| dc.contributor.author | صوفی, محمود | fa_IR |
| dc.contributor.author | محرابیان, احمد | fa_IR |
| dc.contributor.author | دیده خانی, حسین | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1400-12-14T13:18:55Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2022-03-05T13:18:55Z | |
| dc.date.available | 1400-12-14T13:18:55Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2022-03-05T13:18:55Z | |
| dc.date.issued | 2021-11-01 | en_US |
| dc.date.issued | 1400-08-10 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | صوفی, محمود, محرابیان, احمد, دیده خانی, حسین. (1400). ارائه الگوی آموزش در کسب و کار الکترونیک در حوزه گردشگری سلامت در ایران. مجله علوم پزشکی رازی, 28(8), 0-0. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2228-7043 | |
| dc.identifier.issn | 2228-7051 | |
| dc.identifier.uri | http://rjms.iums.ac.ir/article-1-6362-fa.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/876545 | |
| dc.description.abstract | مقدمه و هدف: گردشگری از صنایع مهم جهت پایدارسازی درآمدهای مالی در سطح جهان میباشد. هدف از انجام تحقیق حاضر ارائه الگوی آموزش در کسب و کار الکترونیک در حوزه گردشگری سلامت در ایران بود. روششناسی: تحقیق حاضر از نوع آمیخته بود که به صورت کیفی-کمی اجرا شد. جامعه آماری این تحقیق در بخش کیفی شامل 14 نفر از خبرگان حوزه گردشگری سلامت و کسب و کارهای الکترونیکی و در بخش کمی شامل خبرگان دانشگاهی، متخصصان حوزه کسب و کار، صاحبان شرکت های موفق در حوزه گردشگری سلامت و متخصصان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات بود. که به صورت هدفمند 130 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. برای گردآوری اطلاعات در بخش کمی از مصاحبه نیمه ساختار یافته و پرسشنامه محقق ساخته (شامل 4 بعد مسائل آموزشی، مسائل مهارتی، ایدهپروری و انتقال دانش) و در بخش کیفی از کدگذاری باز و محوری استفاده شد. جهت تجزیه و تحلیل دادهها از آمار توصیفی و آزمون معادلات ساختاری با استفاده از نرم افزارهای SPSS و PLS استفاده شد. نتایج: نتایج نشان داد که الگوی آموزشی شناسایی شده در قالب 4 دسته شامل مسائل آموزشی، ایده پروری، انتقال دانش و مسائل مهارتی دسته بندی شدند و تمامی ابعاد شناسایی شده نقش معناداری در الگوی کسب و کار الکترونیک در حوزه گردشگری سلامت در ایران دارد. همچنین مشخص شد که مدل تقحیق از برازش مناسبی برخوردار میباشد. نتیجهگیری: نتایج تحقیق حاضر تایید کننده نقش ابعاد آموزشی در کسب و کار الکترونیک در حوزه گردشگری سلامت میباشد. بنابراین توجه به این ابعاد اهمیت ویژهای دارد. | fa_IR |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه علوم پزشکی ایران | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | مجله علوم پزشکی رازی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Razi Journal of Medical Sciences | en_US |
| dc.subject | گردشگری سلامت | fa_IR |
| dc.subject | کسب و کار | fa_IR |
| dc.subject | الکترونیک | fa_IR |
| dc.subject | روانشناسی بالینی | fa_IR |
| dc.title | ارائه الگوی آموزش در کسب و کار الکترونیک در حوزه گردشگری سلامت در ایران | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | پژوهشي | fa_IR |
| dc.citation.volume | 28 | |
| dc.citation.issue | 8 | |
| dc.citation.spage | 0 | |
| dc.citation.epage | 0 | |