• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Iranian Journal of Applied Linguistics
    • Volume 23, Issue 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Iranian Journal of Applied Linguistics
    • Volume 23, Issue 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    On the effectiveness of integrated skills approach in language teaching: a meta-analysis

    (ندگان)پدیدآور
    Ahmadnattaj, FatemehOstovar-Namaghi, Seyyed Ali
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    951.1کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    Research
    زبان مدرک
    English
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    This meta-analysis was conducted to synthesize the effect of 22 primary studies which have been conducted to test the effect of the integrated skills approach (ISA) on language skills and components. Three questions guide this analyses: What is the overall effect of ISA  on language skills and sub-skills? To what extent moderator variables such as learners level of education and proficiency modify the effect of  the ISA?  What is the magnitude of publication bias in this analysis? The overall effect size was found to be 1.18, which  represents a  large effect size based on Cohen, Manion and Morrison’ (2007) scale. The results of moderator analysis revealed that the ISA has the largest effect for advanced learners and at a tertiary level of education. The symmetrical funnel plot together with fail-safe N test shows that publication bias does not have any significant effect on the effect size reported in this study. The findings of this meta-analysis have clear implications for practitioners, policymakers, and curriculum developers.
    کلید واژگان
    Integrated skills approach
    English proficiency
    Research synthesis
    Meta-analysis
    Effect size.
    Special

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2020-09-01
    1399-06-11
    ناشر
    Tehran, Kharazmi University
    سازمان پدید آورنده
    Shahrood University of Technology
    Shahrood University of Technology

    شاپا
    1735-1634
    URI
    http://ijal.khu.ac.ir/article-1-3090-en.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/882056

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب