نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorآصفی, امینfa_IR
dc.contributor.authorمحمودی مهر, جوادfa_IR
dc.date.accessioned1400-12-14T15:34:17Zfa_IR
dc.date.accessioned2022-03-05T15:34:19Z
dc.date.available1400-12-14T15:34:17Zfa_IR
dc.date.available2022-03-05T15:34:19Z
dc.date.issued2021-11-22en_US
dc.date.issued1400-09-01fa_IR
dc.date.submitted2020-08-24en_US
dc.date.submitted1399-06-03fa_IR
dc.identifier.citationآصفی, امین, محمودی مهر, جواد. (1400). بررسی عددی تأثیر زائده سرمشعل بر اختلاط و واکنش سوخت و هوا. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 53(9), 13-13. doi: 10.22060/mej.2021.18906.6915fa_IR
dc.identifier.issn2008-6032
dc.identifier.issn2476-3446
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2021.18906.6915
dc.identifier.urihttps://mej.aut.ac.ir/article_4333.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/883204
dc.description.abstractیکی از روش‌های بهبود اختلاط سوخت و هوا در یک شعله نفوذی گازی، تولید گردابه‌های هدفمند و ایجاد چرخش در جریان به کمک مانع سرمشعل است. در مطالعه حاضر، به بررسی عددی تأثیر شعاع، ضخامت و محل مانع جریان دیسکی‌‌شکل بر عملکرد یک مشعل نفوذی گازی با سوخت متان پرداخته می‌شود. این بررسی هم در شرایط اختلاط سرد و هم در شرایط اختلاط گرم (با فعالسازی واکنش احتراقی) انجام می‌پذیرد. صحت شبیه‌سازی حاضر از طریق مقایسه با اطلاعات تجربی ارزیابی می‌شود. نتایج حاکی از تأثیر محسوس پارامترهای مذکور بر بزرگی و قدرت گردابه‌های پایین‌دست مانع بوده و وابستگی مستقیمی میان وسعت گردابه‌های درونی و بیرونی و نرخ اختلاط سوخت و هوا مشاهده می‌شود. همچنین نتایج نشان می‌دهد حساسیت الگوی جریان و نرخ اختلاط سوخت و هوا به تغییر شعاع مانع در مقایسه با تغییر ضخامت آن بیشتر می‌باشد. بر اساس نتایج شبیه‌سازی‌های اختلاط گرم و با توجه به وابستگی نرخ واکنش شیمیایی به نرخ اختلاط آشفتگی، اختلاط‌های سریعتر سوخت و هوا با کاهش طول شعله همراه می‌باشد. از میان هندسه‌های مورد بررسی، مانع دیسکی‌شکل با شعاع 6 میلی‌متر، ضخامت 5 میلی‌متر و در فاصله 5 میلی‌متری از دهانه کانال هوا، بهترین نرخ اختلاط را موجب می‌شود.fa_IR
dc.format.extent3201
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صنعتی امیر کبیرfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر)fa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2021.18906.6915
dc.subjectشعله نفوذی گازیfa_IR
dc.subjectمانع جریانfa_IR
dc.subjectشبیه سازی عددیfa_IR
dc.subjectاختلاط سوخت و هواfa_IR
dc.subjectاحتراق و آلودگی هواfa_IR
dc.titleبررسی عددی تأثیر زائده سرمشعل بر اختلاط و واکنش سوخت و هواfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentگروه حرارت و سیالات، دانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه کیلان، رشت، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگیلان*دانشکده فنی و مهندسیfa_IR
dc.citation.volume53
dc.citation.issue9
dc.citation.spage13
dc.citation.epage13


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد