• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله دانشکده علوم پزشکی نیشابور
    • دوره 9, شماره 3
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله دانشکده علوم پزشکی نیشابور
    • دوره 9, شماره 3
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    شناسائی مولفه های توسعه حرفه ای مدیران آموزش پزشکی در دانشگاه نسل سوم

    (ندگان)پدیدآور
    صدیقی, محمودچرابین, مسلممعقول, علیزنده دل, احمد
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    1.247 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    پژوهشي اصیل
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    مقدمه در دانشگاه‌های علوم پزشکی نسل سوم ارتقا کمی و کیفی آموزش، نیازمند مدیران آموزش پزشکی است که از دانش، بینش و مهارت کافی برای مدیریت آموزشی دانشگاه برخوردار باشند. با این حال بسیاری از مدیران، از توسعه حرفه‌ای مناسب برای روبه‌رو شدن با چالش‌های دانشگاه‌های نوآور و کارآفرین برخوردار نیستند. این مطالعه با هدف شناسایی مولفه‌های توسعه حرفه‌ای مدیران آموزش پزشکی در دانشگاه‌های نسل سوم انجام شد. مواد و روش‌ها این مطالعه از لحاظ هدف، کاربردی و از نظر نوع داده‌ها و روش تحلیل کیفی است. مشارکت‌کنندگان در پژوهش، 12 نفر از مدیران آموزش پزشکی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور بودندکه به صورت هدفمند و روش تکمیلی گلوله برفی انتخاب شدند. داده‌ها با روش مصاحبه نیمه ساختار یافته گردآوری و بر اساس روش تحلیل محتوای استقرایی و به وسیله نرم افزار MAXQDA 10 تحلیل شد. روایی و پایایی پژوهش با روش گوبا و لینکن انجام شد. یافته‌ها تعداد 383 کد با 25 مقوله فرعی و 6 مقوله اصلی توسعه حرفه‌ای مدیران آموزش پزشکی بدست آمد. براساس یافته‌ها توسعه حرفه‌ای مدیران در 6 بعد شامل: توسعه آموزشی، توسعه پژوهشی، توسعه مهارت‌های مدیریتی، توسعه مهارت‌های رهبری، توسعه مهارت‌های فردی و توسعه زمینه‌ای شناسایی شدند. نتیجه‌گیری در بین ابعاد شش گانه بدست آمده الگوی توسعه حرفه‌ای مدیران آموزش پزشکی در دانشگاه نسل سوم، بالاترین کدهای احصا شده مربوط به بعد توسعه مهارت رهبری است که پیشنهاد می‌گردد در برگزاری دوره‌های آموزشی مهارت توسعه حرفه‌ای مدیران به عنوان اولویت در نظر گرفته شود.
    کلید واژگان
    توسعه حرفه‌ای
    الگوی توسعه حرفه‌ای
    مدیران آموزش پزشکی
    دانشگاه نسل سوم
    آموزش پزشکی

    شماره نشریه
    3
    تاریخ نشر
    2021-09-01
    1400-06-10
    ناشر
    دانشکده علوم پزشکی نیشابور
    سازمان پدید آورنده
    گروه مدیریت آموزشی، واحد نیشابور، دانشگاه آزاد اسلامی، نیشابور، ایران
    گروه مدیریت آموزشی ، واحد نیشابور ، دانشگاه آزاد اسلامی ، نیشابور ، ایران
    گروه مدیریت آموزشی ، واحد نیشابور ، دانشگاه آزاد اسلامی ، نیشابور ، ایران
    گروه مدیریت آموزشی ، واحد نیشابور ، دانشگاه آزاد اسلامی ، نیشابور ، ایران

    شاپا
    2383-3203
    2476-2768
    URI
    http://journal.nums.ac.ir/article-1-1068-fa.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/867801

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب