• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • جامعه شناسی و مدیریت سبک زندگی
    • دوره 6, شماره 16
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • جامعه شناسی و مدیریت سبک زندگی
    • دوره 6, شماره 16
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    ارزیابی کیفیت خدمات اماکن ورزشی اداره ورزش و جوانان شهرهای بناب، مراغه، عجب شیر و ملکان بر اساس مدل سروکوال

    (ندگان)پدیدآور
    جوانی, وجیههمیرزائی, جلالخدادادی, محمدرسول
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    387.2کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    امروزه کسب مزیت رقابتی یکی از اولویت‌های مهم برای سازمان‌ها در جهت موفقیت می‌باشد که ایجاد این مزیت خود نیازمند شناسایی انتظارات و نیازهای مشتریان و داشتن برنامه‌ای راهبردی برای تعیین آن‌ها می‌باشد. از این‌رو هدف از این تحقیق ارزیابی کیفیت خدمات اماکن ورزشی اداره ورزش و جوانان شهرهای بناب، مراغه، عجب شیر و ملکان بر اساس مدل سروکوال بود. این پژوهش به لحاظ هدف از نوع پژوهش‌های کاربردی و به لحاظ شیوه‌ی گردآوری داده‌ها توصیفی- پیمایشی بود که به شکل میدانی به مرحله اجرا درآمد. جامعه‌ی آماری این تحقیق شامل کلیه مشتریان و استفاده‌کنندگان از خدمات اماکن ورزشی شهرستان‌های بناب، مراغه، عجب‌شیر و ملکان بود. انتخاب نمونه آماری این تحقیق با استفاده از روش نمونه‌گیری طبقه‌ای تصادفی بود که با توجه به تعداد بالای جامعه آماری، تعداد نمونه آماری بر اساس جدول مورگان و با توجه به تعداد جامعه بالاترین میزان نمونه آماری به تعداد 384 نفر انتخاب شد. تجزیه و تحلیل داده‌ها، با استفاده از نرم‌افزار spss انجام گرفت که به منظور سامان دادن و خلاصه کردن نمره‌های خام و توصیف اندازه‌های به دست آمده از نمونه‌ها از آمار توصیفی استفاده شد. همچنین از آزمون‌های آماری استنباطی کلموگروف اسمیرنف برای بررسی نرمال بودن داده‌های پژوهش و ویلکاکسون، فریدمن و t مستقل برای تجزیه و تحلیل داده‌ها استفاده شد. همچنین تحلیل داده‌ها در سطح معنی‌داری 05/0 انجام شد. نتایج و یافته‌های به دست آمده نشان داد که در هر 5 بعد کیفیت خدمات (سروکوال) شکاف منفی و معنی‌داری وجود دارد (بین انتظارات و ادراکات مشتریان) که مسئولین امر باید برای بهبود آن تلاش بیشتری نمایند. با توجه به نتایج پژوهش حاضر مبنی بر وجود شکاف منفی در کیفیت خدمات اماکن و زیرساخت‌های ورزشی، به نظر می‌رسد اماکن و تأسیسات ورزشی مورد مطالعه در پژوهش حاضر و همچنین برنامه‌های ورزشی و فوق برنامة آن، انتظارات مشتریان را برآورده نکرده است.
    کلید واژگان
    کیفیت خدمات
    اماکن ورزشی
    سروکوال

    شماره نشریه
    16
    تاریخ نشر
    2022-02-20
    1400-12-01
    ناشر
    معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز
    سازمان پدید آورنده
    استادیار مدیریت ورزشی، دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه تبریز، تبریز، ایران.
    دانشجوی کارشناسی ارشد، گروه مدیریت ورزشی، دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه تبریز، تبریز، ایران
    استادیار، گروه مدیریت ورزشی، دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه تبریز، تبریز، ایران.

    شاپا
    2645-5641
    URI
    https://sls.tabrizu.ac.ir/article_14295.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/860652

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب