نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorساداتی, سید حسینfa_IR
dc.contributor.authorمسرور, جوادfa_IR
dc.contributor.authorشهروی, مرتضیfa_IR
dc.date.accessioned1400-12-14T15:36:44Zfa_IR
dc.date.accessioned2022-03-05T15:36:45Z
dc.date.available1400-12-14T15:36:44Zfa_IR
dc.date.available2022-03-05T15:36:45Z
dc.date.issued2022-04-21en_US
dc.date.issued1401-02-01fa_IR
dc.date.submitted2021-04-17en_US
dc.date.submitted1400-01-28fa_IR
dc.identifier.citationساداتی, سید حسین, مسرور, جواد, شهروی, مرتضی. (1401). کنترل و کاهش بارهای ناشی از تندباد در هواپیمای انعطاف‌پذیر. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 54(2), 2-2. doi: 10.22060/mej.2022.19869.7136fa_IR
dc.identifier.issn2008-6032
dc.identifier.issn2476-3446
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2022.19869.7136
dc.identifier.urihttps://mej.aut.ac.ir/article_4663.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/883277
dc.description.abstractوظیفه سیستم‌های کاهش بارهای تندباد کم کردن بارهای وارد بر بدنه پرنده در حال عبور از اغتشاشات جوی می‌باشد. استفاده از کنترل فعال در حالی که هواپیما از این اغتشاشات عبور می‌کند باعث کاهش بارهای وارد بر سازه، کاهش شتاب در نقاط خاص هواپیما شده و کیفیت پروازی آن را بهبود می‌بخشد. در این مقاله پاسخ یک هواپیمای انعطاف‌پذیر به تندباد با در نظر گرفتن یک مدل همگیر توسعه یافته به کمک روش لاگرانژ و آیرودینامیک شبه‌پایا مورد بررسی قرار گرفته است. بال بصورت انعطاف پذیر و بقیه هواپیما صلب در نظر گرفته می شود. مدل توسعه یافته به عنوان یک مدل پایه شامل دو مود جسم صلب و بال انعطاف پذیر مدل شده بصورت تیر با مودهای خمشی و پیچشی در نظر گرفته شده و پاسخ به الگوهای مختلف تندباد گسسته مورد بررسی قرار گرفته است. برای کاهش بارهای ناشی از تندباد از الویتور و فلپرون استفاده شده است و با استفاده از کنترل تطبیقی‌عصبی بر اساس وارون‌دینامیک سعی در کنترل نوسانات پیچ و شتاب وارده بر هواپیما شده است. پاسخ هواپیما به تندباد در حالت حلقه باز و حلقه بسته مقایسه شده است.fa_IR
dc.format.extent1752
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صنعتی امیر کبیرfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر)fa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2022.19869.7136
dc.subjectهواپیمای انعطاف‌پذیرfa_IR
dc.subjectرفتار آیروالاستیکfa_IR
dc.subjectآیرودینامیک شبه‌پایاfa_IR
dc.subjectکنترلfa_IR
dc.subjectمواد و سازه های هوا فضاfa_IR
dc.titleکنترل و کاهش بارهای ناشی از تندباد در هواپیمای انعطاف‌پذیرfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدینامیک پرواز و کنترل-مجتمع دانشگاهی هوافضا-دانشگاه صنعتی مالک اشترfa_IR
dc.contributor.departmentمحقق-مجتمع دانشگاهی هوافضا- دانشگاه صنعتی مالک اشترfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه صنعتی مالک اشترfa_IR
dc.citation.volume54
dc.citation.issue2
dc.citation.spage2
dc.citation.epage2


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد