نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorشهرکی, طاهرهfa_IR
dc.contributor.authorسمیعی, روح الهfa_IR
dc.contributor.authorگرجی, محمد باقرfa_IR
dc.contributor.authorشجاعی, سامرهfa_IR
dc.date.accessioned1400-12-14T13:18:10Zfa_IR
dc.date.accessioned2022-03-05T13:18:11Z
dc.date.available1400-12-14T13:18:10Zfa_IR
dc.date.available2022-03-05T13:18:11Z
dc.date.issued2021-08-01en_US
dc.date.issued1400-05-10fa_IR
dc.identifier.citationشهرکی, طاهره, سمیعی, روح اله, گرجی, محمد باقر, شجاعی, سامره. (1400). مدل‌سازی رفتار شهروندی سازمانی براساس هوش اخلاقی: نقش میانجی رهبری اصیل، سلامت روان و اعتماد سازمانی. مجله علوم پزشکی رازی, 28(5), 38-48.fa_IR
dc.identifier.issn2228-7043
dc.identifier.issn2228-7051
dc.identifier.urihttp://rjms.iums.ac.ir/article-1-6366-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/876509
dc.description.abstractزمینه و هدف: ادراک، انگیزش، نگرش های شغلی و... از جمله مواردی هستند که به بررسی ریشه بسیاری از رفتارهای آدمی در محیط کار می‌پردازند. هدف از انجام پژوهش حاضر مدل‌سازی رفتار شهروندی سازمانی براساس هوش اخلاقی: نقش میانجی رهبری اصیل، سلامت روان و اعتماد سازمانی در کارکنان آموزش و پرورش سه استان گلستان، مازندران و گیلان بود. روش­ کار: برای انجام پژوهش کاربردی- توسعه‌ای حاضر محقق پس از جلب رضایت مسولین از بین جامعه آماری شامل مدیران، معاونین و کارکنان ادارات آموزش و پرورش در سه استان گلستان، مازندران و گیلان تعداد 344  نفر را بطور تصادفی به عنوان نمونه انتحاب کرد. سپس پرسشنامه­های لنیک و کیل (Lennick & Kiel) (2005)، پودساکف (Podsakoff) و همکاران (2000)، والومبوا (Walumbwa) و همکاران (2008)، GHQ و الونن (Ellonen) و همکاران (2008) را به ترتیب برای سنجش هوش اخلاقی، رهبری اصیل، رفتار شهروندی سازمانی، سلامت روان و اعتماد سازمانی بین افراد نمونه توزیع و جمع­آوری کرد. همچنین برای تجزیه و تحلیل داده‌ها از آمار توصیفی و مدل‌یابی معادلات ساختاری استفاده شد. یافته ها: نتایج تحلیل مسیر نشان داد بین هوش اخلاقی و رهبری اصیل، سلامت روان و اعتماد سازمانی رابطه مستقیم و معناداری وجود دارد. همچنین بین هوش اخلاقی، رهبری اصیل، سلامت روان و اعتماد سازمانی با رفتار شهروندی سازمانی رابطه مستقیم و معناداری وجود دارد. نتیجه­‌گیری: با توجه به ارتباط بین مولفه­های تحقیق و اهمیت این مولفه­ها در راندمان کاری کارکنان پیشنهاد می­شود مسولین با استفاده از روش­های مناسب و بالا بردن مسطح متغیرهای تحقیق در جهت پیشبرد اهداف آموزش و پرورش برنامه­ریزی کنند.fa_IR
dc.format.extent741
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofمجله علوم پزشکی رازیfa_IR
dc.relation.ispartofRazi Journal of Medical Sciencesen_US
dc.subjectهوش اخلاقیfa_IR
dc.subjectرفتار شهروندی سازمانیfa_IR
dc.subjectرهبری اصیلfa_IR
dc.subjectسلامت روانfa_IR
dc.subjectاعتماد سازمانیfa_IR
dc.subjectروانشناسی بالینیfa_IR
dc.titleمدل‌سازی رفتار شهروندی سازمانی براساس هوش اخلاقی: نقش میانجی رهبری اصیل، سلامت روان و اعتماد سازمانیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه آزاد اسلامی، علی آبادکتول، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه آزاد اسلامی، علی آبادکتول، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه آزاد اسلامی، علی آبادکتول، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه آزاد اسلامی، علی آبادکتول، ایرانfa_IR
dc.citation.volume28
dc.citation.issue5
dc.citation.spage38
dc.citation.epage48


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد