نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorدشتی رحمت آبادی, وحیدهfa_IR
dc.contributor.authorآقا سید میرزا بزرگ, محسنfa_IR
dc.contributor.authorخردمند, سعیدfa_IR
dc.date.accessioned1400-12-14T15:34:34Zfa_IR
dc.date.accessioned2022-03-05T15:34:35Z
dc.date.available1400-12-14T15:34:34Zfa_IR
dc.date.available2022-03-05T15:34:35Z
dc.date.issued2022-01-21en_US
dc.date.issued1400-11-01fa_IR
dc.date.submitted2021-02-07en_US
dc.date.submitted1399-11-19fa_IR
dc.identifier.citationدشتی رحمت آبادی, وحیده, آقا سید میرزا بزرگ, محسن, خردمند, سعید. (1400). بررسی تاثیر مشخصه های هندسی بر جریان داخل کانال در شرایط جریان مافوق‌صوت غیر واکنشی با حضور حفره. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 53(11), 6-6. doi: 10.22060/mej.2021.19574.7062fa_IR
dc.identifier.issn2008-6032
dc.identifier.issn2476-3446
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2021.19574.7062
dc.identifier.urihttps://mej.aut.ac.ir/article_4434.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/883212
dc.description.abstractدر کار حاضر، به بررسی جریان داخل یک کانال دارای حفره به عنوان محفظه احتراق یک موتور اسکرمجت پرداخته شده است. تحلیل‌های انجام شده در این تحقیق در خصوص تاثیر مشخصه‌های هندسی وابسته به حفره نظیر L/D (طول به عمق حفره)، H/D ( ارتفاع کانال به عمق حفره) و عددهای ماخ متفاوت در محدوده مافوق‌صوت بر روی کیفیت جریان داخل کانال محفظه احتراق است. در جریان غیرواکنشی مورد بررسی در این مقاله، مشخصه گردش به عنوان مشخصه وابسته به اختلاط تحلیل شده است. در تحلیل عددی، از معادلات دو بعدی ناویر استوکس به منظور حل جریان پایا و روش چگالی مبنا استفاده شده و مدل اغتشاشی مورد استفاده، روش k-ɛ استاندارد بوده است. به منظور شبیه سازی عددی از نرم افزار انسیس فلوئنت نسخه18.2 استفاده شده است. نتایج به دست آمده نشان می دهد که با افزایش نسبت L/D، افزایش عدد ماخ و وجود زاویه در دیواره عقبی حفره، میزان گردش در لایه‌مرزی و در نتیجه اختلاط افزایش می‌یابد. هندسه‌های دارای H/D بزرگتر، عملکرد بهتری را نسبت به سایر هندسه‌های مورد بررسی در مورد میزان تولید گردش و کاهش افت فشار کل از خود نشان دادند. همچنین با وجود اینکه نسبت H/D=1، گردش بیشتری نسبت به حالات دیگر دارد اما به دلیل بقای شوک مایل در برخی شرایط و ایجاد افت فشار کل قابل توجه، استفاده از آن در همه ماخ‌های مافوق‌صوت مطمئن نخواهد بود.fa_IR
dc.format.extent2470
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صنعتی امیر کبیرfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر)fa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2021.19574.7062
dc.subjectجریان مافوق‌صوتfa_IR
dc.subjectحفرهfa_IR
dc.subjectغیر واکنشیfa_IR
dc.subjectزاویه دیواره عقبی حفرهfa_IR
dc.subjectنسبت H/D و L/Dfa_IR
dc.subjectاحتراق و جریان های واکنشیfa_IR
dc.subjectجریان های تراکم پذیرfa_IR
dc.titleبررسی تاثیر مشخصه های هندسی بر جریان داخل کانال در شرایط جریان مافوق‌صوت غیر واکنشی با حضور حفرهfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکترا- دانشگاه مالک اشترfa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیئت علمی دانشگاه مالک اشتر، دانشیارfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه صنعتی مالک اشتر*مکانیکfa_IR
dc.citation.volume53
dc.citation.issue11
dc.citation.spage6
dc.citation.epage6


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد