نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorتقی زاده, معصومهfa_IR
dc.contributor.authorمزدایسنا, گلنارfa_IR
dc.contributor.authorمهدی راد, فاطمهfa_IR
dc.date.accessioned1400-12-14T15:05:41Zfa_IR
dc.date.accessioned2022-03-05T15:05:42Z
dc.date.available1400-12-14T15:05:41Zfa_IR
dc.date.available2022-03-05T15:05:42Z
dc.date.issued2020-09-01en_US
dc.date.issued1399-06-11fa_IR
dc.identifier.citation(2020). Iranian Journal of Applied Linguistics, 23(2), 106-145.en_US
dc.identifier.issn1735-1634
dc.identifier.urihttp://ijal.khu.ac.ir/article-1-3093-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/882059
dc.description.abstractدر نظام آموزشی ایران، سواد سنجش زبان به حد کافی مورد مورد بررسی قرار گرفته نشده است.تحقیق حاضر شکل گیری سواد سنجش را در میان دانشجویان زبان انگلیسی دانشگاههای دولتی که در حال گذراندن واحد آزمون سازی می باشند، بررسی می کند.سه عنصر مطرح شده برای سواد سنجش (دانش سنجش، مهارتهای سنجش و اصول سنجش)محوریت این تحقیق را شکل دادند. برای جمع آوری اطلاعات مورد نیاز، یک پرسشنامه ( شامل 83 ایتم لیکرت و تعدادی سوال باز) طراحی شد و پاسخهای 92 مدرس درس آزمون سازی گردآوری شد. فعالیتهای تدریس و سنجش دو مدرس درس مربوطه نیز از طریق مشاهده کلاسها مورد ارزیابی قرار گرفت. تحلیل داده ها از طریق نرم افزار(26)SPSS صورت گرفت. نتایج نشان داد که در این دوره های آموزشی، تمرکز اصلی بر روی دانش سنجش و تا حدی مهارتهای سنجش می باشد و اصول مربوط به سنجش نادیده گرفته شده اند. تکیه بر روشهای سنتی سنجش، بکارگیری منابع آموزشی نامناسب و فقدان فعالیتهای عملی مرتبط با سنجش از دیگر ویژگیهای این کلاسهای درس آزمون سازی می باشد. در پایان پیشنهاداتی برای طراحی و ارائه بهتر درس آزمون سازی جهت افزایش سطح سواد سنجش دانشجویان رشته زبان که اغلب پس از فارغ التحصیلی وارد حوزه تدریس می شوند، مطرح شده است.fa_IR
dc.format.extent877
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherTehran, Kharazmi Universityen_US
dc.relation.ispartofIranian Journal of Applied Linguisticsen_US
dc.relation.ispartofزبانشناسی کاربردیfa_IR
dc.subjectسواد سنجش زبانfa_IR
dc.subjectدانش سنجشfa_IR
dc.subjectمهارتهای سنجشfa_IR
dc.subjectاصول سنجشfa_IR
dc.subjectتخصصيfa_IR
dc.titleکلاسهای درس آزمون سازی زبان در دانشگاههای دولتی: آیا این کلاسها در شکل دهی سواد سنجش زبانی دانشجویان زبان انگلیسی موثر می باشند؟fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.citation.volume23
dc.citation.issue2
dc.citation.spage106
dc.citation.epage145


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد