| dc.contributor.author | زینی وند, حامد | fa_IR |
| dc.contributor.author | رضایی, هادی | fa_IR |
| dc.contributor.author | فرشچی, محمد | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1400-12-14T15:34:15Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2022-03-05T15:34:17Z | |
| dc.date.available | 1400-12-14T15:34:15Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2022-03-05T15:34:17Z | |
| dc.date.issued | 2021-11-22 | en_US |
| dc.date.issued | 1400-09-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2020-08-02 | en_US |
| dc.date.submitted | 1399-05-12 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | زینی وند, حامد, رضایی, هادی, فرشچی, محمد. (1400). اثر پدیده شبه جوشش و نسبت شار جرمی بر دینامیک یک شعله برشی محوری در شرایط گذر-بحرانی. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 53(9), 12-12. doi: 10.22060/mej.2021.18643.6895 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2008-6032 | |
| dc.identifier.issn | 2476-3446 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22060/mej.2021.18643.6895 | |
| dc.identifier.uri | https://mej.aut.ac.ir/article_4461.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/883203 | |
| dc.description.abstract | در مقاله حاضر اثرات مربوط به برهمکنش جت چگالی بالا اکسیژن مایع با جریان سرعت بالای هیدروژن در حضور پدیده شبه-جوشش مورد بررسی قرار گرفته است. در اثر پدیده شبه-جوشش یک انبساط ناگهانی در شعله ایجاد میشود که منجر به تشکیل جریانهای چرخشی میشود. مدلهای آشفته مختلف مورد بررسی قرار گرفته و نشان داده شده است که انتخاب یک مدل آشفتگی مناسب در جریانهای واکنشی گذر-بحرانی بسیار حیاتیتر از شعلههای زیر بحرانی و فرا-بحرانی میباشد. همچنین بر خلاف انتظار، هسته چگال اکسیژن مایع در جریان غیر واکنشی سریعتر از جریان واکنشی ناپدید میشود که این پدیده ناشی از ضعیف شدن قدرت اختلاط در جریان واکنشی به دلیل انبساط شدید ناشی از پدیده شبه جوشش میباشد. اثرات نسبت شار جرمی نیز مورد بررسی قرار گرفت و مشاهده شد که با افزایش نسبت شار جرمی از 5 به محدوده 24، یک جریان چرخشی قوی در پیشانی شعله شکل میگیرد و شعله به شکل حبابی در میآید که مشابه شعله متان-اکسیژن مایع میباشد. افزایش نسبت شار جرمی منجر به افزایش قدرت لایه برشی شده و در نتیجه با افزایش اختلاط، پدیده شبه جوشش با نرخ و سرعت حجم بیشتری رخ میدهد. در نهایت افزایش حجم تبدیل اکسیژن از شرایط مایع-مانند به گاز-مانند منجر به تشکیل یک جریان گردابی قدرتمند در پیشانی شعله میشود. | fa_IR |
| dc.format.extent | 3499 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه صنعتی امیر کبیر | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر) | fa_IR |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22060/mej.2021.18643.6895 | |
| dc.subject | پاشش گذر-بحرانی | fa_IR |
| dc.subject | احتراق فرا-بحرانی | fa_IR |
| dc.subject | پدیده شبهجوشش | fa_IR |
| dc.subject | مدلهای آشفتگی | fa_IR |
| dc.subject | پیشرانههای کرایوژنیک | fa_IR |
| dc.subject | احتراق و جریان های واکنشی | fa_IR |
| dc.subject | آئرودینامیک و پیشران های هوا فضایی | fa_IR |
| dc.title | اثر پدیده شبه جوشش و نسبت شار جرمی بر دینامیک یک شعله برشی محوری در شرایط گذر-بحرانی | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشکده هوافضا، دانشگاه صنعتی شریف
پژوهشگاه فضایی ایران، پژوهشکده سامانه های حمل و نقل فضایی | fa_IR |
| dc.contributor.department | هیت علمی پژوهشگاه فضایی ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشگاه شریف*هوافضا | fa_IR |
| dc.citation.volume | 53 | |
| dc.citation.issue | 9 | |
| dc.citation.spage | 12 | |
| dc.citation.epage | 12 | |
| nlai.contributor.orcid | 0000-0002-9068-2994 | |