| dc.contributor.author | علوی اندراجمی, فاطمه السادات | fa_IR |
| dc.contributor.author | میرزائی, مجید | fa_IR |
| dc.contributor.author | شاهباد, رامین | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1400-12-14T15:33:35Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2022-03-05T15:33:37Z | |
| dc.date.available | 1400-12-14T15:33:35Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2022-03-05T15:33:37Z | |
| dc.date.issued | 2021-10-23 | en_US |
| dc.date.issued | 1400-08-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2019-12-30 | en_US |
| dc.date.submitted | 1398-10-09 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | علوی اندراجمی, فاطمه السادات, میرزائی, مجید, شاهباد, رامین. (1400). پیشبینی محل شکست استخوان ران انسان با استفاده از روش المان محدود توسعهیافته. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 53(8), 7-7. doi: 10.22060/mej.2021.17632.6632 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2008-6032 | |
| dc.identifier.issn | 2476-3446 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22060/mej.2021.17632.6632 | |
| dc.identifier.uri | https://mej.aut.ac.ir/article_4444.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/883183 | |
| dc.description.abstract | پیشرفتّهای صورت گرفته در روش المان محدود توسعهیافته امکان پیشبینی مسیر شکست را بدون دانش قبلی در مورد آن فراهم آورده است. در همین راستا، هدف این پژوهش پیشبینی محل شکست استخوان ران انسان با استفاده از روش المانمحدود بر مبنای وکسل است. با استفاده از روش المان محدود توسعهیافته به همراه مکانیزم آسیب غیر ایزوتروپیک، به بررسی چگونگی شکست استخوان ران برای 3 نمونهی انسانی پرداخته میشود. مکانیزم آسیب غیرایزوتروپیک متشکل از 4 معیار شکست به صورت ترکیبی از معیارهای هاشین و تنش بیشینه اصلی است. این مکانیزم آسیب با هدف در نظر گرفتن خواص ناهمگن و غیرایزوتروپیک استخوان توسعه دادهشده است. مدلهایی از سه استخوان ران با استفاده از روش برشنگاری کمی ساختهشده و تحت بارگذاری مشخصی قرار گرفتهاند. نیروی فشاری مورد نظر با زوایای 15- درجه نسبت به صفحات کرونال و سجیتال به سر استخوان ران وارد شده است. مسیرهای شکست متفاوتی برای استخوان شبیهسازی شدند. برای بررسی میزان دقت و توانایی این روش در شبیهسازی رشد ترک یک مقایسه یکبهیک میان نتایج مدلسازی عددی و نتایج تستهای مکانیکی انجامگرفته است. تناظر قابل قبولی در مورد ناحیهی شروع ترک و مسیر رشد ترک، میان مدلسازی عددی و نتایج آزمایشگاهی دیده شد که بیانگر توانایی این روش در شبیهسازی رشد ترک است. نتایج بهدستآمده از روش عددی پیشنهادشده در این پژوهش، محل شروع آسیب و مسیر رشد ترک را به خوبی نشان میدهد. | fa_IR |
| dc.format.extent | 3499 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه صنعتی امیر کبیر | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر) | fa_IR |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22060/mej.2021.17632.6632 | |
| dc.subject | شکست استخوان | fa_IR |
| dc.subject | روش المان محدود توسعهیافته | fa_IR |
| dc.subject | معیار آسیب غیرایزوتروپیک | fa_IR |
| dc.subject | المان محدود غیرخطی | fa_IR |
| dc.subject | مکانیک شکست | fa_IR |
| dc.subject | کاربرد مهندسی مکانیک در سامانه های زنده | fa_IR |
| dc.subject | مکانیک شکست | fa_IR |
| dc.title | پیشبینی محل شکست استخوان ران انسان با استفاده از روش المان محدود توسعهیافته | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | تربیت مدرس-مهندسی مکانیک | fa_IR |
| dc.contributor.department | تربیت مدرس*مهندسی مکانیک | fa_IR |
| dc.contributor.department | گروه هوافضا، دانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 53 | |
| dc.citation.issue | 8 | |
| dc.citation.spage | 7 | |
| dc.citation.epage | 7 | |