نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorافشاری, عباسfa_IR
dc.contributor.authorدهقان, علی اکبرfa_IR
dc.contributor.authorنگهبان برون, علیfa_IR
dc.contributor.authorایوبی, احمدرضاfa_IR
dc.date.accessioned1400-12-14T15:34:01Zfa_IR
dc.date.accessioned2022-03-05T15:34:02Z
dc.date.available1400-12-14T15:34:01Zfa_IR
dc.date.available2022-03-05T15:34:02Z
dc.date.issued2021-11-22en_US
dc.date.issued1400-09-01fa_IR
dc.date.submitted2020-10-25en_US
dc.date.submitted1399-08-04fa_IR
dc.identifier.citationافشاری, عباس, دهقان, علی اکبر, نگهبان برون, علی, ایوبی, احمدرضا. (1400). بررسی تجربی عملکرد فینلت‌های کاهش‌دهنده نویز لبه‌فرار. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 53(9), 5-5. doi: 10.22060/mej.2021.19172.6968fa_IR
dc.identifier.issn2008-6032
dc.identifier.issn2476-3446
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2021.19172.6968
dc.identifier.urihttps://mej.aut.ac.ir/article_4435.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/883196
dc.description.abstractدر مطالعه حاضر، کارایی فینلت به عنوان یک روش کنترل غیرفعال نویز لبه‌فرار به صورت تجربی مورد بررسی قرار گرفته است. طیف فشار سطح، طول مشخصه نوسانات فشار سطح در راستای دهانه بال و سرعت جابجایی ساختارهای گردابه‌ای‌‌‌ در محدوده لبه‌فرار پارامترهای مهمی در تعیین نویز لبه‌فرار در دوردست هستند. در این مطالعه جهت اندازه‌گیری پارامترهای فوق، یک صفحه تخت مجهز به سنسورهای اندازه‌گیری فشار ناپایای سطح، طراحی و ساخته شده است. استفاده از فینلت‌ها با فواصل عرضی زیاد، منجر به کاهش طیف فشار سطح در فرکانس‌های میانی و بالا و افزایش طول مشخصه در راستای دهانه مدل در فرکانس‌های پایین و میانی شده است. از طرف دیگر، برای فینلت‌ها با فواصل عرضی کم، در حالی که طیف فشار سطح در فرکانس‌های بالا به مقدار بیشتری کاهش یافته، افزایش نامطلوبی در فرکانس‌های پایین تا میانی بوجود آمده است. فینلت‌های ریز می‌توانند منجر به کاهش همدوسی عرضی در فرکانس‌‌های میانی و بالایی گردند. سرعت جابجایی ساختارهای گردابه‌ای نیز در پایین دست همه فینلت‌‌ها کاهش یافته است. در نهایت با استفاده از مدل تحلیلی امیت-راجر، تغییرات نویز لبه‌فرار در دوردست ناشی از حضور فینلت‌های مختلف پیش بینی شده که نتایج نشان‌دهنده کارایی مناسب فینلت‌ها در محدوده فرکانس‌های میانی و بخصوص بالاست.fa_IR
dc.format.extent1965
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صنعتی امیر کبیرfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر)fa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2021.19172.6968
dc.subjectفینلتfa_IR
dc.subjectنویز لبه‌فرارfa_IR
dc.subjectلایه مرزی آشفتهfa_IR
dc.subjectطیف فشار سطحfa_IR
dc.subjectساختارهای گردابه‌ایfa_IR
dc.subjectکاهش صداfa_IR
dc.subjectلایه های مرزیfa_IR
dc.titleبررسی تجربی عملکرد فینلت‌های کاهش‌دهنده نویز لبه‌فرارfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار/دانشکده مهندسی هوافضا/ دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاریfa_IR
dc.contributor.departmentهیات علمی-دانشگاه یزدfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده مهندسی هوافضا، دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاریfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده مهندسی هوافضا، دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاریfa_IR
dc.citation.volume53
dc.citation.issue9
dc.citation.spage5
dc.citation.epage5


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد