| dc.contributor.author | هادی دولابی, مصطفی | fa_IR |
| dc.contributor.author | بختیاری فر, مهدی | fa_IR |
| dc.contributor.author | ساداتی, سید حسین | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1400-12-14T15:36:18Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2022-03-05T15:36:19Z | |
| dc.date.available | 1400-12-14T15:36:18Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2022-03-05T15:36:19Z | |
| dc.date.issued | 2022-03-21 | en_US |
| dc.date.issued | 1401-01-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2021-04-09 | en_US |
| dc.date.submitted | 1400-01-20 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | هادی دولابی, مصطفی, بختیاری فر, مهدی, ساداتی, سید حسین. (1401). مطالعه تجربی رفتار آیرودینامیکی ایرفویل NACA0012 در نزدیک سطح. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 54(1), 6-6. doi: 10.22060/mej.2021.19844.7130 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2008-6032 | |
| dc.identifier.issn | 2476-3446 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22060/mej.2021.19844.7130 | |
| dc.identifier.uri | https://mej.aut.ac.ir/article_4476.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/883269 | |
| dc.description.abstract | هنگامیکه یک وسیله پرنده به یک سطح آبی یا خاکی نزدیک می شود، در الگوی میدان جریان سیال اطراف آن تغییراتی بوجود می آید.این تغییر میدان جریان بر آیرودینامیک و کنترل پرنده اثر مستقیم می گذارد. این موضوع بیشتر در هنگام نشست و برخاست پرنده و نیز پرواز کروز با ارتفاع کم نمود پیدا می کند، که آن را "اثر سطحی" می نامند. در این پژوهش پدیده اثر سطحی و اثر آن در ضرایب آیرودینامیکی و الگوی جریان اطراف ایرفویل NACA0012 در رژیم مادونصوت تراکم ناپذیر در حالت استاتیکی به صورت عددی و تجربی بررسی شده است. آزمون تجربی در تونل باد مادون صوت تراکم ناپذیر مرکز تحقیقات ملی آیرودینامیک قدر انجام شده است. حل میدان جریان بر اساس معادلات ناویراستوکس به همراه مدل آشفتگی Transition-SST انجام شده است. تاثیر پدیده اثر سطح بر تغییر ضرایب آیرودینامیکی با درنظر گرفتن فواصل مختلف از سطح در حالت استاتیکی بررسی شده است. توزیع فشار روی سطح ایرفویل بوسیله سنسور دقیق فشار اندازهگیری شده است و در فواصل نزدیک به سطح متاثر از پدیده اثر سطح است. نتایج تحلیل استاتیکی نشان دهندهی افزایش نیروی برآ و کاهش نیروی پسا است. | fa_IR |
| dc.format.extent | 2454 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه صنعتی امیر کبیر | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر) | fa_IR |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22060/mej.2021.19844.7130 | |
| dc.subject | پدیده اثر سطح | fa_IR |
| dc.subject | مادون صوت تراکم ناپذیر | fa_IR |
| dc.subject | NACA0012 | fa_IR |
| dc.subject | مطالعه عددی | fa_IR |
| dc.subject | تونل باد | fa_IR |
| dc.subject | آئرودینامیک | fa_IR |
| dc.subject | مهندسی و فن آوری دریا | fa_IR |
| dc.title | مطالعه تجربی رفتار آیرودینامیکی ایرفویل NACA0012 در نزدیک سطح | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشکده مهندسی هوافضا، دانشگاه صنعتی مالک اشتر، تهران، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشکده مهندسی هوافضا، دانشگاه صنعتی مالک اشتر، تهران، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشکده مهندسی هوافضا، دانشگاه صنعتی مالک اشتر، تهران، ایران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 54 | |
| dc.citation.issue | 1 | |
| dc.citation.spage | 6 | |
| dc.citation.epage | 6 | |