| dc.contributor.author | حسین زاده اصفهانی, فرید | fa_IR |
| dc.contributor.author | کریمیان, سید محمد حسین | fa_IR |
| dc.contributor.author | پرهیزکار, حمید | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1400-12-14T15:36:13Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2022-03-05T15:36:15Z | |
| dc.date.available | 1400-12-14T15:36:13Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2022-03-05T15:36:15Z | |
| dc.date.issued | 2022-03-21 | en_US |
| dc.date.issued | 1401-01-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2021-04-05 | en_US |
| dc.date.submitted | 1400-01-16 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | حسین زاده اصفهانی, فرید, کریمیان, سید محمد حسین, پرهیزکار, حمید. (1401). شناسایی اثر گردابه های تشکیلشده اطراف تیغه ایزوله بالگرد بر روی واماندگی دینامیکی. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 54(1), 4-4. doi: 10.22060/mej.2021.19805.7124 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2008-6032 | |
| dc.identifier.issn | 2476-3446 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22060/mej.2021.19805.7124 | |
| dc.identifier.uri | https://mej.aut.ac.ir/article_4604.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/883267 | |
| dc.description.abstract | در اینتحقیق، واماندگی دینامیکی مقاطع نزدیک به نوک تیغه روتور در حداکثر سرعت پروازی بالگرد با نسبت پیشروی 0.35 همراه با تغییرات نوسان پیچشی توسط شبیهسازی دینامیک سیالات محاسباتی مورد مطالعه قرار گرفته است. به منظور شبیهسازی میدان جریان، معادلات ناپایای متوسطگیریشده ناویر استوکس با استفاده از روش گسستهسازی حجم محدود حل شده است. شبکه مورد استفاده از نوع ترکیبی بوده و از مدل برای مدلسازی جریان مغشوش بهره گرفته شده است. جهت اعتبارسنجی شبیهسازی عددی از نتایج تست پروازی بالگرد AH1-G استفاده شده که دارای تطابق مناسبی میباشد. نتایج نشاندهنده این موضوع است که موج ضربهای عامل واماندگی دینامیکی در ناحیه پیشرونده تیغه روتور بوده و اثرات موج ضربهای بر روی ضرایب برآ در نواحی نزدیکتر به نوک تیغه به دلیل اثرات نفوذ گردابه نوک تضعیف شده و تغییرات ضریب برآ نسبت به نواحی داخلی تیغه کمتر و یکنواختتر گردیده بهگونهای که نسبت تغییرات ضریب برآ نسبت به بیشینه این ضریب در نواحی نزدیکتر به نوک تیغه 10/2 درصد کاهش یافته است. از طرفی نتایج این پژوهش نشان داد که بر خلاف انتظار، با وجود شکلگیری گسترده گردابه لبه حمله در قسمت داخلیتر تیغه در بیشتر ناحیه پسرونده، وجود جریان شعاعی به واسطه چرخش تیغه روتور عامل تضعیف گردابه لبه حمله و محدود شدن واماندگی دینامیکی در این ناحیه شده است. | fa_IR |
| dc.format.extent | 3635 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه صنعتی امیر کبیر | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر) | fa_IR |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22060/mej.2021.19805.7124 | |
| dc.subject | واماندگی دینامیکی | fa_IR |
| dc.subject | جدایش ناپایا | fa_IR |
| dc.subject | آیرودینامیک بالگرد | fa_IR |
| dc.subject | گردابه لبه حمله | fa_IR |
| dc.subject | گردابه لبه فرار | fa_IR |
| dc.subject | انرژی های تجدیدپذیر | fa_IR |
| dc.subject | جریانهای غیر دائم | fa_IR |
| dc.title | شناسایی اثر گردابه های تشکیلشده اطراف تیغه ایزوله بالگرد بر روی واماندگی دینامیکی | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشکده مهندسیهوافضا، دانشگاه صنعتی امیرکبیر، تهران، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشکده مهندسیهوافضا، دانشگاه صنعتی امیرکبیر، تهران، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشکده مهندسیهوافضا، دانشگاه صنعتی مالک اشتر، تهران، ایران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 54 | |
| dc.citation.issue | 1 | |
| dc.citation.spage | 4 | |
| dc.citation.epage | 4 | |
| nlai.contributor.orcid | 0000-0002-1934-7413 | |