نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorحسین زاده اصفهانی, فریدfa_IR
dc.contributor.authorکریمیان, سید محمد حسینfa_IR
dc.contributor.authorپرهیزکار, حمیدfa_IR
dc.date.accessioned1400-12-14T15:36:13Zfa_IR
dc.date.accessioned2022-03-05T15:36:15Z
dc.date.available1400-12-14T15:36:13Zfa_IR
dc.date.available2022-03-05T15:36:15Z
dc.date.issued2022-03-21en_US
dc.date.issued1401-01-01fa_IR
dc.date.submitted2021-04-05en_US
dc.date.submitted1400-01-16fa_IR
dc.identifier.citationحسین زاده اصفهانی, فرید, کریمیان, سید محمد حسین, پرهیزکار, حمید. (1401). شناسایی اثر گردابه های تشکیل‌شده اطراف تیغه ایزوله بالگرد بر روی واماندگی دینامیکی. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 54(1), 4-4. doi: 10.22060/mej.2021.19805.7124fa_IR
dc.identifier.issn2008-6032
dc.identifier.issn2476-3446
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2021.19805.7124
dc.identifier.urihttps://mej.aut.ac.ir/article_4604.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/883267
dc.description.abstractدر این‌تحقیق، واماندگی دینامیکی مقاطع نزدیک به نوک تیغه روتور در حداکثر سرعت پروازی بالگرد با نسبت پیشروی 0.35 همراه با تغییرات نوسان پیچشی توسط شبیه‌سازی دینامیک سیالات محاسباتی مورد مطالعه قرار گرفته است. به منظور شبیه‌سازی میدان جریان، معادلات ناپایای متوسط‌گیری‌شده ناویر استوکس با استفاده از روش گسسته‌سازی حجم محدود حل شده است. شبکه مورد استفاده از نوع ترکیبی بوده و از مدل برای مدل‌سازی جریان مغشوش بهره گرفته شده است. جهت اعتبارسنجی شبیه‌سازی عددی از نتایج تست‌ پروازی بالگرد AH1-G استفاده شده که دارای تطابق مناسبی می‌باشد. نتایج نشان‌دهنده این موضوع است که موج ضربه‌ای عامل واماندگی دینامیکی در ناحیه پیش‌رونده تیغه روتور بوده و اثرات موج ضربه‌ای بر روی ضرایب برآ در نواحی نزدیک‌تر به نوک تیغه به دلیل اثرات نفوذ گردابه نوک تضعیف شده و تغییرات ضریب برآ نسبت به نواحی داخلی تیغه کمتر و یکنواخت‌تر گردیده به‌گونه‌ای که نسبت تغییرات ضریب برآ نسبت به بیشینه این ضریب در نواحی نزدیک‌تر به نوک تیغه 10/2 درصد کاهش یافته است. از طرفی نتایج این پژوهش نشان داد که بر خلاف انتظار، با وجود شکل‌گیری گسترده گردابه‌ لبه حمله در قسمت داخلی‌تر تیغه در بیشتر ناحیه پس‌رونده، وجود جریان شعاعی به واسطه چرخش تیغه روتور عامل تضعیف گردابه لبه حمله و محدود شدن واماندگی دینامیکی در این ناحیه شده است.fa_IR
dc.format.extent3635
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صنعتی امیر کبیرfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر)fa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2021.19805.7124
dc.subjectواماندگی دینامیکیfa_IR
dc.subjectجدایش ناپایاfa_IR
dc.subjectآیرودینامیک بالگردfa_IR
dc.subjectگردابه لبه حملهfa_IR
dc.subjectگردابه لبه فرارfa_IR
dc.subjectانرژی های تجدیدپذیرfa_IR
dc.subjectجریانهای غیر دائمfa_IR
dc.titleشناسایی اثر گردابه های تشکیل‌شده اطراف تیغه ایزوله بالگرد بر روی واماندگی دینامیکیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده مهندسی‌هوافضا، دانشگاه صنعتی امیرکبیر، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده مهندسی‌هوافضا، دانشگاه صنعتی امیرکبیر، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده مهندسی‌هوافضا، دانشگاه صنعتی مالک اشتر، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume54
dc.citation.issue1
dc.citation.spage4
dc.citation.epage4
nlai.contributor.orcid0000-0002-1934-7413


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد