نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمزارع, محمودfa_IR
dc.contributor.authorتقی زاده, مصطفیfa_IR
dc.date.accessioned1400-12-14T15:33:26Zfa_IR
dc.date.accessioned2022-03-05T15:33:28Z
dc.date.available1400-12-14T15:33:26Zfa_IR
dc.date.available2022-03-05T15:33:28Z
dc.date.issued2021-10-23en_US
dc.date.issued1400-08-01fa_IR
dc.date.submitted2020-06-01en_US
dc.date.submitted1399-03-12fa_IR
dc.identifier.citationمزارع, محمود, تقی زاده, مصطفی. (1400). کنترل تحمل‌پذیر عیب فعال برای سیستم‌های توربین بادی با استفاده از مد لغزشی مبتنی بر رویتگر اغتشاش و تخمین تاخیر زمانی. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 53(8), 3-3. doi: 10.22060/mej.2021.18529.6834fa_IR
dc.identifier.issn2008-6032
dc.identifier.issn2476-3446
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2021.18529.6834
dc.identifier.urihttps://mej.aut.ac.ir/article_4321.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/883179
dc.description.abstractدر این مقاله، کنترل تحمل‌پذیر عیب فعال برمبنای تخمین تاخیر زمانی، مد لغزشی و رویتگر اغتشاش غیرخطی برای کنترل زاویه پیچ سیستم توربین بادی در حضور عیب عملگر و سنسور، و عدم‌قطعیت ارائه شده است. تخمین تاخیر زمانی بعنوان الگوریتم تخمین عیب برای تشخیص، ایزوله سازی و جبران اثرات عیب عملگر بکار گرفته شده است. در ادامه، با ترکیب روش مدلغزشی، کنترل تاخیر زمانی و رویتگر غیرخطی اغتشاش یک قانون کنترل مقاوم برای خنثی کردن اثرات عیب و عدم قطعیت طراحی شده است. به منظور کاهش چترینگ در کنترل مدلغزشی معمولی که به علت ترم کنترلی ناپیوسته بوجود می‌آید، یک رویتگر اغتشاش غیرخطی طراحی و با قانون کنترل مد لغزشی و کنترل تاخیر زمانی ترکیب شده است. در ساختار پیشنهادی، بهره کنترلی ترم ناپیوسته به میزان قابل ملاحظه‌ای کاهش یافته درنتیجه پدیده چترینگ به‌طور چشم‌گیری کاهش می‌یابد. تحلیل پایداری برمبنای تئوری لیاپانوف انجام شده است. پروفیل سرعت باد با استفاده از نرم‌افزار توربسیم تولید شده، و قانون کنترل پیشنهادی برمبنای مدل دوجرمی طراحی و به منظور اعتبارسنجی در محیط نرم‌افزار فست پیاده‌سازی شده است. نتایج، برتری کنترل پیشنهادی درمقایسه با کنترل‌کننده‌های خطی‌سازی فیدبک و جدول‌بندی بهره درحضور عدم‌قطعیت و عیب‌های مختلف عملگر ازقبیل نشتی هیدرولیکی، خرابی پمپ و محتوی هوا در روغن هیدرولیک را نشان می‌دهد.fa_IR
dc.format.extent3487
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صنعتی امیر کبیرfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر)fa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2021.18529.6834
dc.subjectتوربین بادfa_IR
dc.subjectکنترل زاویه پیچfa_IR
dc.subjectکنترل تحملپذیر عیبfa_IR
dc.subjectرویتگر اغتشاش غیرخطیfa_IR
dc.subjectتخمین تاخیر زمانیfa_IR
dc.subjectکنترل سیستمهای دینامیکیfa_IR
dc.titleکنترل تحمل‌پذیر عیب فعال برای سیستم‌های توربین بادی با استفاده از مد لغزشی مبتنی بر رویتگر اغتشاش و تخمین تاخیر زمانیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری، مهندسی مکانیک، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران،fa_IR
dc.contributor.departmentهیئت علمی/ دانشگاه شهید بهشتی پردیس فنی عباسپورfa_IR
dc.citation.volume53
dc.citation.issue8
dc.citation.spage3
dc.citation.epage3


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد