| dc.contributor.author | رخشا, سعید | fa_IR |
| dc.contributor.author | رجبی زرگرآبادی, مهران | fa_IR |
| dc.contributor.author | سعدالدین, سیف الله | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1400-12-14T15:34:13Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2022-03-05T15:34:14Z | |
| dc.date.available | 1400-12-14T15:34:13Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2022-03-05T15:34:14Z | |
| dc.date.issued | 2021-11-22 | en_US |
| dc.date.issued | 1400-09-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2020-10-29 | en_US |
| dc.date.submitted | 1399-08-08 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | رخشا, سعید, رجبی زرگرآبادی, مهران, سعدالدین, سیف الله. (1400). مطالعه جریان و انتقال حرارت جت نوسانی سینوسی برخوردی در فاصلههای نزدیک به سطح مقعر. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 53(9), 11-11. doi: 10.22060/mej.2021.19176.6971 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2008-6032 | |
| dc.identifier.issn | 2476-3446 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22060/mej.2021.19176.6971 | |
| dc.identifier.uri | https://mej.aut.ac.ir/article_4383.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/883202 | |
| dc.description.abstract | هدف اصلی این پژوهش بررسی اثر نوسانی کردن جت ورودی بر میزان انتقال حرارت جت برخوردی در فاصلههای کم از سطح مقعر میباشد. به این منظور شبیهسازی سه بعدی جریان و انتقال حرارات جت نوسانی سینوسی در فواصل جت تا سطح برخورد 0/5 تا 4 برابر قطر جت و برای اعداد رینولدز 7000 و 14000 به انجام رسید. نتایج حاصل از شبیهسازی عددی تطابق مناسبی، با نتایج آزمایشگاهی جت پایا دارد. نتابج نشان میدهد اثر نوسانی کردن جریان با تابع سینوسی در فاصلههای کم بین جت و صفحه مقعر کاهش مییابد. به طوری که در فاصله 4 برابری قطر جت از سطح برخورد، نوسانی کردن جت سینوسی منجر به افزایش 10درصدی ناسلت متوسط سطح گردید در حالی که این مقدار برای فاصله 0/5 برابری قطر جت، برابر 5 درصد میباشد. بررسی اثر نوسان بر عدد ناسلت نشان داد که با نوسانی کردن جریان با جت نوسانی سینوسی، ابتدا ناسلت کاهش مییابد، و سپس با افزایش فرکانس نوسان جت ورودی، عدد ناسلت افزایش مییابد. با مشاهده نتایج، میتوان دریافت که با افزایش فاصله بین سطح و جت ورودی، عدد ناسلت به صورت محسوسی کاهش مییابد. این میزان کاهش، در جریان نوسانی در مقایسه با جت پایا کمتر است. | fa_IR |
| dc.format.extent | 2587 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه صنعتی امیر کبیر | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر) | fa_IR |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22060/mej.2021.19176.6971 | |
| dc.subject | جت برخوردی | fa_IR |
| dc.subject | جت نوسانی سینوسی | fa_IR |
| dc.subject | صفحه مقعر | fa_IR |
| dc.subject | انتقال حرارت | fa_IR |
| dc.subject | عددناسلت | fa_IR |
| dc.subject | افزایش انتقال حرارت | fa_IR |
| dc.subject | جریانهای آشفته و مدلهای آن | fa_IR |
| dc.title | مطالعه جریان و انتقال حرارت جت نوسانی سینوسی برخوردی در فاصلههای نزدیک به سطح مقعر | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | ذانشجوی دکترا-دانشگاه سمنان | fa_IR |
| dc.contributor.department | عضو هیات علمی / دانشگاه سمنان | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشگاه سمنان | fa_IR |
| dc.citation.volume | 53 | |
| dc.citation.issue | 9 | |
| dc.citation.spage | 11 | |
| dc.citation.epage | 11 | |