نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorطاهرخانی, زهراfa_IR
dc.contributor.authorاحمدیان, حمیدfa_IR
dc.date.accessioned1400-12-14T15:33:24Zfa_IR
dc.date.accessioned2022-03-05T15:33:26Z
dc.date.available1400-12-14T15:33:24Zfa_IR
dc.date.available2022-03-05T15:33:26Z
dc.date.issued2021-10-23en_US
dc.date.issued1400-08-01fa_IR
dc.date.submitted2020-11-11en_US
dc.date.submitted1399-08-21fa_IR
dc.identifier.citationطاهرخانی, زهرا, احمدیان, حمید. (1400). تعیین حساسیت رفتار دینامیکی روتور به پارامترهای هندسی با استفاده از تحلیل حساسیت کلی و روش آماری. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 53(8), 2-2. doi: 10.22060/mej.2021.19245.6986fa_IR
dc.identifier.issn2008-6032
dc.identifier.issn2476-3446
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2021.19245.6986
dc.identifier.urihttps://mej.aut.ac.ir/article_4392.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/883178
dc.description.abstractشناسایی پارامترهای تاثیرگذار بر روی رفتار دینامیکی سازها یک گام مهم در طراحی و بروزرسانی سیستمهای دینامیکی می‌باشد. علی‌رغم اهمیت مساله ارتعاشات در توربوماشین‌ها به دلیل ماهیت دورانی آنها و لزوم تعیین دقیق سرعت‌های بحرانی در این سیستم‌ها، تاکنون در زمینه بررسی حساسیت رفتار ارتعاشی سیستم های دوار به عدم قطعیت پارامترها مطالعه و بررسی جامعی انجام نشده است. در این مقاله نشان داده شده است که استفاده از روش مشتق گیری که روش متداولی در مراجع است جهت سنجش اهمیت یک پارامتر کافی نبوده و تنها حساسیت محلی پارامتر را نشان می دهد و جهت درنظرگرفتن درجه اهمیت یک پارامتر بر روی خروجی مدل، باید حساسیت کلی پارامتر مورد بررسی قرار گیرد. در این مقاله روش حساسیت کلی بر اساس تجزیه واریانس، جهت آنالیز حساسیت در سیستم‌های دوار مورد استفاده قرار گرفته است. نتایج آزمون ۱۹ عدد کمپرسور صنعتی گریز از مرکز با شرایط نامی یکسان، نشان داد که علی رغم یکسان بودن مقادیر نامی پارامترهای طراحی، سرعتهای بحرانی اول تفاوت دارند. بمنظور شناسایی پارامترهای تاثیرگذار بر روی عدم قطعیت پاسخ، روش حساسیت بر اساس تجزیه واریانس مورد استفاده قرار گرفته است. در این بررسی، محدوده تغییرات پارامترها بر اساس تلرانسهای ساخت و شرایط آزمون درنظر گرفته شده و حساسیت سرعت بحرانی اول به پارامترهای طراحی بر اساس روش حساسیت کلی و تجزیه واریانس سوبول با به کارگیری روش مونت کارلو محاسبه شده است.fa_IR
dc.format.extent2068
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صنعتی امیر کبیرfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر)fa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2021.19245.6986
dc.subjectدینامیک سیستمهای دوارfa_IR
dc.subjectروش حساسیت کلیfa_IR
dc.subjectبروز رسانی مدلfa_IR
dc.subjectروش مونت کارلوfa_IR
dc.subjectعدم-قطعیتfa_IR
dc.subjectمدلسازی سیستم های دینامیکیfa_IR
dc.titleتعیین حساسیت رفتار دینامیکی روتور به پارامترهای هندسی با استفاده از تحلیل حساسیت کلی و روش آماریfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری، دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه علم و صنعت ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentعلم و صنعتfa_IR
dc.citation.volume53
dc.citation.issue8
dc.citation.spage2
dc.citation.epage2


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد