع دانشگاهی هوافضا-دانشگاه صنعتی مالک اشتر | fa_IR |
| dc.contributor.department | محقق-مجتمع دانشگاهی هوافضا- دانشگاه صنعتی مالک اشتر | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشگاه صنعتی مالک اشتر | fa_IR |
| dc.citation.volume | 54 | |
| dc.citation.issue | 2 | |
| dc.citation.spage | 2 | |
| dc.citation.epage | 2 | |