| dc.contributor.author | ریاحی, محمد | fa_IR |
| dc.contributor.author | جعفریان کفشگری, نغمه | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1400-12-14T15:33:33Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2022-03-05T15:33:35Z | |
| dc.date.available | 1400-12-14T15:33:33Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2022-03-05T15:33:35Z | |
| dc.date.issued | 2021-10-23 | en_US |
| dc.date.issued | 1400-08-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2019-05-21 | en_US |
| dc.date.submitted | 1398-02-31 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | ریاحی, محمد, جعفریان کفشگری, نغمه. (1400). عیب یابی یاتاقان های ژورنال و شبیه سازی سایش به عنوان اصلی ترین عیب به منظور بررسی اثرات ناشی از آن با استفاده از تکنیک Failure Mode and Effect Analysis. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 53(8), 6-6. doi: 10.22060/mej.2020.16399.6355 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2008-6032 | |
| dc.identifier.issn | 2476-3446 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22060/mej.2020.16399.6355 | |
| dc.identifier.uri | https://mej.aut.ac.ir/article_3829.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/883182 | |
| dc.description.abstract | در این مقاله، به بررسی علل ریشه ای خرابی در یاتاقان های ژورنال، با استفاده از روش Failure Mode and Effect Analysis پرداخته شده است. برای داده های مربوط به خرابی یاتاقان ها، از داده های شش نیروگاه مختلف استفاده شده که با استفاده از پرسشنامه های تهیه شده جمعآوری گردید. با استفاده از این داده ها و جداول مربوط به رتبه بندی احتمال وقوع، احتمال تشخیص و نرخ شدت، که از پارامتر های اصلی این روش برای تعیین عدد اولویت ریسک هستند، فرایند FMEA اجرا گردید. بر اساس این روش، اصلی ترین عیب، سایش شناسایی شده است. در مرحلهی بعد بمنظور بررسی اثرات این عیب و بهبود آن، با استفاده از مدل معروف ارائه شده، برای هندسه ی سایش در یاتاقان و تحلیل دینامیک سیالات محاسباتی برای حل معادله ی ناویراستوکس، اثر سایش در فشار ماکزیمم روانکار و ظرفیت تحمل بار یاتاقان در مکان های مختلف سایش در نیمه ی پایینی یاتاقان، مورد مطالعه قرار گرفته است. نتایج بدست آمده از تحلیل اجزاء محدود با نتایج حاصل از تئوری و حل معادلات هریسون-سامرفیلد برای یاتاقان بدون سایش مقایسه شده است. همچنین، به منظور کاهش اثر این عیب، یاتاقان با هندسه ی دیگری پیشنهاد شده، که در شرایط مشابه دارای ظرفیت تحمل بیشتری است. | fa_IR |
| dc.format.extent | 2773 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه صنعتی امیر کبیر | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر) | fa_IR |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22060/mej.2020.16399.6355 | |
| dc.subject | یاتاقان ژورنال | fa_IR |
| dc.subject | FMEA | fa_IR |
| dc.subject | عدد اولویت ریسک | fa_IR |
| dc.subject | سایش | fa_IR |
| dc.subject | ظرفیت تحمل بار | fa_IR |
| dc.subject | پایش سلامت سازه ها | fa_IR |
| dc.subject | تحلیلهای آماری در مکانیک شکست و مکانیک تماس | fa_IR |
| dc.title | عیب یابی یاتاقان های ژورنال و شبیه سازی سایش به عنوان اصلی ترین عیب به منظور بررسی اثرات ناشی از آن با استفاده از تکنیک Failure Mode and Effect Analysis | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | استاد- گروه جامدات/ساخت و تولید-علم و صنعت*مهندسی مکانیک | fa_IR |
| dc.contributor.department | کارشناس ارشد مهندسی مکانیک-دانشگاه علم و صنعت ایران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 53 | |
| dc.citation.issue | 8 | |
| dc.citation.spage | 6 | |
| dc.citation.epage | 6 | |