نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorآریامنش, علی اکبرfa_IR
dc.contributor.authorبراتی, حسینfa_IR
dc.contributor.authorیوحنایی, منیژهfa_IR
dc.date.accessioned1400-12-14T15:05:40Zfa_IR
dc.date.accessioned2022-03-05T15:05:40Z
dc.date.available1400-12-14T15:05:40Zfa_IR
dc.date.available2022-03-05T15:05:40Z
dc.date.issued2020-09-01en_US
dc.date.issued1399-06-11fa_IR
dc.identifier.citation(2020). Iranian Journal of Applied Linguistics, 23(2), 33-62.en_US
dc.identifier.issn1735-1634
dc.identifier.urihttp://ijal.khu.ac.ir/article-1-3091-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/882057
dc.description.abstractاین مطالعه به مقایسه سه سوال ترکیبی بخش گفتاری آزمون تافل اینترنتی از نظر پیچیدگی، درستی، و روانی می پردازد. بدین منظور، گروهی از داوطلبان ایرانی آزمون تافل اینترنتی چند روز قبل از آزمون اصلی در یک آزمون شبیه ساز تافل شرکت کردند. پاسخهای شفاهی جمع آوری شده درابتدا به شکل نوشتاری درآورده شدند و سپس با استفاده از نرم افزارهایی از قبیل سیلاب شمار و "کومتریکس 3"  به ترتیب از بعد روانی و پیچیدگی مورد سنجش قرار گرفتند. البته برای سنجش درستی کلام، پاسخها به صورت دستی تحلیل شدند. نتایج نشان داد که پاسخها به سه سوال گفتاری از بعد روانی به شکل معناداری با هم متفاوت بودند. از نظر شاخص درستی نیز تفاوت معناداری حاصل شد، البته مقایسه های دو به دو با نوساناتی همراه بود. در اتباط با شاخص های انتخاب شده برای پیچیدگی، تنوع واژگانی، میانگین تعداد توصیف کننده های ماقبل اسم، و تحلیل معنایی پنهان تفاوت های معناداری بین سوالات 2 و 3 از یک سو و سوال 4 از سوی دیگر نشان دادند.  با این وجود، شاخص درونه شدگی ماقبل فعل هیچگونه تفاوت معناداری بین سه سوال نشان نداد. این نتایج می تواند بر نقش تاثیرگذار متون عامل در اینگونه سوالات ترکیبی سنجش گفتاری صحه بگذارد.fa_IR
dc.format.extent677
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherTehran, Kharazmi Universityen_US
dc.relation.ispartofIranian Journal of Applied Linguisticsen_US
dc.relation.ispartofزبانشناسی کاربردیfa_IR
dc.subjectسنجش ترکیبی بخش گفتاری تافلfa_IR
dc.subjectپیچیدگیfa_IR
dc.subjectدرستیfa_IR
dc.subjectروانیfa_IR
dc.subjectآزمون دهندگان ایرانیfa_IR
dc.subjectتخصصيfa_IR
dc.titleسوالات ترکیبی بخش گفتاری تافل اینترنتی: مقایسه عملکرد آزمون دهندگان از نظر پیچیدگی، درستی، و روانیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.citation.volume23
dc.citation.issue2
dc.citation.spage33
dc.citation.epage62


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد