نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمختاری, داودfa_IR
dc.contributor.authorحججی, محمدfa_IR
dc.contributor.authorافرند, مسعودfa_IR
dc.date.accessioned1400-12-14T15:34:07Zfa_IR
dc.date.accessioned2022-03-05T15:34:08Z
dc.date.available1400-12-14T15:34:07Zfa_IR
dc.date.available2022-03-05T15:34:08Z
dc.date.issued2021-11-22en_US
dc.date.issued1400-09-01fa_IR
dc.date.submitted2018-12-04en_US
dc.date.submitted1397-09-13fa_IR
dc.identifier.citationمختاری, داود, حججی, محمد, افرند, مسعود. (1400). بررسی عددی/تجربی حضور برآمدگی نامتعارف در یک نازل همگرا-واگرا در رژیم مافوق صوت برای کنترل بردار پیشرانش. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 53(9), 8-8. doi: 10.22060/mej.2021.15393.6112fa_IR
dc.identifier.issn2008-6032
dc.identifier.issn2476-3446
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2021.15393.6112
dc.identifier.urihttps://mej.aut.ac.ir/article_4447.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/883199
dc.description.abstractدر این پژوهش اثر یک برآمدگی استوانه‌ای شکل بر بردار پیشرانش یک جت مافوق صوت به عنوان یک روش جدید در کنترل بردار پیشران مورد بررسی قرار گرفت. برای این منظور یک نازل همگرا-واگرا طراحی و ساخته شد. این نازل به صورتی است که عدد ماخ اسمی خروجی آن در شرایط انبساط کامل 2 می‌باشد. دیواره این نازل برای اندازه‌گیری تغییرات فشار مجهز به سوراخ‌های فشار شده است. همچنین، در دیواره نازل مجرایی برای اعمال یک برآمدگی در درون نازل ایجاد شده است. از سنسورهای فشار برای اندازه‌گیری فشار و همچنین، از سیستم شلرین برای بررسی میدان جریان خروجی از نازل بهره برده شده است. فشار کل محفظه آرامش در تمام آزمایش‌ها ثابت بوده و نسبت فشار نارل برابر 6/6 می‌باشد. از کد عددی سه بعدی و چند بلوکی برای مدل‌سازی جریان استفاده شده است. همچنین، از مدل آشفتگی کا اپسیلون آر ان جی برای مدلسازی جریان درون نازل استفاده شده است. از یک شبکه بی سازمان برای شبکه بندی درون نازل و محیط بیرون استفاده شده است. نتایج حاصل از این تحقیق نشان می‌دهد که عمق نفوذ برآمدگی در میدان جریان تأثیر چشمگیری بر میزان انحراف و حتی جهت انحراف جریان جت خارج شده از نازل همگرا-واگرا دارد. بیشترین میزان انحراف جریان جت خروجی از نازل برابر با 9/8 درجه بوده که در میزان نفوذ برآمدگی برابر با  اتفاق افتاده است. بعلاوه، این نتایج نشان می‌دهد که با افزایش میزان نفوذ برآمدگی در درون نازل، میزان پیشرانش محوری نازل اندکی کاهش یافته است.fa_IR
dc.format.extent2633
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صنعتی امیر کبیرfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر)fa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2021.15393.6112
dc.subjectبردار تراستfa_IR
dc.subjectنازل همگرا-واگراfa_IR
dc.subjectبرآمدگیfa_IR
dc.subjectمافوق صوتfa_IR
dc.subjectآیرودینامیک تجربی و عددیfa_IR
dc.subjectآئرودینامیکfa_IR
dc.subjectجریان های تراکم پذیرfa_IR
dc.titleبررسی عددی/تجربی حضور برآمدگی نامتعارف در یک نازل همگرا-واگرا در رژیم مافوق صوت برای کنترل بردار پیشرانشfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentگروه مهندسی مکانیک، واحد نجف‌آباد، دانشگاه آزاد اسلامی، نجف‌آباد، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه مهندسی مکانیک، واحد نجف‌آباد، دانشگاه آزاد اسلامی، نجف‌آباد، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه مهندسی مکانیک، واحد نجف‌آباد، دانشگاه آزاد اسلامی، نجف‌آباد، ایرانfa_IR
dc.citation.volume53
dc.citation.issue9
dc.citation.spage8
dc.citation.epage8
nlai.contributor.orcid0000-0002-6385-7859


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد