نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorکاظمی, مصطفیfa_IR
dc.contributor.authorمددی, علیfa_IR
dc.contributor.authorمانی, محمودfa_IR
dc.date.accessioned1400-12-14T15:34:26Zfa_IR
dc.date.accessioned2022-03-05T15:34:27Z
dc.date.available1400-12-14T15:34:26Zfa_IR
dc.date.available2022-03-05T15:34:27Z
dc.date.issued2022-01-21en_US
dc.date.issued1400-11-01fa_IR
dc.date.submitted2020-11-26en_US
dc.date.submitted1399-09-06fa_IR
dc.identifier.citationکاظمی, مصطفی, مددی, علی, مانی, محمود. (1400). بهینه‌سازی هندسه ایرفویل ناکا 0012 مجهز به گارنی فلپ شیاردار با هدف بهبود عملکرد آیرودینامیکی. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 53(11), 2-2. doi: 10.22060/mej.2021.19308.6999fa_IR
dc.identifier.issn2008-6032
dc.identifier.issn2476-3446
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2021.19308.6999
dc.identifier.urihttps://mej.aut.ac.ir/article_4400.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/883208
dc.description.abstractبهینه‌سازی هندسه یک ایرفویل مجهز به گارنی‌فلپ با هدف بهبود عملکرد آیرودینامیکی، هدف اصلی این پژوهش بوده است. بهینه‌سازی گارنی‌فلپ شیاردار به منظور افزایش کارآیی آیرودینامیکی و نیروی برآی ایرفویل ناکا 0012 نوآوری این تحقیق می‌باشد. به‌منظور بهینه‌سازی از حل هم‌زمان الگوریتم ژنتیک، شبکه‌های عصبی مصنوعی و دینامیک سیالات محاسباتی بهره‌ گرفته‌شده است. ارتفاع و ضخامت گارنی فلپ، ضخامت و محل قرارگیری شیار از متغیرهای بهینه‌سازی بوده‌اند. کلیه پژوهش‌ها در عدد رینولدز 106×45/0 و زاویه حمله 8 درجه با هدف شبیه‌سازی فرآیند برخاست انجا‌م‌گرفته‌است. پس از اعتبارسنجی نتایج حل عددی، بهینه‌سازی با دو تابع هدف مختلف انجام گرفته که یکی بیشینه برآ را مورد هدف قرار داده و دیگری مقدار کارآیی آیرودینامیکی را بیشینه می‌کند. نتایج نشان دادند، هندسه‌ای که ضریب برآی بهینه را می‌دهد، دارای ارتفاع بسیار بزرگتری نسبت به هندسه‌ با کارآیی آیرودینامیکی بهینه بوده است. از طرفی ضخامت شیار نیز در هندسه اول کمتر از هندسه دوم بوده و محل شروع شیار نیز در آن به سمت دور شدن از لبه فرار حرکت‌کرده است. از طرفی هندسه بهینه نخست منتج به افزایش 64/21 درصدی ضریب برآ شده و هندسه بهینه دوم نیز، افزایش 293 درصدی کارآیی آیرودینامیکی را نتیجه داده‌است. به‌طورکلی می‌توان بیان داشت که استفاده از گارنی‌فلپ شیاردار بهینه، سبب می‌شود که بتوان در فاز برخاست، برآی موردنیاز به‌منظور کاهش مسافت را تأمین کرد.fa_IR
dc.format.extent2720
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صنعتی امیر کبیرfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر)fa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2021.19308.6999
dc.subjectایرفویل ناکا 0012fa_IR
dc.subjectگارنی فلپfa_IR
dc.subjectالگوریتم ژنتیکfa_IR
dc.subjectشبکه عصبی مصنوعیfa_IR
dc.subjectدینامیک سیالات محاسباتیfa_IR
dc.subjectآئرودینامیکfa_IR
dc.subjectآئرودینامیک و پیشران های هوا فضاییfa_IR
dc.titleبهینه‌سازی هندسه ایرفویل ناکا 0012 مجهز به گارنی فلپ شیاردار با هدف بهبود عملکرد آیرودینامیکیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری، دانشکده مهندسی هوافضا، دانشگاه صنعتی امیرکبیرfa_IR
dc.contributor.departmentصنعتی امیرکبیر*مهندسی هوافضاfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده مهندسی هوافضا، دانشگاه صنعتی امیرکبیرfa_IR
dc.citation.volume53
dc.citation.issue11
dc.citation.spage2
dc.citation.epage2


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد