نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorسلطانی, معصومهfa_IR
dc.contributor.authorسلطانی, آزادهfa_IR
dc.date.accessioned1400-12-14T15:35:14Zfa_IR
dc.date.accessioned2022-03-05T15:35:17Z
dc.date.available1400-12-14T15:35:14Zfa_IR
dc.date.available2022-03-05T15:35:17Z
dc.date.issued2021-12-22en_US
dc.date.issued1400-10-01fa_IR
dc.date.submitted2021-03-06en_US
dc.date.submitted1399-12-16fa_IR
dc.identifier.citationسلطانی, معصومه, سلطانی, آزاده. (1400). تحلیل کمانش جانبی تیر جدار نازک ساندویچی کامپوزیت-فلز با سطح مقطع متغیر و در نظر گرفتن کرنش‌های غیرخطی. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 53(10), 13-13. doi: 10.22060/mej.2021.19700.7093fa_IR
dc.identifier.issn2008-6032
dc.identifier.issn2476-3446
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2021.19700.7093
dc.identifier.urihttps://mej.aut.ac.ir/article_4502.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/883234
dc.description.abstractکامپوزیت‌های لایه‌ای الیاف-فلز که از ترکیب لایه‌های فلزی و کامپوزیت‌های تقویت شده با الیاف ساخته می‌شوند، به دلیل وزن کمتر و خواص مکانیکی مناسب‌تر، در صنایع هوایی، دریایی و خودروسازی کاربرد فراونی پیدا کرده‌اند. در این پژوهش برای اولین بار پایداری جانبی-پیچشی تیر باریک شونده با مقطع I شکل متقارن از جنس کامپوزیت هیبریدی چند لایه الیاف-فلز مورد بررسی قرار گرفته است. برای این منظور، معادلات پایداری جانبی-پیچشی و شرایط مرزی با به کارگیری مدل ولاسو برای مقاطع جدار نازک باز، تئوری کلاسیک لایه‌ای و با فرض تغییر شکل‌های کوچک تعیین می‌گردند. سپس با استفاده از یک رابطه کمکی دستگاه معادلات حاکم به یک معادله دیفرانسیل مستقل مرتبه چهار برحسب زاویه پیچش تبدیل می‌شود. در ادامه، معادله نهایی با بهره گیری از روش عددی مربعات دیفرانسیل و فرضیات این روش حل و مقدار بار کمانش جانبی-پیچشی محاسبه می‌شود. پس از بررسی صحت و دقت روش معرفی شده، اثرات پارامترهای مهم مانند، چیدمان لایه‌ها، زاویه قرارگیری الیاف، جنس الیاف، تغییر ارتفاع جان تیر، محل اعمال بار عرضی و کسر حجمی فلز بر ظرفیت کمانش جانبی تیر جدار نازک با مقطع متغیر و شرایط انتهایی گیردار-آزاد مورد بررسی قرار گرفته است. نتایج نشان داد که چیدمان بهینه با قرار گیری لایه‌های الیافی سازنده بال تیر با زاویه صفر درجه و لایه‌های الیافی تشکیل دهنده جان با زاویه 45 درجه بین دو ورق آلومینیومی حاصل می‌شود.fa_IR
dc.format.extent6064
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صنعتی امیر کبیرfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر)fa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2021.19700.7093
dc.subjectکامپوزیت فلزی-الیافیfa_IR
dc.subjectکمانش جانبی-پیچشیfa_IR
dc.subjectتیر جدار نازکfa_IR
dc.subjectتیر ماهیچه‌ایfa_IR
dc.subjectروش مربعات دیفرانسیلیfa_IR
dc.subjectتیر، صفحه و پوستهfa_IR
dc.subjectسازه های هوشمند و مرکبfa_IR
dc.titleتحلیل کمانش جانبی تیر جدار نازک ساندویچی کامپوزیت-فلز با سطح مقطع متغیر و در نظر گرفتن کرنش‌های غیرخطیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده مهندسی، دانشگاه کاشان، کاشان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه مهندسی عمران، دانشکده مهندسی، دانشگاه کاشان، ایرانfa_IR
dc.citation.volume53
dc.citation.issue10
dc.citation.spage13
dc.citation.epage13


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد