• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • جامعه شناسی و مدیریت سبک زندگی
    • دوره 6, شماره 16
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • جامعه شناسی و مدیریت سبک زندگی
    • دوره 6, شماره 16
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تأثیر جو نوآوری در کلاس ها بر صلاحیت راه‌اندازی کسب ‌وکار مستقل دانشجویان تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز

    (ندگان)پدیدآور
    گل محمدی, حامدبرقی مقدم, جعفر
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    364.8کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    نوآوری در دنیای امروز یک کار گروهی و تیمی است که اساسی ­ترین و اولین گام و هدف مهم برای نوآوری، باز بودن یک سازمان در برابر ایده ­ها و مفاهیم جدید است. لذا هدف از این پژوهش، تأثیر جو نوآوری در کلاس­ها بر صلاحیت راه ­اندازی کسب ‌وکار مستقل در دانشجویان تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد تبریز بود.پژوهش حاضر، از لحاظ هدف، جزء مطالعات کاربردی و از نظر روش تحقیق علی– مقایسه­ ای و به‌صورت میدانی انجام شد. برای جمع‌آوری اطلاعات مربوط به جو نوآوری و صلاحیت راه‌اندازی کسب‌وکارهای مستقل از پرسشنامه ­های استاندارد دورابجی و همکاران (1998) و اندرسون و دانکلبرگ (1990) استفاده شد. روایی صوری و محتوایی پرسشنامه ­ها به تائید شش تن از اساتید مدیریت ورزشی رسید. پایایی پرسشنامه­ ها با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ تعیین شد که برای پرسشنامه جو نوآوری (1998) (84/0=α) و برای پرسشنامه صلاحیت راه­اندازی کسب‌وکار مستقل (1990) (87/0=α) به دست آمد. دانشجویان تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد واحد تبریز جامعه ­ی آماری تحقیق را تشکیل داده که با استفاده از جدول مورگان از تعداد 517 نفر جامعه مطالعه، 250 نفر به‌صورت تصادفی انتخاب شد. از آمار توصیفی برای گزارش اطلاعات آزمودنی ­ها، میانگین و انحراف معیار استفاده شد. با توجه به تعداد آزمودنی­ ها، برای طبیعی بودن توزیع داده ­ها از آزمون آماری کلمگروف-اسمینروف استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل داده‌ها، از آزمون رگرسیون استفاده شد. با توجه به نتایج حاصله از بررسی داده­ ها، تمامی فاکتورهای جو نوآوری (چالش، آزادی، اعتماد، زمان ایده، تفریح، تضادها، حمایت­ها، بحث­ها، ریسک ­پذیری) در کلاس­ها بر صلاحیت راه ­اندازی کسب‌وکار­های مستقل در دانشجویان تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز تأثیر مثبت دارد؛ بنابراین ایجاد جو نوآوری در کلاس­های درسی دانشجویان می‌تواند باعث ایجاد کسب‌وکارهای نوین و بهبود وضعیت اشتغال دانشجویان تربیت‌بدنی شود.
    کلید واژگان
    جو نوآوری
    کسب‌وکار
    دانشجویان تربیت‌بدنی

    شماره نشریه
    16
    تاریخ نشر
    2022-02-20
    1400-12-01
    ناشر
    معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز
    سازمان پدید آورنده
    کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز
    استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز

    شاپا
    2645-5641
    URI
    https://sls.tabrizu.ac.ir/article_11026.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/860650

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب